• 1
  • 2
2011-10-08, 03:40
Medlem
Raskass avatar
Efter att ha läst denna artikel http://www.nsd.se/NYHETER/ARTIKEL.as...=6448355#forum samt hört talas om händelser som utspelat sig av brottslig art i Gällivare där poliser med påstått tvivelaktiga arbetsmetoder sägs vara inblandade i allt från trakasserier av hederliga medborgare till otillåtna tillvägagångssätt vid biljakter som resulterat i dödsfall samt gjort sig sig skyldiga till grova misshandlar har frågan väckts om hur vida detta stämmer eller bara är fabricerat?

Någon som har kännedom om dessa poliser som enligt kommentarerna till länkad artikel beskrivs som ungtuppar med pistolerna i benhölster som mer eller mindre löper amok i samhället? eller någon som möjligen haft nöjet att stöta på dessa gynnare?
Citera
2011-10-08, 04:00
Citat:
Ursprungligen postat av Raskas
Efter att ha läst denna artikel http://www.nsd.se/NYHETER/ARTIKEL.as...=6448355#forum samt hört talas om händelser som utspelat sig av brottslig art i Gällivare där poliser med påstått tvivelaktiga arbetsmetoder sägs vara inblandade i allt från trakasserier av hederliga medborgare till otillåtna tillvägagångssätt vid biljakter som resulterat i dödsfall samt gjort sig sig skyldiga till grova misshandlar har frågan väckts om hur vida detta stämmer eller bara är fabricerat?

Någon som har kännedom om dessa poliser som enligt kommentarerna till länkad artikel beskrivs som ungtuppar med pistolerna i benhölster som mer eller mindre löper amok i samhället? eller någon som möjligen haft nöjet att stöta på dessa gynnare?
Vilka är trakasserierna, dom grova misshandlarna och biljakterna som åsyftas?
Citera
2011-10-08, 04:25
Medlem
brynarns avatar
Citat:

Artikeln känns i vart fall väldigt fabricerad. En massa fyllkärringar som inte inser att man kan bete sig hur som helst.....
Citera
2011-10-08, 08:32
Medlem
Citat:

Sanningen i den där historien skulle vara kul att höra!

Av erfarenhet vet jag att det inte finns något vansinnigare och mera oresonligt än dyngraka medelålders kvinnor när det går emot dom på något sätt.

Skulle tro att dom var rätt packade och inte tålde att en ung polis skulle tillrättavisa dom och sedan spårar det ur totalt..

Ja, dom kommer att åka dit så det sjunger om det...

.
Citera
2011-10-08, 10:44
Medlem
Citat:

Skulle vara intressant med källa? Och benhölster, haha, varför?
Citera
2011-10-08, 12:07
Medlem
savoxovass avatar
Läser man kommentarerna så verkar det röra sig om en liten klick yngre manliga poliser som behandlar vanliga medborgare på extremt kränkande sätt. Inget snack om dialogpoliser här inte. Frågan är om de har någon anknytning till orten eller kommer utifrån? Har svårt att se att någon som är född och uppvuxen där uppe skulle bete sig på de här sättet. Det är en liten ort där alla känner alla.

Mitt förslag är att man man förflyttar de här anabolastinna/uppåttjackade ungtupparna ner till tex våra förorter här i gbg där de kan få tampas med riktigt stenkastande, bilbrännande bus istället för att terrorisera överförfriskade, medelålders, medelsvenssons utanför lappland grand hotel.

Ja. Folk har lite andra alkoholvanor där uppe och då bör polisen vara lite smidigare och anpassa sig där efter.
Citera
2011-10-08, 12:14
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Läser man kommentarerna så verkar det röra sig om en liten klick yngre manliga poliser som behandlar vanliga medborgare på extremt kränkande sätt. Inget snack om dialogpoliser här inte. Frågan är om de har någon anknytning till orten eller kommer utifrån? Har svårt att se att någon som är född och uppvuxen där uppe skulle bete sig på de här sättet. Det är en liten ort där alla känner alla.

Mitt förslag är att man man förflyttar de här anabolastinna/uppåttjackade ungtupparna ner till tex våra förorter här i gbg där de kan få tampas med riktigt stenkastande, bilbrännande bus istället för att terrorisera överförfriskade, medelålders, medelsvenssons utanför lappland grand hotel.

Ja. Folk har lite andra alkoholvanor där uppe och då bör polisen vara lite smidigare och anpassa sig där efter.
Håller me dig, bättre placera såna här poliser på platser där dom kan göra lite nytta istället för att trakassera hederligt folk.
Är ju inte länge sen samma saker utspelade sig i A-jaur..
Nyutexaminerade poliser som tror dom äger samhället..
Citera
2011-10-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Mitt förslag är att man man förflyttar de här anabolastinna/uppåttjackade ungtupparna ner till tex våra förorter här i gbg där de kan få tampas med riktigt stenkastande, bilbrännande bus.

hahaha. dom är bara tuffa när det handlar om berusade eller försvarslösa svensson. riktigt ryggradslösa fjollor.

framför mohammed och hans 5 kusiner hade dom bara varit en våt fläck. om dom inte får hela insatsstyrkan och kravallutrustning med sig. då kan dom bli lite kaxiga. mot mohammed och hans helt obeväpnade kompisar
Senast redigerad av hundralapp 2011-10-08 kl. 13:19.
Citera
2011-10-08, 14:59
Medlem
Ondves avatar
Att poliserna kan ha varit lite övernitiska må så vara, men jag tycker att kärringarna, efter att ha läst deras berättelse verkar ha gjort sig förtjänta av det.

T.ex den av dem som skrek att polisen borde dö... Påstår sig skrikit det pga polisens beteénde, men man blir ju fundersam till vad som föranledde vad

Och att de skulle ha blivit anmälda, som de påstår, för "respektlöshet mot uniform", ställer jag mig också tveksam till...
Citera
2011-10-08, 15:07
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve
Att poliserna kan ha varit lite övernitiska må så vara, men jag tycker att kärringarna, efter att ha läst deras berättelse verkar ha gjort sig förtjänta av det.

T.ex den av dem som skrek att polisen borde dö... Påstår sig skrikit det pga polisens beteénde, men man blir ju fundersam till vad som föranledde vad

Jasa, det tycker du...
Citera
2011-10-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve

Och att de skulle ha blivit anmälda, som de påstår, för "respektlöshet mot uniform", ställer jag mig också tveksam till...

Vanliga nyktra människor häver normalt inte ur sig sådan saker. Inte heller vanliga onyktra. Jag tror fortfarande att det är en blandning av fulla tokiga kvinnor och unga övermodiga poliser..

Ohörsamhet mot ordningsmakten och olaga hot är nog närmare sanningen, vilket i de flesta fall innebär att kvinnorna varit rejält störiga..

Sedan måste man komma ihåg att lokaltidningarna censurerar frisk bland kommentarerna och andrahandsuppgifter som "har hört" räknas knappast som trovärdiga..

.
Citera
2011-10-08, 19:06
Avstängd
senhackarens avatar
Dom där fjällsnutarna borde skickas på en 1 årspraktik i Rosengård, och vara ute på nätterna patrullerandes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in