• 1
  • 2
2004-12-13, 21:04
Medlem
Roll8ors avatar
In Flames är bra.
Vilka låtar förutom "Metaphor" finns med ren sång? Alltså inte growlingen man vanligtvis hör.
Citera
2004-12-13, 21:53
Medlem
fnuskes avatar
Han låter som en blek kopia av Korn sångaren på de två senaste skivorna ändå, inte mycket till growl där inte. Ne, vill du ha låtar när han sjunger rent så kan du kolla upp Passenger, Fridéns sido-projekt.

http://www.passenger.nu/
Citera
2004-12-14, 09:31
Medlem
Capones avatar
Testa att skaffa några låtar med Blinded Colony istället, några polares band... inte helt ren sång alltid men inte lika skrikig som In Flames. I övrigt ungefär samma stil.
Citera
2004-12-14, 13:35
Medlem
P3tters avatar
Evil In A Closet, kanske?
Citera
2004-12-14, 13:43
Medlem
aac_rippers avatar
Inte In Flames, dock ett annat mycket bra band; Dark Tranquillity och skivan Projector bör du snarast införskaffa om du gillar "ren" sång. Lite growl på en del partier, men mestadels skönsång.
Citera
2004-12-14, 14:57
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
In Flames är bra.
Vilka låtar förutom "Metaphor" finns med ren sång? Alltså inte growlingen man vanligtvis hör.
Jag tycker att det låter konstigt att först säga att "In Flames är bra" för att i nästa andetag fråga efter fler låtar som "Metaphor". Det är ju ingen typisk In Flames-låt. Hur som helst ska du kolla på hela det albumet, Reroute to Remain. Jag har bara lyssnat lite grann på Passenger, men de kanske kan vara nåt också.
Själv skulle jag rekommendera albumet Colony, och även som tidigare nämnts Dark Tranquility. Fast det är ju inte vad du var ute efter iofs...
Citera
2004-12-14, 16:47
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Jag tycker att det låter konstigt att först säga att "In Flames är bra" för att i nästa andetag fråga efter fler låtar som "Metaphor". Det är ju ingen typisk In Flames-låt. Hur som helst ska du kolla på hela det albumet, Reroute to Remain. Jag har bara lyssnat lite grann på Passenger, men de kanske kan vara nåt också.
Själv skulle jag rekommendera albumet Colony, och även som tidigare nämnts Dark Tranquility. Fast det är ju inte vad du var ute efter iofs...

Tja är In Flames dåliga för att jag gillar ren sång bättre än growl? In Flames är skitbra, men personligen tycker jag att det skulle bli ännu bättre med ren sång.
Tack för svaren, ska kolla upp Passenger genast. "Reroute" har jag redan.
Citera
2004-12-14, 16:57
Medlem
Inte som andras avatar
tror du gillar soilwork svenska bra rockers..förövrigt så är inflames riktikt bra..
ladda ner as we speak tror ja den heter.
Citera
2004-12-14, 17:15
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Tja är In Flames dåliga för att jag gillar ren sång bättre än growl?
Det var inte vad jag menade. Jag menade att om man gillar In Flames (som jag gör) så kanske man inte frågar efter fler låtar som Metaphor, eftersom det inte är en typisk In Flames-låt. Personligen vill jag gärna ha mer growl.
Citera
2004-12-14, 17:48
Medlem
alter egos avatar
Melodic Death Metal ska helt enkelt innehålla growl, men flera låtar i t.ex. albumet "Whoracle" innehåller ju stycken med mer "ren" sång...

När det gäller In Flames så håller jag mig helst till "Lunar Strain" upp till och med "Colony", visst har det funnits bra låtar på albumen sedan dem, men de har helt klart tappat något...
Citera
2004-12-14, 22:31
Bannlyst
The Quiet Place, Deras absolut bästa låt nånsin, enda som går att lyssna på.
Citera
2004-12-15, 10:06
Medlem
Ukklenitrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyT
The Quiet Place, Deras absolut bästa låt nånsin, enda som går att lyssna på.
Håller med om att den är bra.. men Evil in a closet va nog den bästa på nya skivan i min smak =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in