• 1
  • 2
2011-10-06, 21:48
Medlem
Jag heter Alexander och är 18 år så klaga inte på min stavning eller särskrivning, är ny så mod får flytta om tråden inte har hamnat rätt.

När man dör så måste någonting hända, man måste bli en ny människa eller ett djur eller en ande för att om ingenting händer när man dör så finns det ju ingenting. Tänk er att ni skulle dö så blir allting svart, då finns det ju ingenting kvar då är allt svart då finns ingenting kvar. Så jag tror att någonting måste hända när man dör. Om jag inte finns, som ande eller djur då finns ingenting annat.

Vad tror ni?
Senast redigerad av thejiberish 2011-10-06 kl. 21:53.
Citera
2011-10-06, 21:52
Medlem
dallks avatar
Tänk såhär, va fanns innan du föddes, i ditt sinne alltså, ingenting. Du kände inget du visste inte om ngt för att du helt enkelt inte fanns, det är väldigt troligt att det är samma sak när du dör.

Det är det jag är mest för med döden att man bara upphör att existera.
Citera
2011-10-06, 21:52
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Jag tror du är välkommen åter på Flashback om tre år.

+1 what he said

Vi dör vi förmultnar inget mer
Citera
2011-10-06, 21:55
Medlem
Kungensbordells avatar
Man blir jord, inget mer.
Citera
2011-10-06, 22:05
Medlem
grabben ledsen att säga detta till dig.

Man lever en gång.

Det som gör att vi lever är elektroder i hjärnan + hjärtat som pumpar blod. när elektroderna dör är man hjärndöd, när hjärtat slutar slå är man död.
Citera
2011-10-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redigtarg
grabben ledsen att säga detta till dig.

Man lever en gång.

Det som gör att vi lever är elektroder i hjärnan + hjärtat som pumpar blod. när elektroderna dör är man hjärndöd, när hjärtat slutar slå är man död.

Men nu är jag ledsen att säga till dig att du har aldrig dött så du vet ingenting, så du kan ju börja din mening med att skriva att du "tror" att det är så
Citera
2011-10-06, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thejiberish
Jag slant på tagentbordet när jag skrev åldern!

haha

OnT: Ingen kan veta vad som händer efter döden.

Jag har varit med om en del "övernaturliga" händelser där jag inte har hittat några som helst logiska förklaringar till.

Men hur som helst, finns det ingenting efter döden, (blir svart) så märker vi det ändå inte så du kan vara lugn.
Citera
2011-10-06, 22:10
Medlem
Citat:
Men nu är jag ledsen att säga till dig att du har aldrig dött så du vet ingenting, så du kan ju börja din mening med att skriva att du "tror" att det är så

Jag tror inte jag vet. Det är vetenskap.
Citera
2011-10-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redigtarg
Jag tror inte jag vet. Det är vetenskap.

Du är fan mer blond än kissie.
Citera
2011-10-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-80
haha

OnT: Ingen kan veta vad som händer efter döden.

Jag har varit med om en del "övernaturliga" händelser där jag inte har hittat några som helst logiska förklaringar till.

Men hur som helst, finns det ingenting efter döden, (blir svart) så märker vi det ändå inte så du kan vara lugn.

Vad är det för händelser?
Citera
2011-10-06, 22:19
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
När man dör så måste någonting hända, man måste bli en ny människa eller ett djur eller en ande

Nej...det måste man inte...

När vi dör blir våra kroppar till gräs, och antiloperna äter gräs och på så sätt är vi alla en del av livets stora cirkel...
Citera
2011-10-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Nej...det måste man inte...

När vi dör blir våra kroppar till gräs, och antiloperna äter gräs och på så sätt är vi alla en del av livets stora cirkel...

Då vill jag inte begravas för , om man inte begravs så blir man gräs fortare och då får man fortare leva
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in