2011-10-07, 02:32
Medlem
Flashborns avatar
Fick idag ett sms från min kompis som skrev att han skulle ta livet av sig, sen ringde hans mamma och lipade, jag bah "trollololol" och la på.

Jävla Nigeria.
Citera
2011-10-07, 03:00
Medlem
ondebondes avatar
Kan man på något sätt fixa eget namn som avsändare istället för nummer? Gratis
Citera
2011-10-07, 08:13
Medlem
-abloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondebonde
Kan man på något sätt fixa eget namn som avsändare istället för nummer? Gratis
Man kunde det på äldre Sony Ericsson-mobiler i alla fall. Jag hade en från 2008 som man gick in på Inställningar->Kommunikation->MMS och något annat så var det bara att ändra. Blev lite chockad först när det stog ett SMS från "Mamma" där hade någon skrivit att "jag hatar dig". Fast man kan kolla det riktiga nummret ändå.
Citera
2011-10-07, 08:34
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mranguz
ring 08-702 00 90 och fråga efter Hasse Aro
Okej!

Det kan vara en luring TS. Man kan i somliga telefoner när man skickar SMS, utge sig för att vara en annan avsändare. Såg en kille som höll på att blåsa lite andra killar på det här sättet, det var elakt men också lite små skoj.

Han lurade en kille som dejtade en tjej på det här sättet. Under dejten så skickade han ett SMS till killen och i meddelandet stod det att det var från en tjej som offret tidigare haft lite håll igång med och texten innehöll någon raggnings replik. Så givetvis blev offret genast kåt och sket helt i sin tjej han för kvällen dejtade.

Ja du kanske fattar själv hur illa det gick för han. Fy fan, men rätt så ägd.

Men däremot tror jag inte det skulle vara lika skadligt att ge svar på detta? Fast om man vinner någonting, borde man inte veta att man kommer att vara med i en tävling? Lycka till!
Citera
2011-10-07, 09:42
Medlem
sneakydudes avatar
Jag fick exakt samma meddelande igår på jobbtelefonen. Dumma jävla scammare som skriver att man vunnit 995.000£. Inte dåligt för ett lotteri som man varken anmält sig till eller ens hört talas om nånstans.
Citera
2011-10-07, 10:26
Medlem
Flinta82s avatar
Snacka om att ta i från tårna. 995.000 GBP. Troligt.

Givetvis en scam men fan vill man att någon ska gå på det drar man väl inte till med motsvarande ca 10 MKR? Tusen pund eller nåt liknande hade förmodligen fått fler att nappa.
Citera
2011-10-07, 12:23
Medlem
Kommer ihåg från tidigare i år att det va någon John p. Smith från en bank i bukina faso som ville dela 50 50 på 10 miljoner amerikanska dollar som tillhört en sönderbombad död irakisk familj med mig. Allt de behövde va mitt bankkonto nr o identitetssiffror så skulle jag få pengarna på kontot inom 1 år.

Så helvete heller att jag ger ut sånna uppgifter på nätet o min moral är för hög för att ta emot dessa pengarna. Jag raderade mejlet o inga mer sånna har kommit sen dess.
Citera
2011-10-07, 12:42
Medlem
dallks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenkillen
det e ju tony montanas email

hahahah humor på högnivå
Citera
2011-10-07, 13:25
Medlem
RobotEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Vad heta sej den app?

Har du en iPhone så finns den bara till jailbreak. Gör så att du skickar ett meddelande som man inte kan se vem det är ifrån och man kan inte svara på det heller.

Källan som man lägger till i Cydia är:

http://iphonedelivery.advinux.com/cydia/

Kul att man kan hjälpa till!
Citera
2011-10-07, 13:32
Medlem
Jag fick nyss ett mej från GOOGLE om att jag vunnit 500 000 Engelska pund. Nu tryckte jag visserligen bort det mejlet utan att öppna det men va fan,de kanske kommer till någon annan som är i bättre behov av pengen.
Citera
2011-10-07, 14:05
Medlem
Ebbaas avatar
Trist att alla verkar missa min frågeställning i tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av Ebbaa
Nu till mina frågor: Hur funkar det denna typ av sms-spam? Har ni blivit utsatta för det förut? Kanske har ni fått just detta sms?

JAG BEHÖVER INTE FÅ DET PÅPEKAT ATT DETTA ÄR EN SCAM EFTERSOM ATT JAG SJÄLV MED MITT SUNDA FÖRNUFT KAN LISTA UT DETTA.

Trodde att jag var tydlig men uppenbarligen inte.
Citera
2011-10-07, 14:14
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Vad heta sej den app?

Jag har ingen aning! Återkommer senare ikväll alternativt imorgon! Puss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto