Ja, så jag fick idag ett högst suspekt sms till min TELIA mobil idag, inget nummer framgår, det står endast CocaCola. Smset lyder följande:
"Grattis! Din mobil # vunnit £995.000 i 2011 Coca-Cola Mobile Tombola. För att lösa in, skicka ditt Namn, Mobil # och E-postadress till: coca@live.co.uk"
Eftersom att detta låter väldigt otroligt antar jag att det är spam, men blir förvånad att jag får det till mobilen. Har aldrig fått något liknande...
Nu till mina frågor: Hur funkar det denna typ av sms-spam? Har ni blivit utsatta för det förut? Kanske har ni fått just detta sms?
Senast redigerad av Ebbaa 2011-10-06 kl. 21:54.
Ja, så jag fick idag ett högst suspekt sms till min TELIA mobil idag, inget nummer framgår, det står endast CocaCola. Smset lyder följande:
"Grattis! Din mobil # vunnit £995.000 i 2011 Coca-Cola Mobile Tombola. För att lösa in, skicka ditt Namn, Mobil # och E-postadress till: coca@live.co.uk"
Eftersom att detta låter väldigt otroligt antar jag att det är spam, men blir förvånad att jag får det till mobilen. Har aldrig fått något liknande... Hur funkar det? Har ni blivit utsatta för det förut? Kanske har ni fått just detta sms?
aldrig att coca-cola skulle använda en @live mail xD fake säger jag:P
går du på detta kommer snart folk få +44 ringningar i ditt nummer som går 1 signal och sedan väntar de sig att folk är godtrogna och ringer upp. med andra ord gör det inte!
går du på detta kommer snart folk få +44 ringningar i ditt nummer som går 1 signal och sedan väntar de sig att folk är godtrogna och ringer upp. med andra ord gör det inte!
Nej, jag hade inte tänkt att höra av mig till dom eftersom att det ganska uppenbarligen är en scam. Jag var mer nyfiken på hur vanligt det faktiskt är med sms-spam, och om någon annan fått samma sms.
ingen aning hur vanligt de är, men har fått telefonsamtal från scam företag. men funderar på om inte flashback skulle skapa varsin fejk hotmail och spamma skiten ur deras inkorg?
Sökte på mailadressen och det är inget annat än en variant på Negeriabrev. "Coca Lottery" verkar ha pågått i flera år i olika länder, både via SMS och Email. Kanske är det så att ett SMS ska verka mer trovärdigt? Vet inte hur de får tag på alla mobilnummer =/.
Här är några exempel iaf:
Mar 26, 2009 by Linda McInnes
My mom has also received SMS she has followed all instructions, they now are requesting her to pay GBP500 for legal fees. Has anyone received any money?
Apr 3, 2009 by Shashanka Sona
I got SMS to my mobile from coke live UK that I have won GB$100000, I responded to it by mailing them I also recieved soft copy of cirtification of winnig.. Is it true??? They are telling that I sholul Pay GB$540 for getting Fund release order in order to claim the prize money..
I am confused.. Is it true
Apr 4, 2009 by Shubhashis Sen Gupta
Hi people,
I am very sorry to say that all these mobile messages and emails are a part of International scam. After you provide them your details they will tell you to cough up GBP 500-5000 for clearing the amount form the bank(NATWEST bank in most of the cases).
If you are apprehensive about me saying this kind of discouraging remarks visit COCA-COLA homepage and you will find that they have been notified about these scams. They have requested to avoid communication with these scamming people. COCO-COLA is investigating the matter.
The prize amount was too good to be true, wasn't it?
Antagligen dina polare som fular sig Det finns en app till Iphone som gör att SMSet du skickar kommer från något företag såsom Coca Cola, Ica motsvarande. Gjort det med min polare, sjukt kul DD