2011-10-07, 00:00
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlen17
Antagligen dina polare som fular sig Det finns en app till Iphone som gör att SMSet du skickar kommer från något företag såsom Coca Cola, Ica motsvarande. Gjort det med min polare, sjukt kul DD
Vad heta sej den app?
Citera
2011-10-07, 00:03
Bannlyst
Är fejk till 100 procent. Det är faktiskt inte så jättesvårt att skapa ett program där man kan skicka ut sms till mobiler. När tandläkaren, banken etc skickar ut sms står det ju bara ett namn trots att man inte har dom inlagda.

Coca-cola skulle aldrig gå tillväga med den adressen... Sen bör det ju kännas lite konstig med att bli erbjuden pris om man inte deltagit i någon tävling. Många bedragare skickar ut liknande sms/mail men då insnöat på att man ska uppge sin bankkontonr etc.

Gäller att vara på sin vakt i dagens samhälle!
Citera
2011-10-07, 00:19
Medlem
killerstillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbaa
Nu till mina frågor: Hur funkar det denna typ av sms-spam? Har ni blivit utsatta för det förut? Kanske har ni fått just detta sms?

Alltså TS frågar inte om det är fejk. Hur jävla svårt kan det vara att fatta det?
Citera
2011-10-07, 00:37
Medlem
Har Nigeria folket börjat med SMS nu? Är Nigeria verkligen ett U-Land?
Citera
2011-10-07, 00:40
Medlem
http://smsping.se/joke_messages/new
Citera
2011-10-07, 01:00
Medlem
treeflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenkillen
det e ju tony montanas email

Hahaha, made me laugh

OnT säger jag som de flesta andra, scam så det bara skriker om det. Tyvärr!
Citera
2011-10-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chanialuu
http://smsping.se/joke_messages/new

Haha tack Du har räddat min extremt tråkiga natt!

EDIT: dom debiterar 41kr första sms:et
Senast redigerad av thewizzard 2011-10-07 kl. 01:31.
Citera
2011-10-07, 01:45
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Antagligen dina polare som fular sig Det finns en app till Iphone som gör att SMSet du skickar kommer från något företag såsom Coca Cola, Ica motsvarande. Gjort det med min polare, sjukt kul DD

Är snarare en scam. Fick detta sms själv idag klockan 19.24. 995.00£ hade inte vart fel men varför skulle dom vilja ha ett mail med mitt nummer när dom messat just det numret.. =)
Citera
2011-10-07, 01:54
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:

Gick även att göra med de lite äldre Sony Ericssonmobilerna Funkade innan alla mobiler visade smsen som en chattkonversation, då man såg varje sms för sig.

Har haft mycket roligt med den funktionen
Citera
2011-10-07, 01:56
Medlem
Jag fick ett nästan identiskt sms när jag startade min telefon efter jag kommit till prag i somras, men då stod det att jag vunnit "nokia challenge" eller nått sånt

Tog bort det direkt då jag aldrig skulle ha nått med nokia att göra
Citera
2011-10-07, 01:56
Medlem
Har inte fått något sorts "spam" i sms, men fick till min Halebop/Telia mobil(abonnemang) ett liknande sms, det stod inget nummer som avsändare men istället stod det TheRitz. The Ritz råkar vara en krog i stan, och i smset stod det något i stil med "Du har blivit erbjuden VIP på The Ritz ikväll, onsdag! Detta innebär gratis inträde för dig och +1!"

Flummigt. Hört om många i stan som fått just det smset :P
Citera
2011-10-07, 01:59
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nahjiky
Har inte fått något sorts "spam" i sms, men fick till min Halebop/Telia mobil(abonnemang) ett liknande sms, det stod inget nummer som avsändare men istället stod det TheRitz. The Ritz råkar vara en krog i stan, och i smset stod det något i stil med "Du har blivit erbjuden VIP på The Ritz ikväll, onsdag! Detta innebär gratis inträde för dig och +1!"

Flummigt. Hört om många i stan som fått just det smset :P

Det är inget lurendrejeri utan nått dom flesta större krogar kör på. Ialf i städer.. Du slipper inträdet medan dom får dit 2 pers som lägger pengar i baren..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in