2011-10-06, 17:44
Medlem
bax88s avatar
Som topic säger, den dör tämligen omgående efter att jag startat den. Som mest hinner kanske windows komma upp, sen tvär-dör den bara.

Är det nå virus eller kan det vara nå inne i burken som pajat? Nått basic man kan kolla genom att ta av burkplåten?

Jag kan inte mycket om datorers innandömen, men har ni nån teori som är lätt att checka av för en amatör så uppskattas det.

Annars får man lämna in den på felsökning, men de e fan surt om det bara skulle vara nå virus eller sån skit i den.

Datorn är en HP med en AMD 64 live dekal på sig.

Det är väl inte mycket att gå på men jag ger det ett försök.
Citera
2011-10-06, 17:47
Medlem
Rytmens avatar
Stänger den av sig eller startar om? Mycket damm i burken?
Citera
2011-10-06, 17:49
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytmen
Stänger den av sig eller startar om? Mycket damm i burken?

Den dör, som att den slår av sig själv eller att strömmen försvinner.

Så då får man starta upp den igen med samma resultat

Det finns lite damm i den ja.
Citera
2011-10-06, 17:54
Medlem
Rytmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Den dör, som att den slår av sig själv eller att strömmen försvinner.

Så då får man starta upp den igen med samma resultat

Det finns lite damm i den ja.

Kan du starta den i safe-mode?
Citera
2011-10-06, 17:56
Medlem
Hade samma problem när min dator var överhettad, damma ur och kolla så fläktarna fungerar.
Citera
2011-10-06, 18:08
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Kan du starta den i safe-mode?

Det är felsäkert läge va?

Jag kom in i det en gång, men lät datorn bara vara igång i nån min där innan jag försökte slå igång i vanligt läge.

Värt att tillägga är att efter att jag bytte kontakt så funka den ett tag i vanligt läge, typ 10 min.
Citera
2011-10-06, 18:15
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpHate
Hade samma problem när min dator var överhettad, damma ur och kolla så fläktarna fungerar.

Alla fläktar verkar funka, dock så verkade det ha varit ett kilo damm i nån fläkt som sitter på nått kort mitt emellan två kort. Typ grafikkortet och moderkortet? Provar å starta den nu och ser om de hjälper

edit.

Undra om det var pga damm i fläkten, den dog en gång efter att jag blåst ur den men än så länge går den...

Får se hur länge.
Senast redigerad av bax88 2011-10-06 kl. 18:30.
Citera
2011-10-06, 19:18
Medlem
Rytmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Alla fläktar verkar funka, dock så verkade det ha varit ett kilo damm i nån fläkt som sitter på nått kort mitt emellan två kort. Typ grafikkortet och moderkortet? Provar å starta den nu och ser om de hjälper

edit.

Undra om det var pga damm i fläkten, den dog en gång efter att jag blåst ur den men än så länge går den...

Får se hur länge.

Gissar på att du hade för mycket damm i processorfläkten. Jag frågade ju om det var mycket damm i burken och du svarade lite, jag tycker inte att "ett kilo damm" i, troligtvis processorfläkten, är så lite
Citera
2011-10-06, 19:22
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Gissar på att du hade för mycket damm i processorfläkten. Jag frågade ju om det var mycket damm i burken och du svarade lite, jag tycker inte att "ett kilo damm" i, troligtvis processorfläkten, är så lite

Haha, jo, men den fläkten satt ju på ett sådant ställa att jag inte såg att det var en fläkt där innan jag peta in fingret och kände

Sen när jag blåste på den vart det typ en dammexplosion i mitt ansikte.

Annars var det lite damm längst ner men inga mängder.

Men datorn går då än iaf så jag chansar på att det var dammet som ströp nått luftflöde typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in