Då och då, dvs några gånger om dagen, så går det inte längre att zooma in hemsidor i safari genom att nypa på trackpaden. Sen funkar det inte igen förrän jag startat om datorn. Jag har dock fått för mig att det funkar igen av sig självt. Börjar finna detta ganska frustrerande då jag använder nyp zoomen väldigt ofta när jag surfar. Är det bara jag som har det här problemet?
Jag surfar som sagt med safari. Detta i lion med med min macbook air.
Om ingen annan har detta problemet kanske ni kan tipsa om en annan webbläsare där man också kan nypzooma!? Laddade ner firefox men det krävs en massa klydd för att få igång nypfunktionen där.
Har samma problem. Du behöver inte starta om datorn, testa stänga av safari, alltså inte bara fönstret utan programmet med ⌘ + Q så ska det fungera igen.
Har samma problem. Du behöver inte starta om datorn, testa stänga av safari, alltså inte bara fönstret utan programmet med ⌘ + Q så ska det fungera igen.
Okej såpass. Men ganska jättejobbigt att göra det när man har massa flikar uppe. Men då är det alltså inte bara jag som upplever detta, är väl bra på sitt sätt. Förhoppningsvis rättar de väl till det i någon form av uppdatering då hoppas jag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!