Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-06, 14:02
  #1
Medlem
gulkiosks avatar
Här hamnar företaget Halms bil under luppen, ursprungligen kommer diskussionen från tråden om blufföretaget Antonys Data.

Det ska noteras att det inte finns några klagomål riktade mot H.AL.M. Bil i det här läget utan enbart omständigheter som kan vara värda att undersöka närmare. Den ursprungliga misstanken kommer från att de bilar som var registrerade på målvakten för Antonys Data numera ägs av H.AL.M. Bil.

Företaget hos Alla bolag
http://www.allabolag.se/860703OMOI

Företaget hos Rejta
http://www.rejta.se/omdome/925015/Halms+Bil
Citera
2011-10-06, 14:05
  #2
Medlem
SonicDances avatar
Citat:
Företagsinfo: Org. nr: 860703-XXXX,

VD/Högst ansvarig: Jonathan Hassan Al Mansour.
Jonathan: 070-8696818
Adress
Box 1017
162 12 VÄLLINGBY

Citat:
Status: Bolaget är aktivt
Registreringsdatum: 2010-07-05
F-Skatt status: Registrerad för F-skatt
Startdatum för F-Skatt: 2008-12-11
Momsgrupp: Redovisar moms < 1 miljon
Momsstatus: Registrerad i Momsregistret
Startdatum för moms: 2009-01-03
Länsäte: Stockholms län
Kommunsäte: Stockholm

De omsatte en halv bil förra räkneskapsåret.

Kopierar det du skrev i en annan tråd gulkiosk som behandlar deras betyg på rejta.se

Citat:
Ursprungligen postat av gulkiosk
Det är klart det är fake.
Bilia har 11 omdömen på den försäljningsstation i stockholm med flest omdömen (2.3 snittbetyg)
Volkswagen har 3 omdömen på den försäljningsstation i Stockholm med flest omdömen (1.33 snittbetyg)
Nissan 5 omdömen (snitt 4.2) o.s.v. o.s.v.

Sen kommer den lilla uppstickaren H.AL.M. Bil med registreringssår 2010 och lyckas få hela totalt 15 omdömen med ett snittbetyg på 4.0 bara från sommaren och framåt. Med den omsättningen som han har haft enligt Allabolag så blir det ännu mera tveksamt.
__________________
Senast redigerad av SonicDance 2011-10-06 kl. 14:08.
Citera
2011-10-06, 16:03
  #3
Medlem
Kopierat mitt inlägg från tråden om Antony.

Registerutdraget från Transportstyrelsen gav vid handen att bilen är direktimporterad 2005 och haft nio ägare i Sverige. Tänkte att det kunde vara kul att testa Carfax, som jag tidigare bara hört talas om. Sagt och gjort, knappade in regnumret på carfax.se som svarar med att bilen har historia från USA. Aha, tänkte jag, här kan den begravda hunden ligga.

För 49 bopp får man registerutdrag från Carfax. I det här fallet med 20 händelser, varav de flesta är besiktningar och ägarbyten i Sverige. Men så kommer den intressanta läsningen:

Bilen registreras 12 juni 2003 på en privatperson i Visalia, CA. Den 6 oktober byts bilen in och bjuds ut till försäljning hos en aukt, MB-handlare.

Den 5 november 2003 får bilen ny ägare i Albuquerque, NM. 26 januari 2004 servas bilen, som då gått knappt 1700 mil.

Den 18 feb 2004 rapporteras fordonet skadat "TOTAL LOSS VEHICLE" och den
den 4 april registreras fordonet i ett annat EU-land. Ska vi gissa på Estland?

Den 15 juni 2005 utfärdas SALVAGE CERTIFICATE, vilket enligt Carfax sker då försäkringsbolaget uppskattar att reparationskostnaden överstiger 75% av bilens värde, Med tanke på att det rör sig om en knappt ett år gammal lyxbil får man utgå från att Mercan varit med om en rejäl smäll.

Slutligen dyker bilen upp i Sverige som privatimport från annat EU-land den 20 december 2005, för att regbesiktigas dagen efter. Sedan dess har den som sagt haft nio ägare här. Hur många av dem känner till bilens förflutna.

Det här är asså en av bilarna som "halms bil" säljer.
http://www.bytbil.com/bilar/mercedes-benz/e/vvea4bag
__________________
Senast redigerad av cheddarcheese 2011-10-06 kl. 16:05.
Citera
2011-10-06, 16:08
  #4
Medlem
"I "Varning för bilhandlare/bilfirmor/bilverkstäder/båtverkstäder/marinor"-tråden finns Halms bil nämnt av Buffaz den 26 maj i år."

Citat:
Ett annat skumt företag är Halms Bil i Vinsta... Jag var o tittade omkring lite och en annan kille som var där ville provköra en bil.. Problemet var då att de inte fick igång bile som stod framför (Denna fanns också på blocket som en problemfri bil ) till slut fick han killen som ville testa den andra bilen hjälpa till med att knuffa bort den som stod i vägen.. Jag bara skrattade o gick därifrån.. Sen är det också bara ett gäng Pizza killar med "Svenska" namn

//Buffaz
Citera
2011-10-06, 16:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
"I "Varning för bilhandlare/bilfirmor/bilverkstäder/båtverkstäder/marinor"-tråden finns Halms bil nämnt av Buffaz den 26 maj i år."

Citat:
Ett annat skumt företag är Halms Bil i Vinsta... Jag var o tittade omkring lite och en annan kille som var där ville provköra en bil.. Problemet var då att de inte fick igång bile som stod framför (Denna fanns också på blocket som en problemfri bil ) till slut fick han killen som ville testa den andra bilen hjälpa till med att knuffa bort den som stod i vägen.. Jag bara skrattade o gick därifrån.. Sen är det också bara ett gäng Pizza killar med "Svenska" namn

//Buffaz

Jag kollade runt lite igår, och det står att företaget har 0 anställda.. hur många har han som jobbar svart?

Jonathan äger också taxibolaget "165" sedan år 2006.

165 Taxi
Besöksadress:
c/o Al Mansour
Sulkyvägen 25
163 43 SPÅNGA
Postadress:
c/o Al Mansour
Box 7052
174 07 SUNDBYBERG
Telefonnummer:
073-9233538
__________________
Senast redigerad av cheddarcheese 2011-10-06 kl. 16:29.
Citera
2011-10-06, 16:26
  #6
Medlem
Claysons avatar
Mycket bra tråd, hoppas även denna tråd tar fart!
Citera
2011-10-06, 16:35
  #7
Medlem
gulkiosks avatar
Hur hittar man Carfax-rapporter för 49:- Jag hittar bara pris för 249:-
Skulle vilja söka på CRJ144 som nu är borttagen från hemsidan, bilen är ett kreditköp med återtaganderätt men bjöds ut till försäljning. Ägaren till bilen är inte firman utan frimans ägare (om jag kommer ihåg rätt).
Det kanske är normalt att sälja bilar på detta viset inom bilbranschen? Att man betalar krediten med försäljningssumman och tar mellanskillnaden mellan kredit och försäljningspris som vinst? Men skulle gärna kolla närmare på den.

Fanns kvar på blocket såg jag nu. Den här bilen är det
http://www.blocket.se/stockholm/Infi....htm?ca=11&w=1
__________________
Senast redigerad av gulkiosk 2011-10-06 kl. 16:38.
Citera
2011-10-06, 16:43
  #8
Medlem
zorzes avatar
Vill bidra lite till FB detektiverna.Företget finns fysiskt på adressen som tidigare angetts,Sorterargatan 6.I industriområdet vinsta har flera företag post till Boxadress i detta område,men som sagt så kan det säkert vara nåt skumt med några av bilarnas historik.Gräv på!
Citera
2011-10-06, 16:50
  #9
Medlem
Le-Hericons avatar
Det verkar finnas ett (annat) taxiföretag; också det knutet till samma personnummer: http://www.kommundelen.se/860703HOMJ/HAlM-Bil :

HAlM Bil
Telefon
087603310
Adress
Box 1017, 162 12 VÄLLINGBY
Bransch
Taxiföretag
Företagsform
Fysisk person
Status
Aktiv
Org. nr
860703XXXX
Kommun
Stockholm
Län
Stockholm
Antal anställda
0
Nettoomsättning (TKR)
Okänt
Citera
2011-10-06, 17:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Kopierat mitt inlägg från tråden om Antony.

Registerutdraget från Transportstyrelsen gav vid handen att bilen är direktimporterad 2005 och haft nio ägare i Sverige. Tänkte att det kunde vara kul att testa Carfax, som jag tidigare bara hört talas om. Sagt och gjort, knappade in regnumret på carfax.se som svarar med att bilen har historia från USA. Aha, tänkte jag, här kan den begravda hunden ligga.

För 49 bopp får man registerutdrag från Carfax. I det här fallet med 20 händelser, varav de flesta är besiktningar och ägarbyten i Sverige. Men så kommer den intressanta läsningen:

Bilen registreras 12 juni 2003 på en privatperson i Visalia, CA. Den 6 oktober byts bilen in och bjuds ut till försäljning hos en aukt, MB-handlare.

Den 5 november 2003 får bilen ny ägare i Albuquerque, NM. 26 januari 2004 servas bilen, som då gått knappt 1700 mil.

Den 18 feb 2004 rapporteras fordonet skadat "TOTAL LOSS VEHICLE" och den
den 4 april registreras fordonet i ett annat EU-land. Ska vi gissa på Estland?

Den 15 juni 2005 utfärdas SALVAGE CERTIFICATE, vilket enligt Carfax sker då försäkringsbolaget uppskattar att reparationskostnaden överstiger 75% av bilens värde, Med tanke på att det rör sig om en knappt ett år gammal lyxbil får man utgå från att Mercan varit med om en rejäl smäll.

Slutligen dyker bilen upp i Sverige som privatimport från annat EU-land den 20 december 2005, för att regbesiktigas dagen efter. Sedan dess har den som sagt haft nio ägare här. Hur många av dem känner till bilens förflutna.

Det här är asså en av bilarna som "halms bil" säljer.
http://www.bytbil.com/bilar/mercedes-benz/e/vvea4bag


Jag tror att polisen skulle vara intresserade av carfax rapporten. Bilen har högst troligt bytt identitet. Vore väl kul om den togs i beslag.
Antony verkar ha en förkärlek för dyra bilar. Bmw:n som han helt nyligen sålt faller också inom ramen för dyra lyxåk där det är vanligt med identitetsbyten.
Citera
2011-10-06, 17:42
  #11
Medlem
TeEsErs avatar
Den låga omsättningen kommer säkerligen av att HALMs aldrig köper eller säljer några bilar utan istället bara gör försäljningsuppdrag och omsättningen endast är ersättningen för uppdragen. Verkar vara vanligt bland mindre nogräknade bilhandlare.

/T
Citera
2011-10-06, 17:56
  #12
Medlem
Mcgromits avatar
Telefonnumret som anges på Halms bilar i bolagsregistret går även till Vista Taxi....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback