Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-06, 18:13
Medlem
Bolagsformen är enskild firma och han har 27 bilar registrerade på sig varav alla utom 2 är avställda, dvs han verkar äga 25 av bilarna som finns på bytbil. Orkade inte kolla om alla bilar fanns med.
Citera
2011-10-06, 18:16
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rulleee
Bolagsformen är enskild firma och han har 27 bilar registrerade på sig varav alla utom 2 är avställda, dvs han verkar äga 25 av bilarna som finns på bytbil. Orkade inte kolla om alla bilar fanns med.

...Enligt annonsen hade de minst 40 bilar i lager... Något är skumt här.

EDIT: De har 43 annonser på blocket; varav en är "betalar-bäst-för-att-köpa-din-bil"
Citera
2011-10-06, 18:20
Medlem
Resten av bilarna är troligen försäljningsuppdrag.
Citera
2011-10-06, 19:17
Medlem
Hej!

Jag jobbar på Halmsbil och vill snabbt med ett inlägg svara på det som diskuterats här på FB.

Bilen i fråga är på försäljningsuppdrag från en kund(som också äger bilen, Antony).

Antony köpte bilen genom Blocket.se av en privatperson som ej talat om att bilen har ett skumt förflutet.
Vi visste inte heller att bilen hade denna historiken. Vi har nu bestämt att radera annonsen från vår hemsida och bilen är ej längre till försäljning hos oss.
Vi har talat om det för Antony och han vart minst sagt chockad och kände sig riktigt blåst.

Om nu Antony döljt sanningen för oss om bilens historik eller inte...

Vi har absolut inget att göra med Antonys data, visste inte att han hade en firma...

De uppgifter ni fått från Allabolag.se gäller år 2010. Det stämmer att vi ej hade några anställda och att vår omsättning var låg.

Mer än hälften av vårt lager är bilar som vi tar in på försäljningsuppdrag från kunder.

Ibland missar även vi att kolla upp en bil noggrant. Vi har inget intresse av att sälja en bil till en kund med en sådan historik, detta tackar vi nej till så fort vi får reda på det.

Tack för att ni hjälpte oss kolla upp bilens historik, hade vi hunnit sälja bilen så hade vi fått en hel del bekymmer.
Mvh David, Halms bil.
Citera
2011-10-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmsbil
Hej!

Jag jobbar på Halmsbil och vill snabbt med ett inlägg svara på det som diskuterats här på FB.

Bilen i fråga är på försäljningsuppdrag från en kund(som också äger bilen, Antony).

Antony köpte bilen genom Blocket.se av en privatperson som ej talat om att bilen har ett skumt förflutet.
Vi visste inte heller att bilen hade denna historiken. Vi har nu bestämt att radera annonsen från vår hemsida och bilen är ej längre till försäljning hos oss.
Vi har talat om det för Antony och han vart minst sagt chockad och kände sig riktigt blåst.

Vi har absolut inget att göra med Antonys data, visste inte att han hade en firma...

De uppgifter ni fått från Allabolag.se gäller år 2010. Det stämmer att vi ej hade några anställda och att vår omsättning var låg.

Mer än hälften av vårt lager är bilar som vi tar in på försäljningsuppdrag från kunder.

Ibland missar även vi att kolla upp en bil noggrant. Vi har inget intresse av att sälja en bil till en kund med en sådan historik, detta tackar vi nej till så fort vi får reda på det.

Tack för att ni hjälpte oss kolla upp bilens historik, hade vi hunnit sälja bilen så hade vi fått en hel del bekymmer.
Mvh David, Halms bil.

Det var jag som lyckades gräva upp informationen om Antonys bil, och jag gissar på att jag kommer säkert kunna gräva upp lite fler skumma grejer angående era bilar. Jag tror inte på något du skriver i ditt inlägg. Mycket skum firma du verkar jobba åt. Vad heter du? David vad?
Citera
2011-10-06, 20:20
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Hej!

Mvh David, Halms bil.

Jag tycker detta är lite märkligt. Hur kan ni som bilfirma undgå att kolla upp såpass basala saker som detta? Det tog ju Flashbackkillen typ fem minuter att luska fram detta - det borde vara ännu enklare för er?!?

Sedan undrar jag över antalet anställda, antalet sålda bilar... Era siffror (om du nu verkligen är anställd där...) är minst sagt låga - vilket tyvärr ofta (jag säger inte att det ÄR så, men...) innebär mycket svarta pengar och svart arbetskraft...
Citera
2011-10-06, 20:23
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Hej!

Mvh David, Halms bil.

Var det inte Antonys fader som äger H.AL.M. bil?
Citera
2011-10-06, 21:35
Medlem
Snacka om häxjakt...

Bilen är Inte vår, hade vi köpt in bilen hade vi självklart kollat upp den mycket noggranare. Kunden fotade bilen och bad oss lägga ut bilen genom vår hemsida.

Antonys far äger firman?? Konstigt, Halmsbil's ägare är bara 25 år gammal. Antony är 2-3 år äldre...

Det som ni hängt upp er på är ett misstag från vår sida... Att vi inte kollade upp bilen riktigt ordentligt. Vi har Inte sålt bilen, ingen har blivit lurad. Som tur är visade allt sig innan bilen såldes.

Vill minnas att även bilia var med om en liknande grej för ett tag sedan. ALLA kan göra misstag. Det händer även att vanligt folk som säljer sina bilar till oss ljuger eller förvränger sanningen om bilars historik. Men vi gör så gott vi kan.

Det ni gör är bra, men jag tycker att ni skall lägga mer energi på firmor som verkligen behöver granskas. Ex Firmor som tar betalt för varor som inte existerar. Det kan verkligen hjälpa folk att inte bli lurade.

Tackar för mig och önskar er en trevlig fortsättning.
Citera
2011-10-06, 21:43
Medlem
Citat:
Snacka om häxjakt...

Bilen är Inte vår, hade vi köpt in bilen hade vi självklart kollat upp den mycket noggranare. Kunden fotade bilen och bad oss lägga ut bilen genom vår hemsida.

Antonys far äger firman?? Konstigt, Halmsbil's ägare är bara 25 år gammal. Antony är 2-3 år äldre...

Det som ni hängt upp er på är ett misstag från vår sida... Att vi inte kollade upp bilen riktigt ordentligt. Vi har Inte sålt bilen, ingen har blivit lurad. Som tur är visade allt sig innan bilen såldes.

Vill minnas att även bilia var med om en liknande grej för ett tag sedan. ALLA kan göra misstag. Det händer även att vanligt folk som säljer sina bilar till oss ljuger eller förvränger sanningen om bilars historik. Men vi gör så gott vi kan.

Det ni gör är bra, men jag tycker att ni skall lägga mer energi på firmor som verkligen behöver granskas. Ex Firmor som tar betalt för varor som inte existerar. Det kan verkligen hjälpa folk att inte bli lurade.

Tackar för mig och önskar er en trevlig fortsättning.

Det granskas mycket här på flashback, nu är det eran tur att bli granskade och nej vi kommer inte sluta gräva bara för att du kommer med dina inlägg. Ni anser er var proffs på det ni gör? Varför kan man inte ägna sin tid att kolla upp varje bil man köper? Även om det är folk som säljer via er så får ni fotfarande dåligt rykte när man på internet läser att bilen man köpt tidigare skrotats i ett annat land. Som sagt, det tog mig 5 minuter att hitta det, så svårt är det inte.

Edit: Jag har även hittat att Jonathan inte har anställt någon till sin firma och i ditt första inlägg så skriver du att du är en av dom som jobbar där. Förklara gärna..

Edit : Läste precis ditt inlägg igen där du säger att ni inte hade några anställda år 2010.
Senast redigerad av cheddarcheese 2011-10-06 kl. 21:49.
Citera
2011-10-06, 22:03
Medlem
Snösparvs avatar
Väldigt många bilar är besiktigade i våras och jämför man mätarställningarna har de knappt gått någonting mellan maj fram till nu när man jämför bilprovningens miltal med uppgivet i annonserna.

Varför har så många fina bilar stått stilla i närmare 6 månader?
Citera
2011-10-06, 22:27
Medlem
gulkiosks avatar
Jag vill påpeka att det än så länge inte har bevisats att Halms bil har haft något fuffens för sig och det bör även avspeglas i diskussionen. Det är viktigt att den här diskussionen grundar sig på fakta.
Citera
2011-10-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulkiosk
Jag vill påpeka att det än så länge inte har bevisats att Halms bil har haft något fuffens för sig och det bör även avspeglas i diskussionen. Det är viktigt att den här diskussionen grundar sig på fakta.

Dom försökte sälja en bil som hade skrotats i ett annat land, räcker inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in