Beror på vad det är för löstobak du köper, och om du använder filter/pipa, etc. Har rökt löstobak som gett mig svår andnöd efter bara några bloss, och jag är van rökare sedan 6-7 år.
Om du inte är ute efter just nikotint så finns det andra saker man kan röka istället för tobak. Knaster och örtmixar eller vad de nu kallas.
Jag har rökt en sort som var jävligt "god" medan en annan smakade skit, så man ska inte bestämma sig efter första ciggen.
Rolig tråd! Nu väntar jag mig att se frågan; är vodka hälsosammare än whisky eller anis (3arak, ouzu, raki)?
Gift som gift! Vissa tar större skada av ett äpple än av ett skott mot huvudet och andra mår bättre av att äta pizza än vad andra gör av att äta sallad. (dåligt exempel kanske... vad vet jag). Vissa tål lössnus hundra gånger bättre än vad andra tål portionssnus. Allting är individuellt, inte alltid.... men till viss grad/aspekt, nästan alltid. I detta fall är det högst individuellt eftersom din kropp kan vara mer van vid färdigrullade ciggaretter och då är det "ditt speciella gift" och annan tobak kan därför utgöra störra skada på din kropp.
Poängen: Jag är dum som ens ger mig på denna tråd...
Skulle nog säga att helt naturligt tobak från naturen är mest hälsosamt. Allt sit som finns i din vanliga ciggarett finns även i burken. De stoppar ändå i samma skit även fast du rullar det själv. Odla egen tobak! Då blir det minst farligt, helt klart
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!