2011-10-05, 17:56
Medlem
jag skulle vilja göra en låt och undrar om det är någon som skulle kunna fixa beats och allt elektroniskt och sedan fixa autotune på min röst?
Citera
2011-10-05, 18:00
Medlem
Inte för att vara den men vore det inte roligare att faktiskt lära dig att göra någonting på egen hand? Om det är beats osv du tycker om så lär dig att göra sånna. Och öva upp din sång så att du inte nödvändigtvis behöver auto-tune för att din sång ska låta bra utan använda det mer som ett hjälpmedel. Musik är någonting man kan hålla på med hela livet så det är sällan för sent att börja.
Citera
2011-10-05, 18:02
Medlem
sant men just nu har jag tyvärr inte tiden och lusten. Har försökt att lära mig lite i FL-studio men det är sjukt svårt att lära sig det bra och det krävs tid.
Citera
2011-10-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addepilot
sant men just nu har jag tyvärr inte tiden och lusten. Har försökt att lära mig lite i FL-studio men det är sjukt svårt att lära sig det bra och det krävs tid.

Det mesta är svårt att lära sig. Folk kommer inte att vilja lägga ner tid på att hjälpa dig om du inte är väldigt duktig, folk har helt enkelt bättre saker för sig. Men det du kan göra är att du laddar ner något beat som du gillar ifrån internet någonstans och därefter lägger på sång och därefter ber någon mixa åt dig. Har du någon kontakt där så hjälper h*n dig säkert och om inte så kostar det inte så mycket att få hjälp av en studio med 1 låt.
Citera
2011-10-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Det mesta är svårt att lära sig. Folk kommer inte att vilja lägga ner tid på att hjälpa dig om du inte är väldigt duktig, folk har helt enkelt bättre saker för sig. Men det du kan göra är att du laddar ner något beat som du gillar ifrån internet någonstans och därefter lägger på sång och därefter ber någon mixa åt dig. Har du någon kontakt där så hjälper h*n dig säkert och om inte så kostar det inte så mycket att få hjälp av en studio med 1 låt.

okej tack så mycket. om jag skulle göra musiken själv vad tycker du jag ska börja med för program?
Citera
2011-10-05, 18:24
Medlem
aokones avatar
Vad vill du lära dig? Rap,RnB? Jag vet inte men beats finns på youtube, köp en hemma studio så fungerar d nog.
Citera
2011-10-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addepilot
okej tack så mycket. om jag skulle göra musiken själv vad tycker du jag ska börja med för program?

för beats är det fl studio bästa program tycker jag i allafall. lite svår, men man skulle kunna lära sig om man vill det.
Citera
2011-10-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aokone
Vad vill du lära dig? Rap,RnB? Jag vet inte men beats finns på youtube, köp en hemma studio så fungerar d nog.

Jag vill lära mig både lite RnB och lite house stuk
Citera
2011-10-05, 21:08
Medlem
CaskRatlinss avatar
Men hallå, då är det ju inte du som gör låten, utan nån annan...
Citera
2011-10-05, 22:43
Medlem
1) Lär dig FL/Logic/Pro Tools/Studio One/Reason (med record till) eller liknande själv då du kommer vara bra mycket nöjdare då du själv gjort allt. Gå genom toturials både i text och klipp på t ex Youtube för att lära dig ditt DAW.

2) Autotune kan göra en del men inte allt. Autotunar man för hårt låter allt bara skit och onaturligt, pluggen ska helst användas för att fixa småfel i sång och få en bättre helhet av sången. Det hjälper inte att sätta t ex "T-Pain Effect" på vox.

3)Fortsätt att prodda och utvecklas som producent!

För att summera allt: Vill du göra en ordentlig låt så kommer du behöva lägga en hel del tid även om du inte vill det. Ska du göra det så gå in med helhjärtat och gör det ordentligt!

Sen glöm inte att du inte är Tiesto för att du programmerat en synth rätt, allt kräver sin tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in