Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-12-14, 02:24
  #13
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Snacket om PK hit och PK dit börjar kännas jävligt uttjatat.
Hitta på något nytt...


.

Och det skall komma från ni som är PK?
Ni har väl kört med era innehållslösa floskler i 20 år nu?

Men visst, jag kan hålla med om att begreppet PK på Flashback används på samma sätt som ordet "rasist" används av PK-politiker.
Citera
2004-12-14, 02:48
  #14
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Och det skall komma från ni som är PK?
Ni har väl kört med era innehållslösa floskler i 20 år nu?

Men visst, jag kan hålla med om att begreppet PK på Flashback används på samma sätt som ordet "rasist" används av PK-politiker.


Innan du släpper begreppet "PK" måste du också släppa sargen. Att du inte kan se att det finns "riktiga" åsikter bakom vad vi som kallas PK tycker är för sorgligt. Hur ska du kunna debattera på en hyffsad nivå om du inte kan erkänna dina motståndares värderingar och uppfattningar?

.
Citera
2004-12-14, 09:06
  #15
Banned
Turbo-Nicklass avatar
Varför inte.

Lat Viktoria moderera där sa jäklar i det lär det bli utbildning i PK-kunskap.
Citera
2004-12-14, 21:48
  #16
Banned
adaeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Jag skulle hellre vilja få bort uttryck som svartmuskingar, blattesvin, zigenarpack, apor etc. från invandringsforumet. Nivån är väl inte alltid så hög som man kan önska
Du har så rätt...
Citera
2004-12-14, 22:28
  #17
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Nicklas
Varför inte.

Lat Viktoria moderera där sa jäklar i det lär det bli utbildning i PK-kunskap.
Nej, för fasen! Dessutom skriver väl inte hon här längre, så inga knep att försöka få tillbaka henne!
Citera
2004-12-15, 14:34
  #18
Medlem
TomBombadills avatar
Jag tycker det var ett bättre förslag att skapa ett forum som handlar om Rejv.

PK-forum? Vad är det för jävla trams?

Suck..

Låter som du bara är gnällig över att folk använder termen PK. Vad är problemet? Bara för att ordet rasfrämling och mångkultur används väldigt ofta i invandrarforumet betyder väl ändå inte det att vi ska ha två nya forum som heter rasfrämling och mångkultur. Eller?
Citera
2004-12-15, 15:14
  #19
Medlem
Goblins avatar
Jag kan hålla med om att termen pk ibland används väldigt svepande och oförsiktigt, men kan samtidigt tycka att "motståndarsidan" svänger sig med dylika termer lika urskiljningslöst. Jag som tex ser mig själv som liberal invandringskritiker får ofta höra att jag är nationalist, högerextrem eller rasist. Så jag har faktiskt lite svårt att tycka synd om pk-människorna i invandringforat.
Citera
2004-12-15, 16:01
  #20
Medlem
En grej jag verkligen gillar med det här forumet är bristen på termen "kvasi" när man kritiserar. Har blivit kallad det på många andra ställen, kvasiintellektuell, kvasianalytiker. Först visste jag inte ens vad det betöd, men tydligen nåt i stil med 'amatör'. Antingen så skiter folk i om man är kvasi här, eller är samtliga så kvasi att dom inte vet vad kvasi betyder. Hoppas på det första..
Citera
2004-12-15, 18:17
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
En grej jag verkligen gillar med det här forumet är bristen på termen "kvasi" när man kritiserar. Har blivit kallad det på många andra ställen, kvasiintellektuell, kvasianalytiker. Först visste jag inte ens vad det betöd, men tydligen nåt i stil med 'amatör'. Antingen så skiter folk i om man är kvasi här, eller är samtliga så kvasi att dom inte vet vad kvasi betyder. Hoppas på det första..
Å här är kvasilänken du väntat på.
http://www.susning.nu/Kvasi
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback