Jag har testat lite olika kebabsåser som jag hittat här och lite andra ställen på nätet! men jag har inte alls lyckas hitta/gjort något god vit sås. Recpeten har fel konsistens det är mer som majonäs.. hos pizzabagaren är den mer lösare ungefär som rhodeislanddressing. Jag har köpt lite olika såser på pizzerior och försökt härma dessa men utan reslutat har även frågat på några pizzerior men ingen har varit så positiva att berätta. Är det någon som har nån ide?
Vet inte riktigt vad de har i den vita kebabsåsen men om jag skulle göra en egen skulle den bestå av matlagningsyoghurt, riven gurka, salt och peppar, pressad vitlök och lime/citronsaft.
Vet inte riktigt vad de har i den vita kebabsåsen men om jag skulle göra en egen skulle den bestå av matlagningsyoghurt, riven gurka, salt och peppar, pressad vitlök och lime/citronsaft.
Nä jag förstår det. Märkte inte ens att mitt recept blev tzatsiki! Hursom, i turkisk kebab, även känd som gyro, använder de tzatsiki och det är jättegött!
Nä jag förstår det. Märkte inte ens att mitt recept blev tzatsiki! Hursom, i turkisk kebab, även känd som gyro, använder de tzatsiki och det är jättegött!
<besserwisser>
Nu är det väl förstås grekisk "kebab" som kallas gyro. Således helt naturligt att det serveras med tzatsiki ja.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!