• 1
  • 2
2011-10-05, 09:38
Bannlyst
Har lämnat up i ett år. Nu ska jag försöka hålla mig nykter men fattar ej hur det ska gå till. Har fått sobril 10mg av läkaren och imovane 7,5 till natten allt för att palla vardagen. Bröt ihop häromdagen och stack från min längenhet, lämnade allt och sa upp den. Nu bor jag tillfälligt hos mina päron. Men saken är den att jag bara umgåtts med knarkare senaste 5 åren.

Vad gör man när man är nykter? det känns som att jag inte vet vad man gör, pratar om, hur man beter sig, startar ett nytt liv. Vet inte ens varför jag skriver nu. tagit 20mg sobril direkt jag steg upp men mår skit ändå.

ge mig tips på hur man fördriver tiden utan droger och pengar.
Citera
2011-10-05, 09:42
Avstängd
Lacerdas avatar
Skaffar en ful flickvän och knullar, spelar tv-spel, syssla med någon sport eller hobby.
Citera
2011-10-05, 09:46
Medlem
UnknownSources avatar
Ladda ner en massor av filmer, kolla på tv, spela datorspel, börja på någon flummig kurs.
Citera
2011-10-05, 10:05
Medlem
Tryck steroider, det hjälpte mig när jag tog mig ur drogträsket. Det är tuffa tider vi lever i bro är man nykter känner man all smärta som finns i världen, krig, våldtäkter och kvinnomisshandel.
Citera
2011-10-05, 10:32
Medlem
Styrketräna kanske? Film? hänga med någon kompis till någon annan kompis och dricka kaffe och snacka skit? Spela något dator spel funkar väldigt bra om man ska hålla sig borta från knark.

Får man fråga vilken/vilka droger du missbrukade?
Citera
2011-10-05, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .BookHouseBoy.
Har lämnat up i ett år. Nu ska jag försöka hålla mig nykter men fattar ej hur det ska gå till. Har fått sobril 10mg av läkaren och imovane 7,5 till natten allt för att palla vardagen. Bröt ihop häromdagen och stack från min längenhet, lämnade allt och sa upp den. Nu bor jag tillfälligt hos mina päron. Men saken är den att jag bara umgåtts med knarkare senaste 5 åren.

Vad gör man när man är nykter? det känns som att jag inte vet vad man gör, pratar om, hur man beter sig, startar ett nytt liv. Vet inte ens varför jag skriver nu. tagit 20mg sobril direkt jag steg upp men mår skit ändå.

ge mig tips på hur man fördriver tiden utan droger och pengar.
AA eller NA.
Beroendemottagningen.
Löpträna, cykla eller promenera.
Gå en deltidskurs på högskolan eller gymnasiet.
Anmäl dig som frivilligarbetare.
Gå till biblioteket och läs böcker.
Gymmet.
Citera
2011-10-05, 10:57
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Vad gör man när man är nykter?

Klipper sig, skaffar ett jobb. En hobby hjälper alltid.
Citera
2011-10-05, 11:01
Bannlyst
Har sagt upplägenheten i Umeå och kvartar hos morsan i boden just nu. Har inte så många vänner kvar här då alla har en förutfattad mening om mig. Alla känner apan men apan känner ingen ni vet hur det är. Går mest runt och fotar nu men jag är så jävla rastlös.

Var nyss på soc, där fick man ett finger i ansiktet. Ingen tid att träffa en. Vill ej börja träna. Du som trycker steroider är ju en idiot det är ju droger också.

Just nu spelar jag 3d pinball och tetris. Pallar ej att bara sitta inne.

Ni som blivit nyktra efter 5-6år med mer eller mindre konstant knarkande hur gör ni nu? Hur tog ni er vidare?
Citera
2011-10-05, 11:01
Medlem
wotoos avatar
Glo porr
Citera
2011-10-05, 11:07
Medlem
dknerks avatar
Har precis samma fråga har vartnyktersomlängst 2månader sen ja började och under den tiden låg jag bara hemma. Jag kunde inte göra någonting för allt är tråkigt eller känns konstigft. Nu när jag är aktiv men det är meningen att ja ska bli nykter sitter jag och spyr över de svartvita svenssonlivet.
Vill gärna också veta
..
Citera
2011-10-05, 11:11
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Har sagt upplägenheten i Umeå och kvartar hos morsan i boden just nu. Har inte så många vänner kvar här då alla har en förutfattad mening om mig. Alla känner apan men apan känner ingen ni vet hur det är. Går mest runt och fotar nu men jag är så jävla rastlös.

Var nyss på soc, där fick man ett finger i ansiktet. Ingen tid att träffa en. Vill ej börja träna. Du som trycker steroider är ju en idiot det är ju droger också.

Just nu spelar jag 3d pinball och tetris. Pallar ej att bara sitta inne.

Ni som blivit nyktra efter 5-6år med mer eller mindre konstant knarkande hur gör ni nu? Hur tog ni er vidare?

Byt stad eller land, vila upp dig och fundera på vad du egentligen vill pyssla med.
Satsa sen lika mycket energi på din nya karriär som du tidigare la ner på att rodda droger, så ska du se att du kommer vara inihelvete framgångsrik.

Lycka och välgång.
Citera
2011-10-05, 11:28
Medlem
fajtinmoterfuukers avatar
Jobba utav heelvete funkar för mig, + så har jag skaffat familj.. Nu bor jag i en lägenhet som ser/är så sjyst att man ALDRIG skulle kunna tro att en idiot som knarkat i över femton år skulle kunna klara av och ha..

Jag har alltid pengar i fickan, körkort bil jobb ungar den senaste luren.. Dyr dator, väntar på att HTC skall släppa sin nya surfplatta så jag kan köpa den bara för att jag känner för det..

Självklart ärliga pengar..

Jag har så mycket att göra nu hela tiden att oftast så dyker inte ens abstinensen upp förrens jag går och lägger mig på kvällen..

Lycka till mannen, det bara att bita ihop och vara kreativ! För det kunde du väll vara när du pundade och behövde pengar eller knark?? Samma sak nu.. Var kreativ och lev livet och njut av det nykter!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in