• 1
  • 2
2011-10-05, 00:14
Medlem
tuffgongs avatar
Ja som rubriken lyder, hur tar ni er an elaka/otrevliga chefer?

Som en god TS s mste jag brja. Om chefen kallar in mig fr att ha "utvecklingssamtal" som r det fina ordet fr att sklla-p-en-och-en fr att man inte ntt upp till produktionsmlet. D brukar jag frska "muta" honom med bullar o trter p fdelsedagar.

Nmnas br r att jag jobbar p Fabrik.

Citera
2011-10-05, 02:40
Medlem
Jag fick min chef att knna sig osker ett X antal ggr nr jag hade ledsnat p hennes attityd.

Det jag gjorde var att vara ytligt trevlig och endast ska gonkontakt/hlsa/prata nr jag mste. Blanda detta med att skta ditt jobb exemplariskt, komma i tid p sekunden och skratta och ha roligt med alla andra kollegor runt om chefen.

Jag vet att detta lter fjantigt och barnsligt men tro mig, mnga "vuxna" fungerar som tjejer i 15rs ldern nr det kommer till bekrftelse och maktbehov.

Samtidigt skiter du ju i chefen och mr bttre sjlv!
Citera
2011-10-05, 08:05
Medlem
GyrrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffgong

Som en god TS s mste jag brja. Om chefen kallar in mig fr att ha "utvecklingssamtal" som r det fina ordet fr att sklla-p-en-och-en fr att man inte ntt upp till produktionsmlet. D brukar jag frska "muta" honom med bullar o trter p fdelsedagar.

r du seris? muta muppen med bullar,trta p fdelsedager? ska du inte g ner p chefen och kra en asswhorship snart ocks?
Citera
2011-10-05, 08:23
Medlem
Citat:

Jobbar inte p fabrik men chefer kan vara likadana likadana verallt.

Jag ska ge dig ett tips som fungerat fr mig: sprid bland kollegor i samma niv (position) som du, vilka fel chefen gr. Det kommer fra personalen mot honm men p ett diskret stt
Citera
2011-10-05, 09:33
Medlem
Sunners avatar
Jag sa upp mig. Dock ska det sgas attt den chefen intedirekt var otrevlig, det fanns dock en del andra saker att anmrka p. Sak samma fr mig iallafall, slutresultatet blir detsamma.
Citera
2011-10-05, 17:09
Medlem
tuffgongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GyrrA
r du seris? muta muppen med bullar,trta p fdelsedager? ska du inte g ner p chefen och kra en asswhorship snart ocks?
Eller muta o muta, han bjur i sin tur p trta och/eller bullar nr han fyller r osv...
Citera
2011-10-05, 17:11
Medlem
tuffgongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadism
Jag fick min chef att knna sig osker ett X antal ggr nr jag hade ledsnat p hennes attityd.

Det jag gjorde var att vara ytligt trevlig och endast ska gonkontakt/hlsa/prata nr jag mste. Blanda detta med att skta ditt jobb exemplariskt, komma i tid p sekunden och skratta och ha roligt med alla andra kollegor runt om chefen.

Jag vet att detta lter fjantigt och barnsligt men tro mig, mnga "vuxna" fungerar som tjejer i 15rs ldern nr det kommer till bekrftelse och maktbehov.

Samtidigt skiter du ju i chefen och mr bttre sjlv!
Det dr r totalt livsfarligt, Sjlv skulle jag aldrig vga skratta i och har roligt framfr chefen, fr d anser han att man inte jobbar, och d blir det bassning
Citera
2011-10-05, 17:16
Medlem
tuffgongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutan123
Jobbar inte p fabrik men chefer kan vara likadana likadana verallt.

Jag ska ge dig ett tips som fungerat fr mig: sprid bland kollegor i samma niv (position) som du, vilka fel chefen gr. Det kommer fra personalen mot honm men p ett diskret stt
Man tackar fr tips
Citera
2011-10-05, 17:18
Medlem
up2yous avatar
I mitt jobb (bygg) funkar det alldeles utmrkt att hota med att sga upp sig, funkar ven utmrkt vid lnefrhandlingar. Om du r ltt att erstta s r det hr rdet inte s bra..
Citera
2011-10-05, 17:27
Medlem
jomenvisst84s avatar
Beror p hur chefen r. En chef fr mnga r sen frskte vara vldigt nedltande och talade med de i anstllda i termer som "Jag tnker bara p lilla dig nr jag sger s hr" osv... Han led dessutom av enormt lillemankomplex. Nr han sa det till mig spnde jag gonen i honom, tog ett steg fram och tittade ner p honom (han var c:a 10cm kortare n mig) och sa nt i stil med "Vem fan r DU och kalla mig liten?" i vldigt surt/utmanande tonlge. Efter det var han smrig mot mig.

Annars brukar jag bara vara nonchalant, nr det r en chef som r maktgalen. Finns inget vrre fr dom n att inse att vad dom n frsker med s bryr jag mig inte. Hade en sn som gillade att basa och visa sin makt "bara fr att". Jag sktte mitt jobb exemplariskt, och som nn skrev, skrattade och var skittrevlig med alla andra kollegor. Nr chefen krde igng sitt maktspel kunde jag t.ex. avbruta honom mitt i ett samtal vi hade, fr att svara i telefonen och bara rcka ut ett hyschande finger.

Chefen jag har nu r faktiskt otroligt bra, s han behvar man inte "ta" p nt stt
Citera
2011-10-09, 01:44
Medlem
Citat:
Det dr r totalt livsfarligt, Sjlv skulle jag aldrig vga skratta i och har roligt framfr chefen, fr d anser han att man inte jobbar, och d blir det bassning

Detta r ju sjlvklart inte under den riktiga arbetstiden. Jag menar lunch och ev. raster.
Citera
2011-10-09, 01:53
Medlem
Elaka chefer vinner man inte mot, s ltt.
Facket r fegt, kollegor sviker och andra chefer sluter upp bakom den dliga chefen.

Bttre att ska nytt arbete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in