Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-04, 23:22
Medlem
Jag är en svag människa som inte kan sluta spela datorspel trots att jag inte har tid.
Kan man på något sätt blocka spel på datorn? Avinstallera funkar inte, installerar bara det igen när jag är tillräckligt sugen. Vanlig programvara räcker kanske inte om man bara kan avinstallera det.
Det måste vara jättemeckigt o få igång spel igen, typ formatera hårddisken o installer hela OS igen.

Nån idé ?
Citera
2011-10-04, 23:25
Bannlyst
Ge bort alla spel i RYS och installera någon linux dist. är mitt tips.
Citera
2011-10-04, 23:30
Medlem
RYS?

Spelen kan jag ladda ner från nätet. Ge bort dem, även nycklar kommer inte funka. Kan alltid köpa nytt också så...

Linux? De flesta spel funkar på linux. Sen vill jag kunna använda datorn till annan också, utan att lära mig linux så...

No dice
Citera
2011-10-04, 23:35
Medlem
karbonaras avatar
Jag skulle också rekommendera dig att byta OS, om du nu inte har någon självdisciplin.

Kanske byta ner dig till en kass dator som inte klarar av mer än att surfa?
Citera
2011-10-04, 23:36
Medlem
yrselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoringMan
RYS?

Spelen kan jag ladda ner från nätet. Ge bort dem, även nycklar kommer inte funka. Kan alltid köpa nytt också så...

Linux? De flesta spel funkar på linux. Sen vill jag kunna använda datorn till annan också, utan att lära mig linux så...

No dice

Om du på något sätt lyckas "blockera" spelen så kommer du ju att kunna avblockera dem också?

Du kan ju också skaffa en Macbook!
Citera
2011-10-04, 23:44
Medlem
Gimp_offers avatar
win7 har en inbyggd barnspärr, kanske något för dig?

Citat:
Du kan använda funktionen Barnspärr för att kontrollera hur barn kan använda datorn. Du kan t.ex. begränsa antalet timmar som barn kan använda datorn, typerna av spel de kan spela och vilka program de får köra.

Gå till webbplatsen för Windows om du vill se ett videoklipp om hur du konfigurerar Barnspärr.

Om Barnspärr blockerar ett spel eller ett program, visas ett meddelande om att programmet har blockerats. Det går att klicka i meddelandet för att begära åtkomst till spelet eller programmet. Du kan bevilja åtkomst genom att ange din kontoinformation.

Om du vill konfigurera Barnspärr för ett barn måste du använda ett administratörskonto. Innan du börjar måste du kontrollera att det finns ett användarkonto för varje barn som du vill konfigurera Barnspärr för. Barnspärr kan bara tillämpas på standardanvändarkonton. Mer information om användarkonton och hur du konfigurerar dem finns i Vad är ett användarkonto?

Förutom kontrollerna i Windows kan du installera ytterligare kontroller, till exempel webbfiltrering och aktivitetsrapporter från andra tjänstleverantörer. Mer information finns i Hur lägger jag till ytterligare kontrollfunktioner för föräldrar?

Edit: glömde en sak. Be din polare/tjej/mamma att skapa en admin användare med ett jobbigt lösenord som du inte kan knäcka.

Eller så skaffar du en dator som inte klarar av spel.
Citera
2011-10-05, 16:03
Medlem
TorrentLovers avatar
Eller bestäm dig för att inte spela mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in