2011-10-04, 17:40
Medlem
bananfodrals avatar
Hej,

Jag är student i storstan, sjukt trött på folk som försöker sälja på mig gymkort. Hemma på gården körde jag med en rejäl skivstång i regn och rusk, funkade perfekt. Nu börjar jag bli slapp.

Någon som har koll på var man kan köpa ett bra skivstångs-set med vikter i stockholmsområdet? Inte någon stång för bänkpress alltså, utan en lagom stor som passar bra utan ställning. Gärna billigt och rejält.
Citera
2011-10-04, 20:22
Medlem
Apelsiners avatar
Om du nöjer dig med 25-millimeters så brukar Rusta och Överskottsbolaget ha skivstänger och vikter till bra priser. Men som stockholmare har du en stor begagnat-damm att fiska i, kolla blocket och liknande först.
Citera
2011-10-04, 20:42
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsiner
Om du nöjer dig med 25-millimeters så brukar Rusta och Överskottsbolaget ha skivstänger och vikter till bra priser. Men som stockholmare har du en stor begagnat-damm att fiska i, kolla blocket och liknande först.

Bättre beg kan vara bättre än nytt och lågpris.
Förresten, kan man lita på Rusta och ÖB när det gäller en skivstång? Den kanske är av dålig kvalitet och rent av går av vid fel tillfälle så att man skadar sig?
Citera
2011-10-04, 21:10
Medlem
Apelsiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Bättre beg kan vara bättre än nytt och lågpris.
Förresten, kan man lita på Rusta och ÖB när det gäller en skivstång? Den kanske är av dålig kvalitet och rent av går av vid fel tillfälle så att man skadar sig?

Hör man sig för efter den rekommenderade maxvikten och håller sig under den bör det inte vara något problem. Stänger för skolvikter brukar palla 100-150 kilo.
Citera
2011-10-05, 19:54
Medlem
bananfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsiner
Hör man sig för efter den rekommenderade maxvikten och håller sig under den bör det inte vara något problem. Stänger för skolvikter brukar palla 100-150 kilo.

Schyssta bananer, tack för hjälpen!
Citera
2011-10-05, 20:00
Medlem
A.Es avatar
http://www.traningsprodukter.se/skiv...40-kg-pkt.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem