Citat:

Ursprungligen postat av PuffaRoll

Dom här idioterna hade ringt till mig upprepade gånger, vilket är väl okej, keff dialer och inte säljarens fel. Men när dom väl fått tag på mig var erbjudandet dom hade ännu dummare. Killen ville kränga på mig samma abonnemang jag hade, med samma operatör (tele2) vilket bara skulle leda till att mitt nuvarande abonnemang sägs upp, jag får betala en brytavgift på 299 tror jag att det är, och sen ytterligare 12 månaders bindningstid ovanpå det jag hade idag. Självklart måste man driva med killen.
Sagt och gjort, femton minuter senare av att vara en jävligt jobbig kund så gick jag med på att gå igenom avtalet, vilket var horribelt. Det var inte |JA eller NEJ| på frågorna, (något annat är inte tillåtet, blir juridiskt fel) utan jag sa okej, skitbra, och kanske på majoriteten av frågorna. Nämnde knappt ångerrätten (du har 14 dagar ånger, när det ska vara "Du har enligt distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt") och sen när han försökte avsluta avtalet när jag sa nej på sista punkten i avtalet bad jag att få tala med chefen. Jag antar att är samma chef som nämns i artikeln. Killen var jävligt sliskig och arrogant, men när jag nämnde att jag hade samtalet inspelat blev han jävligt undergiven. Bad om ursäkt för sina dåliga rutiner och att om säljaren hade gjort något gravt misstag skulle han få sparken osv. 
Jävligt skumt företag.

Var väl i princip samma dom sa till mig. Lät oseriöst och mest som killen var förbannad för jag inte ville köpa, Sedan var han sliskig och anspelade nästan sexuellt kan man tycka.. Råder alla att bojkotta deras så kallade ''företag''