2011-10-03, 20:53
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Hromdagen frskte jag mig p att konvertera ngra .mkv-filmer och kasta in i Itunes. Detta fr att testa airplay (eller vad det heter nr man streamar frn dator till telefon) och fr att p sikt byta frn Plex till en Apple TV och ville brja komma igng.

Problemet r bara att nr jag vl satte igng den konverterade filmen i Itunes s var det bara helt svart. Ljudet fungerade ypperligt men bilden verkade tillhra en fransk film om ett par gruvarbetare som har problem med ett strmavbrott.

Programmet jag anvnde r Handbreake och filformatet p den konverterade filen r .m4v.
Jag tror inte att jag ndrade ngra som helst instllningar i Handbreake utan bara petade in filmen och krde igng.

Hur r det man ska stlla in fr att f det att fungera?
Jag vill allts att filmen ska ligga p min dator men skall g att streama till Apple TV och mina iOS-enheter.
Citera
2011-10-03, 21:04
Medlem
raasmuss avatar
Om du inte orkar konvertera alla filer finns det applikationer som klarar av att spela upp .avi-format. De ska tydligen vara vldigt smidiga och finns fr bde iPhone/iPod och iPad fr typ 32 spnn!
Citera
2011-10-03, 21:09
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Jo, det vet jag. Jag har bde Plex och VLC p min telefon till exempel, men nu r det s att jag vill konvertera s att det fungerar smlst p samtliga enheter. Ungefr som om jag kper en film frn itunes.
Citera
2011-10-03, 22:49
Medlem
TellA1000Liess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Hromdagen frskte jag mig p att konvertera ngra .mkv-filmer och kasta in i Itunes. Detta fr att testa airplay (eller vad det heter nr man streamar frn dator till telefon) och fr att p sikt byta frn Plex till en Apple TV och ville brja komma igng.

Problemet r bara att nr jag vl satte igng den konverterade filmen i Itunes s var det bara helt svart. Ljudet fungerade ypperligt men bilden verkade tillhra en fransk film om ett par gruvarbetare som har problem med ett strmavbrott.

Programmet jag anvnde r Handbreake och filformatet p den konverterade filen r .m4v.
Jag tror inte att jag ndrade ngra som helst instllningar i Handbreake utan bara petade in filmen och krde igng.

Hur r det man ska stlla in fr att f det att fungera?
Jag vill allts att filmen ska ligga p min dator men skall g att streama till Apple TV och mina iOS-enheter.

Har du provat "toggle presets" vre hgra hrnet? Dr kan man vlja frinstllningar fr exv AppleTV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in