2011-10-03, 20:33
Medlem
Drog hem med en tjej i lördags och morgonen efter märker hon att hon "kanske håller på att få munsår". Nu visste jag inte mycket om vad det innebär, men efter lite research så verkar det inte allt för behagligt. Har aldrig haft munsår förut, är det lätt att bli smittad och kan man bli det när viruset fortfarande är i utvecklingsfasen? Finns det något jag kan göra för att förebygga?
Citera
2011-10-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamnac
Drog hem med en tjej i lördags och morgonen efter märker hon att hon "kanske håller på att få munsår". Nu visste jag inte mycket om vad det innebär, men efter lite research så verkar det inte allt för behagligt. Har aldrig haft munsår förut, är det lätt att bli smittad och kan man bli det när viruset fortfarande är i utvecklingsfasen? Finns det något jag kan göra för att förebygga?

Tror bara det är vätskan som läcker ur när munsåren spricker som verkligen smittar. Då är det iofs jävligt smittsamt! Byt lakan.
Citera
2011-10-03, 20:37
Medlem
killen30s avatar
Hade hon blåsor och var de sönder när ni hångla? Men var det rodnad bara så är det nog ingen fara. kan ju även vara finne som sitter nära läppen eller satt de på läppen?
Citera
2011-10-03, 20:42
Medlem
Jag märkte inget och hon märkte ju inget kvällen innan utan först på morgonen. Minns inte exakt hur hon såg ut vid läpparna under morgonen men inget som stack ut som drog åt sig uppmärksamhet iaf.

Är smittrisken olika om man haft viruset eller inte?
Citera
2011-10-03, 20:44
Medlem
Lillknoddens avatar
Om hon endast höll på att kanske få munsår dagen efter är det nog ingen fara om ni hånglade kvällen innnan. Munsår är inte så extremt farligt ungefär 75-80 % av alla vuxna har det i Sverige eftersom förr eller senare blir man smittad. Däremot kan ju Herpes-munsår smitta till könet så oralsex när man har det bör man väl däremot undvika.
Citera
2011-10-03, 20:48
Medlem
killen30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamnac
Jag märkte inget och hon märkte ju inget kvällen innan utan först på morgonen. Minns inte exakt hur hon såg ut vid läpparna under morgonen men inget som stack ut som drog åt sig uppmärksamhet iaf.

Är smittrisken olika om man haft viruset eller inte?

Om du knappt såg nåt så kan du andas ut ska du se
Citera
2011-10-03, 20:55
Medlem
Håller tummarna på att ni har rätt och är glad över att inget oralsex utfördes!
Citera
2011-10-03, 20:57
Medlem
Badangs avatar
The difference between love and herpes is that herpes lasts forever.
Citera
2011-10-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badang
The difference between love and herpes is that herpes lasts forever.

Lillknodden förklarade min fråga några poster upp..
Citera
2011-10-03, 21:42
Medlem
ventures avatar
Tror det är ok så länge inte såret var helt färskt och öppet för då kan det nog vara smittsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in