2011-10-03, 20:38
Medlem
Firewaias avatar
Orangina äger, och låt den vila mer än några nanosekunder innan du öppnar den nästa gång.
Citera
2011-10-03, 20:45
Medlem
usch fattar inte att folk dricker den skiten, som sodastreamad bravo juice.
Citera
2011-10-03, 21:10
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterP
Var påväg hem ifrån krogen i lördags då jag bestämde mig för att testa en Orangina på vägen hem, jag gick hem. Det står "Shake to wake" så jag börjar skaka den, det jag dock inte inser är att den har kolsyra i sig så när jag öppnar den så sprutar halva flaskan ut på mina händer och min jacka.
Nu får jag alltså gå hem med blöta händer och förfryser nästan. Drycken smakade f.ö bajs.

Varför luras dom och säger att man ska skaka en kolsyrad dryck?
Jag kräver svar.

Hur ska jag gå vida rent juridiskt? Mitt lillfinger förfrös. Kan jag få skadestånd?

Förfrös ditt lillfinger? Det är ju inte ens minusgrader ute?

Du kan få skadestånd om du har lidit skada och det beror på produkten. Tveksamt om det gör det i ditt fall dock. Skadeståndsinstitutet är för övrigt reparativt, dvs du får ersättning för sådana kostnader (exvis för vård) eller inkomstbortfall som är en konsekvens av skadan. Så, vilka skador gäller det? Blev du tvungen att amputera lillfingret lr?
Citera
2011-10-03, 21:11
Medlem
PetterPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Förfrös ditt lillfinger? Det är ju inte ens minusgrader ute?

Du kan få skadestånd om du har lidit skada och det beror på produkten. Tveksamt om det gör det i ditt fall dock. Skadeståndsinstitutet är för övrigt reparativt, dvs du får ersättning för sådana kostnader eller inkomstbortfall som är en konsekvens av skadan. Så, vilka skador gäller det? Fick du amputera lillfingret lr?
I och med att min hand blev blöt så blev den väldigt kall i höstmörkret.
Citera
2011-10-03, 21:12
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
I och med att min hand blev blöt så blev den väldigt kall i höstmörkret.

Aha. Tja, du kan inte få skadestånd för att du frös om handen. Funkar inte så.
Citera
2011-10-03, 21:13
Medlem
PetterPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Aha. Ja, du kan inte få skadestånd för att du frös om handen.
Det är ju exakt samma sak som om någon skulle klä av dig naken och hälla vatten på dig ute i höstmörkret. Man skulle ju frysa då som fan.
Citera
2011-10-03, 21:15
Medlem
Aspergers-syndroms avatar
Tror TS fått det lite om bakfoten, du ska inte hardcore skaka á la crookboyy, mer som en lite runk - lugnt och sansat.
Citera
2011-10-03, 21:15
Medlem
Man ska ju vända upp och ner på skiten max två gången... noob
Citera
2011-10-03, 21:27
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Det är ju exakt samma sak som om någon skulle klä av dig naken och hälla vatten på dig ute i höstmörkret. Man skulle ju frysa då som fan.

Det skulle man säkert. Det är dock inte på något vis samma sak.

Men såhär då: Har du haft några utgifter, fått ngn sak förstörd eller skadad eller fått några kroppsliga skador som ett resultat av händelsen? Att du frös räknas inte.
Citera
2011-10-03, 21:28
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspergers-syndrom
Tror TS fått det lite om bakfoten, du ska inte hardcore skaka á la crookboyy, mer som en lite runk - lugnt och sansat.
Jag tror att han följde ditt råd, men missuppfattade det till onani på tjack.
Citera
2011-10-03, 21:34
Medlem
Har stått och fingrat på orangina-flaskorna många ggr..men har aldrig hittat något bäst-före datum.. Ej heller tapp-datum. Häromveckan stod jag i kanske 5 min o snurrade på flaskan. Inget datum där såklart..men när jag ställde tillbaka PET-flaskan såg jag att jag fått lite damm på händerna. Någon borde gräva vidare i det här. "Shake to wake"-tramset kan väl inte innebära att de står sig i flera år bara man rystar på flaskan?
Citera
2011-10-03, 21:36
Medlem
Entheogens avatar
Största felet med Orangina är nog ändå att det inte är gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in