2011-10-03, 21:36
Medlem
Pajasen007s avatar
Har hänt mig också, det var en varm sommardag för 3 år sedan, jag körde bil och stannade på en mack och köppte en Orangina, satte mig i bilen och gjorde som jag sett/hört på reklamen på tv, jag skakade den, sen vart hela bilen förstörd med den jäv* läsken
Citera
2011-10-03, 22:05
Bannlyst
Skaka de försiktigt och öppna inte med en gång men håller med många den smakar riktigt skit.
Citera
2011-10-03, 22:07
Medlem
Amsterdaims avatar
Oh, Orangina. Så underbart god.

Brukar bara vända upp och ner på den.... den är så djävla god.
Citera
2011-10-03, 22:16
Medlem
cykelolles avatar
Orangina, fy f*n för den vedervärdiga smaken. Om det fanns all-inclusive hotell i Somalia så skulle den färskpressade apelsinjuicen med fruktkött smaka på pricken som Orangina.
Citera
2011-10-03, 22:19
Medlem
reggmans avatar
Tål du inte lite sprut i facet pojk ?
Citera
2011-10-03, 22:20
Medlem
Håller med vissa, riktigt god! Synd bara att det endast är 1.4 liter.
Citera
2011-10-03, 22:23
Medlem
Tänk Dig att det är en erigerad penis. Skakar Du för länge och för intensivt så kommer det att spruta.
Citera
2011-10-03, 22:24
Medlem
husseinbolts avatar
orangina smakar fjärt
Citera
2011-10-03, 22:26
Medlem
J.k.ds avatar
Du behöver ju inte skaka så du skiter på dig
Citera
2011-10-03, 22:28
Medlem
acemazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husseinbolt
orangina smakar fjärt
Tack då vet vi fismumsarn!
Du får väl tänka med huvudet och inte arslet,har du aldrig druckit läsk förut eller?
"Shake" kan väl också ha många olika definitioner,behöver ju inte vara dampskaket direkt.
Citera
2011-10-03, 22:29
Medlem
LeFakirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Orangina äger, och låt den vila mer än några nanosekunder innan du öppnar den nästa gång.
Vad är grejen med "shake it to wake it" om man ska låta innehållet segmenteras igen efter att man har skakat den? Jag misstänker nämligen att fruktköttet lägger sig t.o.m snabbare än kolsyran...
Citera
2011-10-03, 22:30
Medlem
Fickpluntans avatar
TS,

I svensk rätt finns det tre skadetyper som kan ge rätt till skadestånd för den drabbade. Dessa är:
1 Ren förmögenhetsskada
2 Sakskada
3 Personskada inklusive sveda och värk

Vad gäller förmögenhetsskada så är det förstås uteslutet, av helt uppenbara skäl. Du har inte förlorat några pengar som en konsekvens av händelsen.
Ifråga om sakskada så skulle det isåfall vara om du fick dina kläder förstörda. Om detta nämner du dock inget, så jag antar att vi får avskriva även den.
Inte heller har du fått några personskador. Lillfingret sitter kvar som sagt. Återstår så sveda och värk. Det finns dock ingen domstol i detta land som skulle döma i din favör pga att du frös om handen. Det är helt enkelt inte tillräckligt. Men om vi låtsas att du skulle tillerkännas skadestånd för just sveda och värk så skulle beloppet förmodligen landa på omkring en tia eller nåt. Beloppet sätts i relation till det psykiska eller fysiska lidande du fått utstå. You're not in america now, som man säger.

Egentligen faller dock hela frågan redan innan man gett sig in i diskussionen ovan. För att någon ska bli skadeståndsskyldig krävs nämligen att han orsakat en skada genom uppsåtligt eller oaktsamt handlande:

Skadeståndslagen 2 kap. 1 § Den som uppsåtligen eller av vårdslöshet vållar personskada eller sakskada skall ersätta skadan

Att sälja läsk kan inte betraktas som ett sådant handlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in