• 1
  • 2
2011-10-03, 12:30
Medlem
kungboreds avatar
Hoppas att det är rätt forumdel...

Det är ett företag som jag jobbade på för några år sen i Uppsala, innan jag flyttade därifrån, som då hette Aros Socks.
Idag på UNT handlar det om ett företag som heter Amuna som fulsåltprodukter... efter lite kollande på allabolag och andra sidor verkar det som om de går hand i hand.
Finns det någon som har information om dessa eller som jobbar där? vore trevligt att veta vad som sker för det är jävligt skumt.
T.ex. snubben som ägde Aros har bytt företagsnamn 3gånger men är kvar i samma hus =/

Hoppas någon kan hjälpa mig nysta ut det här: tjänar han några pengar? vem är ägaren till gamla aros? jobbar/har någon jobbat där? fifflar han?
Citera
2011-10-03, 12:47
Medlem
Herrtrosas avatar
Aros Socks, ja... Minns att jag var i desperat behov av pengar och sökte ett arbete där (fick även jobbet men tackade nej då ett intressantare erbjudande dök upp). Vi talade alltså om en månad(?) utan fast lön och du körde helt på provision, vilket låg på några tior för ivägskickad strumporder. Skulle du inte sälja bra så skulle du bli ersatt och utkickad. Lycka till med att sälja strumpor över telefon...

Har tyvärr inget mer att bidra med.
Senast redigerad av Herrtrosa 2011-10-03 kl. 12:51.
Citera
2011-10-03, 12:52
Medlem
kungboreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Aros Socks, ja... Minns att jag var i desperat behov av pengar och sökte ett arbete där (fick även jobbet men tackade nej då ett intressantare erbjudande dök upp). Vi talade alltså om en månad(?) utan fast lön och du körde helt på provision, vilket låg på några tior för ivägskickad strumporder. Skulle du inte sälja bra så skulle du bli ersatt och utkickad.

Har tyvärr inget mer att bidra med.

haha, förlåt att jag skrattar men jag inser hur jävla illa det var... jag minns att jag fick ut 800 på en månad och då var jag ganska duktig =)
Anledningen till trådstarten var egentligen för att jag av ren nyfikenhet kollade runt igår och fick en obehaglig känsla om vdn. riktigt a-klass-fifflare...

hoppas du kommer p¨å något mer =)
Citera
2011-10-03, 13:03
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungbored
haha, förlåt att jag skrattar men jag inser hur jävla illa det var... jag minns att jag fick ut 800 på en månad och då var jag ganska duktig =)
Anledningen till trådstarten var egentligen för att jag av ren nyfikenhet kollade runt igår och fick en obehaglig känsla om vdn. riktigt a-klass-fifflare...

hoppas du kommer p¨å något mer =)

Fy satan, en bra säljare tjänar hela 800 spänn! Fantastiskt.

Nej, jag har inte fått särskilt bra vibbar av företaget. http://www.allabolag.se/5566586169 - här hittade jag lite grann.

Daniel Mahmood Pasha

Edit: Måste ju finnas hur mycket smarrigt som helst att luska fram. Lär ju finnas fler som arbetat där och sitter inne med mer information.
Senast redigerad av Herrtrosa 2011-10-03 kl. 13:16.
Citera
2011-10-03, 15:02
Medlem
Livets Ord har nog ett eller ett par fingrar med där! Grundar det på att jag känner en som jobbat där
Citera
2011-10-03, 22:18
Medlem
kungboreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Fy satan, en bra säljare tjänar hela 800 spänn! Fantastiskt.

Nej, jag har inte fått särskilt bra vibbar av företaget. http://www.allabolag.se/5566586169 - här hittade jag lite grann.

Daniel Mahmood Pasha

Edit: Måste ju finnas hur mycket smarrigt som helst att luska fram. Lär ju finnas fler som arbetat där och sitter inne med mer information.

det verkar finnashur mycket som helst om Amuna och Din-K... jävla skumbolag... men vart fan får de sina pengar ifrån? man kan ju omöjligt tjäna på attkränga skit via telefon? pengatvätt? utländska pengar? kostar det att kolla med fogden gällande anmärkningar?
Citera
2011-10-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 71an
Livets Ord har nog ett eller ett par fingrar med där! Grundar det på att jag känner en som jobbat där

Absolut,herr Pasha är Livets Ordare. Minns själv dom skratt vi fick när han gick runt och sjöng Halleluja dom få gånger han och den dåvarande andra chefen var nere och målade om lr liknande.
Dom delade på sig för ett tag sedan. Då bytte Aros Socks namn till Din-K Collection och herr Pasha blev Atlas Collection. Atlas har tydligen nu bytt namn till Amuna medan Din-K Collection står kvar som namn.

Kommer ihåg att de båda tog dit sina barn på loven för att jobba med oss nere på lagret,vika kartonger,förpacka varor osv. Stod ut med dom värdelösa lönerna och den usla ledningen i nästan 2 år tack vare mina arbetskamrater som var jävligt sköna!

Summa summarum,jävligt inkompetenta och oseriösa personer allihopa som inte borde driva företag!
Citera
2011-10-12, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messi1987
Absolut,herr Pasha är Livets Ordare. Minns själv dom skratt vi fick när han gick runt och sjöng Halleluja dom få gånger han och den dåvarande andra chefen var nere och målade om lr liknande.
Dom delade på sig för ett tag sedan. Då bytte Aros Socks namn till Din-K Collection och herr Pasha blev Atlas Collection. Atlas har tydligen nu bytt namn till Amuna medan Din-K Collection står kvar som namn.

Kommer ihåg att de båda tog dit sina barn på loven för att jobba med oss nere på lagret,vika kartonger,förpacka varor osv. Stod ut med dom värdelösa lönerna och den usla ledningen i nästan 2 år tack vare mina arbetskamrater som var jävligt sköna!

Summa summarum,jävligt inkompetenta och oseriösa personer allihopa som inte borde driva företag!

Googlear man hans namn så hittar man att en man vid samma namn söktes för inblandning i narkotikaffärer i staterna runt 2009. Troligtvis inte samma person. Du kanske har mer info.
Citera
2011-10-12, 02:34
Medlem
Von.Larssons avatar
Usch, jobbat på båda dessa bolag vid korta tillfällen..Har dock inget intressant att komma med.
Citera
2011-10-12, 22:01
Medlem
kungboreds avatar
har hittat på allabolag att Din-K:s VD har bytt bolagsnamn från Din-K collection till MK collection.
men det verkar vara hans fru som är nya vd:n... jävla konstigt.... varför göra detta? är det för hotet om vite som det stod om i unt för ett tag sen`?
Citera
2011-10-12, 22:04
Medlem
kungboreds avatar
känns som om de nästan gjorde en petras städ på www.vemringde.se

"Efter 5 samtal samma dag svarade jag 6e gången.

-Hejsan Johan, det är så här Johan att vi har ett jättebra erbjudande till Dig. Johan, du ska få ett par kalsonger av mig HEEEELT gratis.
Vad säger du om det, det låter väll bra... Johan?
-Jag är lite upptagen just nu, kan jag få ditt hemnummer så ringer jag dig sent på lördagkväll
-Emmmm... nää det kan jag tyvär inte göra.
-Du vill inte bli störd av onödiga telefonsamtal?
-...Nää
-*klick*

Kan det verkligen vara tillåtet att hålla på så här? %&¤#!a parasiter.Johan, 28 apr 2009 18.06.18"

"din k anställd
-Det luktar mytoman.
Detta med tanke på att vi på jobbet har ett manus som inte någonstans stämmer överrens med det du påstår försäljaren sagt. Också pga att när du får en anställning på din k skriver på kontrakt att du bl a inte får använda ordet gratis."
Citera
2011-10-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Googlear man hans namn så hittar man att en man vid samma namn söktes för inblandning i narkotikaffärer i staterna runt 2009. Troligtvis inte samma person. Du kanske har mer info.

Haha,njaaae,tror inte direkt att han sysslade med såna grejer :P Men han var så där Livets Ord skum,gick omkring i sin egna lilla värld liksom
Skönt att ha ett ordentligt jobb nu iaf...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in