Citat:
Ursprungligen postat av CobyDick
Beror på i vilken mening du menar våld!att hoppa på en galen intern(för våldsamt utåtagerande) och med "våld" ta internen till ISO för fastspänning, om det krävs för att skydda personal och andra interner. Det är det våldet man får och ska utöva!annars är våld aldrig något som hjälper på avdelningsnivå!Nu jobbar ju jag inom rättpsyk, där vi har patienter, som oftast p g a sjukdom upplever sig vara i en situation då våld krävs, jag har själv ingen större insikt hur den humanistiska inställning är på häkten!bedriver ju inte "vård" i samma bemärkning!
Jag tror verkligen det är skitsamma för GM i denna situation att det var en kvinna/tjej! Har tidigare hoppat på häktespersonal,manlig, nån som har måtten på honom?kan gissa att denna manliga kille har snarlik kroppstyp som KS(BO). Tror vi kan se att GM är en liten feg jävel som är utstuderad i BO. OCH lider av en allvarlig psykisk störning!
Jag tror verkligen det är skitsamma för GM i denna situation att det var en kvinna/tjej! Har tidigare hoppat på häktespersonal,manlig, nån som har måtten på honom?kan gissa att denna manliga kille har snarlik kroppstyp som KS(BO). Tror vi kan se att GM är en liten feg jävel som är utstuderad i BO. OCH lider av en allvarlig psykisk störning!
Det tror jag inte, den mannen lyckades ju övermanna honom och freda sig till backup kom.
Det tycker man är självklart att de som vaktar ska ha förutsättningar att klara av i detta yrke. Sedan betyder inte det att det kan sluta illa ändå, men förutsättningarna måste finnas där.
Klimatet på våra gator blir allt hårdare och snorgungar och tungt kriminella gängmedlemmar springer omkring och skjuter varandra för minsta lilla provokation och respekten för medmänniskor minskar för varje dag. Det hårda klimaten speglar självklart även våra häkten och fängelser, men på fängelserna har man ändå en bra metodik för att stävja de bråkiga internerna, det borde rimligtvis häktena också ha i och med att isolering i en häktescell tär på många psyken.
Man vet inte heller om denna kvinna, som dessutom var svart och som kan ha spelat in, sa något som retade denna kända våldsman. Han var oberäknelig och tog inte skit från någon, inte ens sin bästa kompis.
Nu är det förstås inte hennes fel utan det är helt och hållet den säkerhetsansvarige och ledningen som placerade henne där i helt fel yrkesroll och utan någon som helst skydd för en eventuellt uppkommen situation.
Säkerhetschefens argument att man inte hade kunnat förutse detta då det inte skett på 40 år är ungefär lika idiotisk som att skicka upp en takläggarlärling med kort utbildning på ett högt beläget tak och sedan säga att han inte behöver bära säkerhetssele för det är ändå ingen som ramlat ned de senaste 40 åren.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-10-04 kl. 10:05.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-10-04 kl. 10:05.