2011-10-03, 16:44
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeketeKutya
Hade inte han precis suttit på rättspsyk?

Hur kommer man till rättspsyk?? Genom häktet.
Citera
2011-10-03, 16:46
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
den som sprangs ska visst vara en gammal kärring, och kan hända var det hennes batong som användes.
Då det sagts innan att hon som dog inte skulle ha burit batong..
Skrev tidigare att vi skulle invänta info om omständigheterna... Det verkar dock som att du hade rätt: Hade knappast blivit samma utgång med manliga plitar...
Citera
2011-10-03, 16:47
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronmans
Jag har också en del erfarenhet från en del häkten.
Överlag tycker jag vårdarna är trevliga. Undantaget Malmö där du har helt rätt i "nonchalanta tjyvhatare" Kan tänka mig att Stockholm är likadant. Göteborg däremot, som också är en storstad, är helt ok.

malmö ska vara värst sen skånegatan i gbg ska inte ha 4 stjärnor direkt.
har som jag vet vart lite attacker mot plitar i malmö finns en r+chard som fick skallen krossad för bra många år sen när han jobbade på kirseberg han jobbade på fosie när jag var där sen esp+nosa han försökte dom ju spränga
Citera
2011-10-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13719052.ab

En kvinnlig vårdare på häktet i Flemingsberg i södra Stockholm avlidit efter ett bråk med en intagen.
Kvinnan ska ha dödats med ett föremål som hon bar på sig.

Vem kan få ett sånt jävla frispel att han slår ihjäl en vårdare?
Jobbar inte vårdarna i lag? Hade kunnat undvikas om man var två och två.
jag är förvånad att sånt inte inträffar mer ofta med tanke på vilka psykos det sitter inlåst på häktet.
Skulle det här vara något man förvånar sig över?
Citera
2011-10-03, 16:48
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viviclaesson
Ingen vet hur man själv reagerar i en panikartad situation. Du vet inte heller varför hon sprang.
Va? De ska lära sig att hantera sådana situationer, annars är de olämpliga för yrket. Finns inget som ursäktar den andra vårdarens agerande. Det spelar heller ingen vidare roll varför hon sprang. Hon sprang, och det kan mycket väl varit skillnaden mellan liv och död för 25-åringen.

Får hon inte sparken är det skandal.
Citera
2011-10-03, 16:49
Medlem
doejanes avatar
Jag undrar en sak. Kommer denna händelse att orsaka (direkt eller indirekt) att de intagnas "frihet" och "rättigheter" stramas åt successivt?

Vad tror ni?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pow11
Södertälje polisen är källan - han har suttit på polishäktet där.

Har du möjligtvis någon mer information om denna kille, vad han heter, bor, vad han har gjort eller någonting som gör att vi som letar kan finna honom?
Citera
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallevattenskalle
på vilket sätt?
Plitar är ofta avskum som njuter av att vara nedlåtande och behandla folk illa på jobbet. Inte sagt att de som sitter också kan vara idioter men i ett häkte innan dom och allt kan man väl förvänta sig att bli behandlad schyst. Har inga egna skräckexempel men har många nära vänner som varit med om jävligt tråkiga saker från plitar i häkten... Svårt att ursäkta ett mord dock, tragiskt på en så ung tjej.
Citera
2011-10-03, 16:50
Medlem
Någon som har funderat på om detta är samma GM som knivhögg 2 st tjejer i Hässelby gård i somras?
Han blev ju förd till rättspsyk och åldern stämmer ju in?
Mer än så har jag ju inte att gå på, men en fundering bara..
Citera
2011-10-03, 16:50
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Va? De ska lära sig att hantera sådana situationer, annars är de olämpliga för yrket. Finns inget som ursäktar den andra vårdarens agerande. Det spelar heller ingen vidare roll varför hon sprang. Hon sprang, och det kan mycket väl varit skillnaden mellan liv och död för 25-åringen.

Får hon inte sparken är det skandal.

Även om övning naturligtvis är guld värt blir det ändå aldrig likadant som på riktigt, inte samma känslor, inte samma händelseförlopp o.s.v.

Självklart har de fått lära sig hantera den här typen av situationer (utgår jag ifrån) men just nu var det någonting som inte gick som planerat.
Citera
2011-10-03, 16:51
Bannlyst
Haha var den andra kvinnan en gammal kärring? Som vaktar en manlig psykopat?

Var är Sverige på väg? Herregud
Citera
2011-10-03, 16:51
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Jag undrar en sak. Kommer denna händelse att orsaka (direkt eller indirekt) att de intagnas "frihet" och "rättigheter" stramas åt successivt?

Vad tror ni?

man såg ju hur det blev efter rymningarna (kumla,hall)
kommer nog nya knäppa regler ska du allt se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in