2011-10-04, 07:27
Medlem
tvuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Uh? Malexander = 2. get your facts straight fuck face. Det finns dessutom fler

Tänk om, tänk rätt.
Citera
2011-10-04, 07:43
Medlem
TwinPeaks77s avatar
Citat:
Uh? Malexander = 2. get your facts straight fuck face. Det finns dessutom fler
Get your facts straight själv du. Borén och Karlström var 42 respektive 30 år. Kommentaren du citerar handlar om poliser under 26 år som dödats i tjänsten.
Citera
2011-10-04, 07:50
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Orkar inte plöja igenom +80 sidor så jag frågar rätt ut: har det kommit fram vem gm är?

Erik Petter Morgan Ljungström.
Citera
2011-10-04, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Detta är faktiskt inget annat än en ren och skär skandal, på så många sätt.
Med tanke på hans kriminella bana utanför murarna & sjukhus, och vad han gjort mot tidigare vakt och nu detta med saxen, och likväl så sätter man inte någon extraresurs på honom och de anställdas säkerhet ?

Vi snackar om en som försökt strypa en manlig vakt, tillskansar sig en sax från psyk (?!).
Hur kan öht någon som denna person få tillgång till en sax, på en låst psykavdelning, helt allvarligt ?

Denna blådåre skulle varit kedjad/handfängsel och eskorterad av 3-4 personer.

Man vet inte om man skall skratta eller gråta åt eländet.

saxar finns alltid på terapiavdelningen, O på Rättspsyk går man inte 2 med en intagen förrutom om dom ska med transport, dom har ett rum som dom får gå in o ut hursom o går fritt på avdelningen bland personal o det e ofta man blir ensamn med dom som tex tvättstugan, rastgård,mm.så att detta inte har hänt på rättspsyk e otroligt!
Citera
2011-10-04, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kropoktin
När jag satt häktad var det inte alls ovanligt att plitar kom ut och rökte i "min" tårtbit. Jag vet inte om det är enligt regelverket att de gör så, men det är inte särskilt trevligt mot den misstänkte brottslingen. Dock verkar det inte särskilt troligt med tanke på Eriks historia att plitarna väljer just den galnaste killens tårtbit för sin ciggpaus.

Ok, det händer säkert att en vårdare kan gå in till någon de "känner" och fråga om de får röka. Håller med dig om att det är otrevligt om de bara går in till valfri intagne som har rast. Men att samtliga vårdare som finns skulle gå in i tårtbiten är ett kraftigt avsteg från protokollet.

Som jag ser det har kriminalvården och häktet brustit i rutinerna när tjejerna skötte GM:ns rastning och inte specialutbildad personal, detta med tanke på GM historia av våld och hot mot personal och att han hade gömt sax m.m. på rättspsyk. Specialutbildad personal borde tagit hand om GM rastning.
Citera
2011-10-04, 08:24
Medlem
chevamattes avatar
http://www.realisten.se/2011/10/03/erik-ljungstrom-mordade-kvinnlig-vardare-pa-haktet-i-flemmingsberg/
Citera
2011-10-04, 08:24
Medlem
Svenskar är så otroligt naiva. Sjukligt naiva. Tror att det går att prata med alla. De tror omöjligt att det finns de som är så defekta att ord eller vänlighet inte betyder någonting. Svensken har haft det på tok för bra utan krig och elände så en allmän bild har vuxit fram att vi lever i en bumbibjörnvärld.

Varför finns det ens människor som tar ett skitjobb som vårdare med de villkoren? I ett samhälle där brottslingars integritet betyder mer än herderliga människors. Politiker och andra människor utan verklighetsförankning bestämmer fjuttiga straffskalor för grova brott och mördare och pedofiler ska vårdas, sen vår en ung tjej möta döden för det. Inget jävla fel på Guantanamometoder, särskilt mot människor som den här dåren, men nej, svensken är så sjukligt naiv så han ska få chans efter chans, tills han mördar någon, ja då först träder verkligheten in, för inte vill man väl kränka en förbrytare i onödan väl...det är inte civiliserat. Jävla mesfolk.
Citera
2011-10-04, 08:35
Medlem
Jag är tillräckligt "omensig" för att önska jag fick sparka in tänderna på dig, Phony, som pratar så om Svenskar. Är du utlänning så bör du skjutas omgående, är du Svensk är ditt självhat vidrigt och du bör deporteras.

Obs 1. Detta är inte på något sätt ett hot. Bara redovisning av vad jag känner när jag läser din smörja.

Obs 2. Jag håller med om behovet av annan syn på brottslingar, men kopplar det inte till hat av Svenskar.
Citera
2011-10-04, 08:36
Medlem
Det är dags att anställa riktiga vakter istället för vårdare, skall vi ha en vård så håll det till fängelserna. På häktet skall man inte vårdas utan bara hållas inlåst. Fattar inte varför det skall daltas så in i helvete med kriminella svin.
Citera
2011-10-04, 08:39
Medlem
Tjafsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumatra
Förre GD var den som fokuserade på säkerheten. Batonger och oc-spray blev allt vanligare på både anstalt och häkten. När ansvarige för säkerhetsbedömningen gör en fullkomligt felaktig bedömning så kan det sluta så tragiskt som i detta fall. Jag kan inte förstå att folk inte fattar att hårdhet föder hårdhet och kärlek föder kärlek när det gäller "vanliga" kriminella. Att det sen jobbar unga tjejer på anstalter och på häkten, har ju att göra med att de tjejerna har oftast en högre adekvat utbildning än killar i den åldern.
Om man får välja mellan 100 kg muskler och en liten tjej som har kunskap och som bemästrar någon form av samtalsmetodik, så vinner tjejen varje gång. Däremot så kan ju killar också studera och då skulle fler killar välkomnas med öppna armar till kriminalvården.

Herregud vilket verklighetsfrånvänt tjabbel.
Citera
2011-10-04, 08:41
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Svenskar är så otroligt naiva. Sjukligt naiva. Tror att det går att prata med alla. De tror omöjligt att det finns de som är så defekta att ord eller vänlighet inte betyder någonting. Svensken har haft det på tok för bra utan krig och elände så en allmän bild har vuxit fram att vi lever i en bumbibjörnvärld.

Varför finns det ens människor som tar ett skitjobb som vårdare med de villkoren? I ett samhälle där brottslingars integritet betyder mer än herderliga människors. Politiker och andra människor utan verklighetsförankning bestämmer fjuttiga straffskalor för grova brott och mördare och pedofiler ska vårdas, sen vår en ung tjej möta döden för det. Inget jävla fel på Guantanamometoder, särskilt mot människor som den här dåren, men nej, svensken är så sjukligt naiv så han ska få chans efter chans, tills han mördar någon, ja då först träder verkligheten in, för inte vill man väl kränka en förbrytare i onödan väl...det är inte civiliserat. Jävla mesfolk.
Jag kan garantera dig att en hårdare attityd kommer med största sannolikhet att leda till att detta upprepas. Inte nog med att vi har lyckats med att klara oss undan krig i århundraden, vi har också genom våra "fjuttiga" straffskalor och "stolliga" idéer om ett humant bemötande i kriminalvården lyckats förhindra att någon vårdare blivit mördad, ända fram till denna tragiska händelse. Tycker du att vi ska byta taktik?
Citera
2011-10-04, 08:42
Medlem
styrlunds avatar
Gunilla Tegnert har med sitt agerande i media tydligt visat att hon har dåligt samvete för nått. Morgonens framträdande i SVT var ett självmord på hennes karriär.
Gissar att det är hennes huvud som rullar först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in