2011-10-03, 12:58
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyBoyMAFFIA
Men WOW som om det var värsta grejjen, detta händer ofta i andra länder, sen så fort det kommer till Sverige blir det världens liv, typiskt Sverige som ska vara så jantelag hela tiden. Allt här verkar vara onormalt.

Vad har jantelagen med det hela att göra? Mupp.
Citera
2011-10-03, 12:58
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyBoyMAFFIA
Men WOW som om det var värsta grejjen, detta händer ofta i andra länder, sen så fort det kommer till Sverige blir det världens liv, typiskt Sverige som ska vara så jantelag hela tiden. Allt här verkar vara onormalt.

en människa har slagits ihjäl, hur kan du bagatellisera det? är du en idiot?
Citera
2011-10-03, 12:59
  #39
Medlem
smerrans avatar
Vågar man chansa på att överföraren är nysvensk?
Citera
2011-10-03, 12:59
  #40
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag satt också och funderade på det och jag har inte hört om något liknande i mordern tid.

Bråk har man läst om men dessa har inte slutat med att vårdaren fått sätta livet till. Troligen har slagen och/eller fallet varit mycket olyckligt.

Brukar man inte ha någon form av riskbedömning på de intagna och att de därefter hanteras utifrån det, men kanske det var någon som normalt inte var bråkig som det slog slint för.


Jo, riskbedömningar görs hela tiden. Personalen informeras om att alltid vara två då man öppnar en viss dörr t ex.
Bråk och slagsmål hör till vardagen men mej veterligt har inget dödsfall inträffat. Däremot i Finland.
Citera
2011-10-03, 13:00
  #41
Medlem
Ghozts avatar
Kan det vara en indirekt konsekvens av nedskärningar inom kriminalvården?
Citera
2011-10-03, 13:01
  #42
Medlem
shellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyBoyMAFFIA
Men WOW som om det var värsta grejjen, detta händer ofta i andra länder, sen så fort det kommer till Sverige blir det världens liv, typiskt Sverige som ska vara så jantelag hela tiden. Allt här verkar vara onormalt.

Mupp, skulle det vara nåt dåligt med att inte sånt händer här hela tiden?

För det är ju det vi vill ha i Sverige, mer och våldsammare våld.
Citera
2011-10-03, 13:02
  #43
Medlem
WithGods avatar
Skulle kunna betala dyrt för att få veta sanningen bakom detta.

Vad gjorde hon för att GM skulle få för sig att döda henne?

Eller var det bara helt enkelt en våldtäktsneger som kände för att fortsätta leka sin nationalsport men det gick snett och kvinnan fick sätta livet till istället?
Citera
2011-10-03, 13:02
  #44
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyBoyMAFFIA
Men WOW som om det var värsta grejjen, detta händer ofta i andra länder, sen så fort det kommer till Sverige blir det världens liv, typiskt Sverige som ska vara så jantelag hela tiden. Allt här verkar vara onormalt.

Klart det är onormalt och tragiskt att bli ihjälslagen på sitt jobb. Och du kan givetvis inte jämföra med massa andra länder, precis som att det vore mindre tragiskt bara för att det händer i andra länder?

Så bara för att en vakt blir ihjälslagen i något U-land i Afrika så ska man bara rycka på axlarna och inte bry sig när det händer här i Sverige?

Och vad fan har jantelagen med det här att göra?
Citera
2011-10-03, 13:02
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyBoyMAFFIA
Men WOW som om det var värsta grejjen, detta händer ofta i andra länder, sen så fort det kommer till Sverige blir det världens liv, typiskt Sverige som ska vara så jantelag hela tiden. Allt här verkar vara onormalt.

Det är svältkatastrof i Somalia, men om det skulle hända i Sverige så blev det ett himla liv ...
Citera
2011-10-03, 13:03
  #46
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refr
Kanske det. Det jag vill veta är vad som provocerade det här brotten.

Kan ju ha något att göra med varför hon bröt emot reglerna så som att gå mer än 1 person åt gången och brukar dom ha batong med sig överallt sådär?

Ja, att folk är kaxiga gör att de förtjänas att slås ihjäl?
Då vet vi att alla ihjälslagna sambos varit kaxiga och förtjänar att dö.
Citera
2011-10-03, 13:03
  #47
Medlem
Forbliranonyms avatar
Någon måste ju känna nån som jobbar där som kan ge os lite info?
Citera
2011-10-03, 13:03
  #48
Medlem
Det är uppenbarligen inte en så bra idé att fångvaktarna går runt med batonger och pepparspray inne i korridorerna. Minns debatten efter alla rymningarna för några år sedan. Då fanns det ju de som tyckte att fångvaktarna ska ha pistol. Var nog rätt bra att man inte införde det...

I alla fall mycket tråkigt att det hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in