2011-11-25, 14:04
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
kvinnor kan vara riktigt jävliga mot män, speciellt om dom har en sådan maktposition som hon hade.
hon har väl tagit ut sitt hat mot män på honom. jävlats? inte gett han dom saker han har rätt till?

har svårt att tro att man slår ihjäl någon utan anledning

Det har ju skett förr, vissa står det inte rätt till i skallen med.
Senast redigerad av wonderland 2011-11-25 kl. 14:06.
Citera
2011-11-30, 16:43
Medlem
Häktesmördare ej psykiskt störd
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14012172.ab
Citera
2011-12-01, 11:40
Medlem
MedelLagoms avatar
Följer rättegången i det här fallet nu som är rena våta drömmen för journalisterna. Svensk man mördar kvinna med utländsk härkomst. Tidningarna har mjölkat den här kon länge nu och hoppas få orgasmen till slut i rättegången om det skulle visa sig vara ett hatbrott. Men lär blir ännu ett antiklimax för expressens och aftonbladets blyertshoror igen.
Citera
2011-12-01, 15:12
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Följer rättegången i det här fallet nu som är rena våta drömmen för journalisterna. Svensk man mördar kvinna med utländsk härkomst. Tidningarna har mjölkat den här kon länge nu och hoppas få orgasmen till slut i rättegången om det skulle visa sig vara ett hatbrott. Men lär blir ännu ett antiklimax för expressens och aftonbladets blyertshoror igen.

Det finns nog knappast någon som tror att det här är ett hatbrott. Det som jag ser som ett problem är att han inte blev klassad som psykiskt sjuk, vilket gör att han kan undgå livstids fängelse. Han kan därmed komma ut igen.
Citera
2011-12-01, 15:20
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det finns nog knappast någon som tror att det här är ett hatbrott. Det som jag ser som ett problem är att han inte blev klassad som psykiskt sjuk, vilket gör att han kan undgå livstids fängelse. Han kan därmed komma ut igen.

Va?
HADE han blivit klassad som allvarligt psykiskt störd hade han inte kunnat dömas till fängelse alls. Han hade då blivit dömd till rättspsykiatrisk vård, troligen med utskrivningsprövning.

Nu bedömdes det att han INTE var allvarligt psykiskt störd, och han kan därmed dömas till livstids fängelse. Detta innebär dock inte att han inte kan komma ut igen, det kan han om hans eventuella livstidsstraff omprövas och tidsbestäms, vilket kan göras först om 18 år.
Citera
2011-12-01, 15:31
Medlem
Jag skulle bli förvånad om hans straff tidsbestäms på ett bra tag.
Han ska bevisligen inte befinna sig bland folk, jag hoppas och tror att rätten ser det så också.

Till något helt annat:
Kommer det gå att läsa rättegången i någon form av pdf efter den är klar?
Citera
2011-12-01, 15:31
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Va?
HADE han blivit klassad som allvarligt psykiskt störd hade han inte kunnat dömas till fängelse alls. Han hade då blivit dömd till rättspsykiatrisk vård, troligen med utskrivningsprövning.

Nu bedömdes det att han INTE var allvarligt psykiskt störd, och han kan därmed dömas till livstids fängelse. Detta innebär dock inte att han inte kan komma ut igen, det kan han om hans eventuella livstidsstraff omprövas och tidsbestäms, vilket kan göras först om 18 år.

Karl är inte ens trettio år fyllda. Han hinner slå ihjäl åtminstone en till innan han lägger näsan i vädret. Det där med svängdörr på rättspsyk är inte sant. Eftersom han antagligen är fullständigt otillräknelig och obotlig så skulle han sitta på livstid. Utan utskrivningsprövning.
Citera
2011-12-01, 18:41
Medlem
Citat:
Karl är inte ens trettio år fyllda. Han hinner slå ihjäl åtminstone en till innan han lägger näsan i vädret. Det där med svängdörr på rättspsyk är inte sant. Eftersom han antagligen är fullständigt otillräknelig och obotlig så skulle han sitta på livstid. Utan utskrivningsprövning.

Du kan inte sitta på rättspsyk utan utskrivnings möjlighet. Det alternativet finns inte ens om du döms till livstids fängelse då du kan ansöka om tidsbestämning.

De få som sitter längre än livstidare på rättspsyk kan räknas på ena handen medan de som blivit friska på bara ett par år efter ett mord är betydligt fler.

Hur som helst har dom kommit fram till att killen inte är "sjuk" nog att behöva vård, så det blir kåken för honom. Frågan är bara om han får livstid eller runt 18 år.
Citera
2011-12-01, 20:14
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Du kan inte sitta på rättspsyk utan utskrivnings möjlighet. Det alternativet finns inte ens om du döms till livstids fängelse då du kan ansöka om tidsbestämning.

De få som sitter längre än livstidare på rättspsyk kan räknas på ena handen medan de som blivit friska på bara ett par år efter ett mord är betydligt fler.

Hur som helst har dom kommit fram till att killen inte är "sjuk" nog att behöva vård, så det blir kåken för honom. Frågan är bara om han får livstid eller runt 18 år.

Jag vet faktiskt inte hur många som sitter på rättspsyk på livstid. Men nog är de flera än en handfull. Bara på avdelning 16 och 18 på Sankt Görans sjukhus finns 22 platser, där de sitter allra flesta sitter på livstid. Här vore det utmärkt om någon som kan sina saker!

Vad är viktigast för dig egentligen? Att låsa in någon eller skydda samhället från galningar? Så länge han är galen kommer han sitta inne på rättspsyk.
Citera
2011-12-01, 22:24
Medlem
FinVovves avatar
När jag började arbeta på en sluten anstalt 1991 hade jag äldre trygga kollegor som lärde upp mig. På en avdelning eller paviljong fanns det tre till fyra erfarna personal som hade arbetat i allt från fem till tjugo år. detta var en trygghet för mig samt de intagna. Idag lär sommarvikarier upp nyanställda.. Det kommer bli mycket svårt för KVV att rekrytera nytt folk till sommaren! Tror att KVV står inför en större kris än de anar! Sparka kräket Isaksson som inte har en jävla aning om vad som pågår!! Misstänker att Götblad ( http://www.dn.se/sthlm/stockholms-lanspolismastare-carin-gotblad-slutar) Kommer att bli ny GD!
Detta missdåd var helt jävla onödigt och jag skyller på Kriminalvården!! Tyvärr saknar de ansvariga empati och såg endast till sitt eget bästa.. SVIN!!
Citera
2011-12-01, 22:43
Bannlyst
Citat:
Jag vet faktiskt inte hur många som sitter på rättspsyk på livstid. Men nog är de flera än en handfull. Bara på avdelning 16 och 18 på Sankt Görans sjukhus finns 22 platser, där de sitter allra flesta sitter på livstid. Här vore det utmärkt om någon som kan sina saker!

Vad är viktigast för dig egentligen? Att låsa in någon eller skydda samhället från galningar? Så länge han är galen kommer han sitta inne på rättspsyk.

vad jag förstått är brodern till den mördade med i ett mc gäng, någon som kan bekräfta eller dementera?
Citera
2011-12-02, 09:30
Medlem
perineums avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.2639525/forsokte-fly-via-toan
GM försökte visst fly igår, men kom visst inte så långt!
Senast redigerad av perineum 2011-12-02 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in