2011-10-05, 11:43
  #1465
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choachen
Går aftonbladet ut med namn och bild bara för att det var en svensk?
Så är det tyvärr.

Tidningen kommer göra allt för att få en intervju med offrets anhöriga för att spä på hatet mot de som är kritiska till invandringen/integrationspolitiken.

Det är detta som får fler svenskar att bli rasister, inte motsatsen om Aftonbladet trodde det.

Men självklart är brottet fruktansvärt! En sjuk människa som antagligen haft en svår uppväxt utan kärlek från omgivningen.
__________________
Senast redigerad av Carlstad 2011-10-05 kl. 11:45.
Citera
2011-10-05, 11:44
  #1466
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzo2000
Tror det hela är mycket enkelt att förstå om du suttit i hans sits. Sitter du med diagnos, är frustrerad samt lätt att ta till våld, så räcker det med fel blick eller ord för att utlösa ett vidrigt beteende......Att sitta är ganska påfrestande, när du inte får någon som helst behandling/terapi varken på RP eller på häkte/fängelse, så är man en tickande bomb...man tar ut frustrationen på dem som kommer i ens väg.

Detta är fruktansvärt tragiskt....men detta är verkligheten....och kommer så vara lång tid framöver.

Han hade chans till behandling och vård på rättspsyk, men där var han så omöjlig att de inte vill ha med honom att göra.
Citera
2011-10-05, 11:44
  #1467
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Jag tycker att det visar att GM inte var i någon psykos, utan visste exakt vad han gjorde. Strategiskt tänkande. Vilket avskum!

Han kan ha varit ute efter att fixa så lång institutionsvistelse som möjligt.
Ganska vanligt att kriminella och/eller psyksjuka finns sig mer tillrätta innanför låsta dörrar än utanför.
Citera
2011-10-05, 11:45
  #1468
Medlem
benzo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Han hade chans till behandling och vård på rättspsyk, men där var han så omöjlig att de inte vill ha med honom att göra.

Har du en aning om vad denna så kallade vård/behandling innebär.......PILLER....det är det ända du får.
Citera
2011-10-05, 11:46
  #1469
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Han kan ha varit ute efter att fixa så lång institutionsvistelse som möjligt.
Ganska vanligt att kriminella och/eller psyksjuka finns sig mer tillrätta innanför låsta dörrar än utanför.

Skulle han mörda bara för det?
Citera
2011-10-05, 11:48
  #1470
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av benzo2000
Har du en aning om vad denna så kallade vård/behandling innebär.......PILLER....det är det ända du får.

Fängelserna skapar fler kriminella helt klart. För de har ingen annan framtid ändå. De kommer inte att få jobb och de har en stämpel livet ut. Därför så har de inget val mer än självmord eller mer brottslighet för att överleva.

Detta handlar dock om parodin att låta kvinnor jobba på anstalt.
Citera
2011-10-05, 11:48
  #1471
Medlem
benzo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Han kan ha varit ute efter att fixa så lång institutionsvistelse som möjligt.
Ganska vanligt att kriminella och/eller psyksjuka finns sig mer tillrätta innanför låsta dörrar än utanför.

Där har du en poäng, tryggheten kan finnas på insidan...i många fall är det nog så....fast i E's fall så slog det nog bara slint.
Citera
2011-10-05, 11:48
  #1472
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzo2000
Har du en aning om vad denna så kallade vård/behandling innebär.......PILLER....det är det ända du får.

Inte ens det är detta kräket berättigad till. Han ska vara glad att han ens får mat.
Citera
2011-10-05, 11:50
  #1473
Medlem
Lalajlajs avatar
Att han lägger sig platt med utsträckta armar när backupen kommer tycker jag tyder på att han var medveten om vad han gjorde och hade kontroll över situationen.
Citera
2011-10-05, 11:51
  #1474
Medlem
Jag är offrets svägerska, och väljer att skriva på det här forumet för att bemöta en del av de spekulationer som förekommer här. Jag kan bekräfta att offret är Keren Gebreab hemmahörande i Husby, och att det idag är hennes 25-årsdag.
Det har diskuterats här att Keren skulle varit inkvoterad, och det vill jag med bestämdhet förneka. Detta är så felaktigt det kan vara: Keren var utbildad socionom, och mer än kvalificerad för sitt arbete. Dessutom var hon en underbar person som alltid behandlade alla väl; hon gjorde ingen skillnad på folk utan var snäll och respektfull mot alla hon mötte. Keren var inte adopterad, utan född i Sverige. Båda föräldrarna var stolta Eritreaner. Vi, som var Kerens familj + alla som kände denna underbara tjej, blir ledsna och sårade av vissa saker som skrivits på det här forumet. Vi förstår att det är naturligt att diskutera och spekulera kring en sådan här hemsk tragedi.. Vi förstår att det finns en nyfikenhet bland allmänheten i sådana här fall. MEN vi ber Er, alla ni som skriver i den här tråden och i alla andra trådar, att tänka efter en gång extra på vad det är ni skriver här. Keren blev ett offer för en galning, men hon var även en dotter, syster och vän. Så snälla; visa respekt inför oss som sörjer och saknar henne genom att inte skriva sådant som kan vara sårande. Rasistiska uttalanden, prat om sexuell läggning osv undanbedes. Vill ni spekulera kring Mathias, hennes bror, gör det bäst ni vill men snälla låt Keren vara.

Med ödmjuka hälsningar, hennes familj.

Ps. Denna inlogg är lånad enkom för detta tillfälle.
Citera
2011-10-05, 11:51
  #1475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Inte ens det är detta kräket berättigad till. Han ska vara glad att han ens får mat.
Hur tänker du nu? Ingen större skada skedd. Även om just den här berikerskan var skötsam (fast det vet vi inget om) så hade hon säkert med tiden ynglat av sig med avkomma som inte var det.
Citera
2011-10-05, 11:52
  #1476
Medlem
benzo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Inte ens det är detta kräket berättigad till. Han ska vara glad att han ens får mat.

Jo, det kan tyckas....men man måste försöka se det ur E's perspektiv också.....klart det är oförlåtligt och avskyvärt det han gjort....men att sitta med diagnos och 1000 saker som cirkulerar i skallen kan det lätt slå över....och det finns ingen vård/behandling på RP eller anstalterna....tro mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in