2011-10-05, 01:04
Medlem
fireheadswes avatar
Sorgligt att en ung invandrarkvinna blir mördad på detta brutala vis.

Tragiskt att läsa alla "hårdingar" här på FB som "jag har suttit inne, jag vet hur det går till"-grabbarna som snackar skit om människor som tar hand om slöddret.

Tragiskt att det finns rasister som drar på alla växlar direkt. Sen visar det sig vara precis tvärtom, då springer de med svansen mellan bena och mumlar om "jamen så blir det ju i ett mångkulturellt samhälle" Invandrarnas fel det också m.a.o.

Tragiskt är det att läsa om alla som tycker det är sinnesjukt med en tjej på häktet.
Men för fan... det finns hur många tjejer som helst, som i flera år tagit hand om stora starka kriminella män... Nu råkar en tjej ut, ja då är dras det på med hela maskineriet... "det är fel att tjejer jobbar där", de andra 363 dagarna x de senaste 20 åren, då? Varför drogs det inge växlar på det då?

GM röstar säkert på SD. Invandrarhat, kvinnohat, alkoholist, psykstörd...
Citera
2011-10-05, 01:05
Medlem
fireheadswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
vilken invandrare?

Offrets
Citera
2011-10-05, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fireheadswe
Sorgligt att en ung invandrarkvinna blir mördad på detta brutala vis.

Tragiskt att läsa alla "hårdingar" här på FB som "jag har suttit inne, jag vet hur det går till"-grabbarna som snackar skit om människor som tar hand om slöddret.

Tragiskt att det finns rasister som drar på alla växlar direkt. Sen visar det sig vara precis tvärtom, då springer de med svansen mellan bena och mumlar om "jamen så blir det ju i ett mångkulturellt samhälle" Invandrarnas fel det också m.a.o.

Tragiskt är det att läsa om alla som tycker det är sinnesjukt med en tjej på häktet.
Men för fan... det finns hur många tjejer som helst, som i flera år tagit hand om stora starka kriminella män... Nu råkar en tjej ut, ja då är dras det på med hela maskineriet... "det är fel att tjejer jobbar där", de andra 363 dagarna x de senaste 20 åren, då? Varför drogs det inge växlar på det då?

GM röstar säkert på SD. Invandrarhat, kvinnohat, alkoholist, psykstörd...

Troligen gör han faktiskt det .... precis som Anders Breivik
Citera
2011-10-05, 01:08
Medlem
putte-mr-puttes avatar
undrar hur stämningen har vart på flempan och dom andra sthlms häktena idag
Citera
2011-10-05, 01:10
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
:

trots din poäng så kan du inte förneka att utgången med stor säkerhet hade slutat anorlnda om det var två män som vaktde denna mannen.

Som det brukar vara inom poliskåren så är det sällen två kvinnor patrulerar tillsammans, det är som oftast en man som väger upp en kvinnlig konstapel av logiska skäl. Detta tycker jag är väldigt onödigt. Varför ska det vara lägre fysiska inträdeskrav till polisutbildningar för tjejer? Det är diskriminering mot män om något.
Citera
2011-10-05, 01:11
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
hoppas dom börjar granska rättspsykiatrin nu. hur kan en människa vara för farlig för att befinna sig där dom har ju allvärldens mediciner i regnbågens alla färger så kan inte dom klara av honom hur ska då kriminalvården fixa han
Vad är putte-mr-puttes förslag på lösning?
Citera
2011-10-05, 01:13
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Offrets

man nämner obv inte den avlidnes namn i pressen!?
Citera
2011-10-05, 01:20
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

är inte första gången psykiatrin tabbar sig
och inom kriminalvården idag är det bra många som inte ska vara där utom inom psyket.
visst det finns stöd avdelningar på fosie och norrtälje för intagna med mer behov och tunga mediciner.

det är uppenbart att dom inte kan hantera sånt kliental som dom ska kunna ta hand om. och haqr brustit i vad deras uppgift är.
Citera
2011-10-05, 01:23
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Citat:
är inte första gången psykiatrin tabbar sig
och inom kriminalvården idag är det bra många som inte ska vara där utom inom psyket.
visst det finns stöd avdelningar på fosie och norrtälje för intagna med mer behov och tunga mediciner.

det är uppenbart att dom inte kan hantera sånt kliental som dom ska kunna ta hand om. och haqr brustit i vad deras uppgift är.
Du skriver schematiskt om brister. Men vad är ditt förslag på lösning?
Citera
2011-10-05, 01:27
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Du skriver schematiskt om brister. Men vad är ditt förslag på lösning?

det är ju där knaset är att det finns så mycket brister
och hur lösningen ser ut har jag ingen aning om då jag saknar erfarenheter från psykiatrin
Citera
2011-10-05, 01:30
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
det är ju där knaset är att det finns så mycket brister
och hur lösningen ser ut har jag ingen aning om då jag saknar erfarenheter från psykiatrin
Kredd för ödmjukheten där.
Citera
2011-10-05, 02:49
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
en plit är aldrig helt ensam med en intagen finns alltid minst en plit inom synhåll.
och tror det stod i dn att det inte var någon personalbrisst när det hände

Det finns otaliga tillfällen då plitar på anstalter är ensamma med en grupp intagna, i trånga utrymmen utan insyn eller kameraövervakning, med bara en larmdosa som skydd.
Det är bara på stödavdelningar som man måste vara två vårdare.
Senast redigerad av Fioehlbaerth 2011-10-05 kl. 03:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in