• 1
  • 2
2004-12-12, 23:49
Medlem
nyblads avatar
Dom gnger jag har knasat hoss polisen (2) har det varit metamfetamin jag haft som jag kpt som "vanligt tjack"...

S det r inte srskillt ovanligt...
Citera
2004-12-13, 08:26
Bannlyst
Meta r vl ungefr lika explosivt att tillverka som vanligt tjack, det blir en ganska kraftig reaktion i kolven nr man blandar s det r bst att ta lite i taget.

Det r klart att det kokas hr och dr hr i landet ocks, men straffen avskrcker nog mnga.
Citera
2004-12-13, 15:19
Efedrin kan nog inte kpas hur som helst, det r en klass-1 kontrollerad kemikalie:

http://www.mpa.se/lakemedelsnara/mis...sor_kemi.shtml
Citera
2004-12-13, 16:17
Bannlyst
Jag har handlat mngder med efedrin i bde turkiet och spanien...orkar ni inte ka dit bort s frga grabbarna i dopingforumet...
Citera
2004-12-13, 17:29
Medlem
anakatas avatar
Anledningen till att polackerna tillverkar vanligt tjack och inte meth r att de har tillgng till stora mngder (tnk tankbilar) fenylaceton, som frmodligen styrs p villovgar frn industrin.
Ska man koka lite hemma fr husbehov s r ju dock efedrin -> meth enklare, eller kanske benzaldehyd -> tjack.
Citera
2004-12-13, 19:50
Bannlyst
Fenylaceton gr ju att tillverka hemma ocks...fast jag ser ingen mening i det direkt, d det r enklare att blanda ihop allt p direkten istllet fr att ha ett par liter Fenylaceton stende i kllaren.

Det kan ju vara svrt att frklara sig vid en husrannsakan
Citera
2004-12-14, 18:24
Medlem
Anarchists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakata
Anledningen till att polackerna tillverkar vanligt tjack och inte meth r att de har tillgng till stora mngder (tnk tankbilar) fenylaceton, som frmodligen styrs p villovgar frn industrin.

Jag tror inte att tillgngen till fenylaceton har att gra att man vljer att tillverka amfetamin ver metamfetamin. Jag tror att de vljer amfetamin fr att de anvnder sig uteslutande av Leuckart aminsyntes (ammoniumformat/fenylaceton), och det kan bara ge primr amin, vilket ju r amfetamin. Hade dem anvnt metylamin/fenylaceton s skulle de behva g ett extra steg fr att reducera iminen till amin. Vid Leuckart behvs ingen extra reduktions-steg, myrsyran funkar som reduktionsmedel, och det gr det hela billigt. Du kan f till detta ven i Taleban-Sverige, piece of cake, omjligt att kontrollera...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in