Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-12-12, 02:11
Medlem
crassys avatar
Satt och bläddrade lite på nätet och började undra...
Borde det inte vara en relativt enkel process att omvandla efedrin till amfetamin? Jag menar, det är ju två snarlika molekyler, bara det att den ena har något som inte låter den passera barriären mellan blod och hjärna (eller har jag fel)?
Är det så man vanligtvis går tillväga när man tillverkar amfetamin? Nån som har kunskaper i ämnet som kan dela med sig?
Citera
2004-12-12, 02:17
Medlem
Det finns lite olika formler här:
http://web.archive.org/web/20040213144108/www.rhodium.ws/chemistry/
Citera
2004-12-12, 12:30
Bannlyst
Det är ganska så enkelt faktiskt, efedrin som reduceras blir metamfetamin och om det oxideras så blir det metkatinon.

Och ja, det är så man vanligtvis går tillväga när man tillverkar tjack.

En kompis farbrors krokodilskötare gjorde av med ca. 10 papp på att tillverka ett kilo, men det var inkl. utrustning och då var det ändå kemikalier kvar. (förutom efedrinet som tog slut)
Citera
2004-12-12, 16:23
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
tjack.

En kompis farbrors krokodilskötare gjorde av med ca. 10 papp på att tillverka ett kilo, men det var inkl. utrustning och då var det ändå kemikalier kvar. (förutom efedrinet som tog slut)

Låter ju som att han gjorde en bra affär. Vet du ungefär hur lång tid det tog att göra ett kilo?
Citera
2004-12-12, 16:43
Medlem
crassys avatar
Citat:
Det är ganska så enkelt faktiskt, efedrin som reduceras blir metamfetamin och om det oxideras så blir det metkatinon.

Och ja, det är så man vanligtvis går tillväga när man tillverkar tjack.

Går dessa kemikalier att få tag på i Sverige om man inte kan handla på Kebo Lab? Efedrin kan man ju självklart köpa på gatan...
Citera
2004-12-12, 16:52
Bannlyst
Inga problem att få tag på röd fosfor och jod i sverige, du behöver inte ens ha ett företag för att lyckas med det.

Till er som prompt vill handla utav Kebo så kostar det 800kr att regga ett enskilt företag...
Citera
2004-12-12, 17:16
Bannlyst
Det är ju väldigt vanligt att man tillverkar meth i USA så jag antar att vissa varor är mer lättåtkomliga där än i sverige? vad kan det vara som är svårt att få tag på här men lättare i USA?
Citera
2004-12-12, 17:23
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Inga problem att få tag på röd fosfor och jod i sverige, du behöver inte ens ha ett företag för att lyckas med det.

Till er som prompt vill handla utav Kebo så kostar det 800kr att regga ett enskilt företag...

Till dig som vill ha lite mer information om detta så kan jag berätta att personalen som tar emot beställningarna på vwr som är kebo labs moderbolag ser något suspekt från en suspekt firma så kollar dem upp det. Såg en order på labbprodukter för tillverkning av div droger så då sket dem i att skicka ut det. Låter ju ganska lätt att göra ett eget företag men det kanske inte funkar så bra.

OT: En liten rolig grej har kebo lab(vwr:s) orderbok hemma med allt som de säljer. Finns ganska många intressanta saker i den ska ni veta :P
Citera
2004-12-12, 17:51
Medlem
nyblads avatar
Leta på en scaner och visa oss då för fan!!
Har man sakt A....

Grattis till mig 500e inläget!!!
Citera
2004-12-12, 19:06
Bannlyst
*suck*

Ett företag är alldeles utmärkt att ha till en massa fuffens, om man sköter det snyggt, har haft ett par stycken och det har aldrig varit några problem.

Att beställa allt man behöver ifrån samma ställe, det är INTE att sköta det snyggt...

Håller med om att Kebos orderbok är lite rolig att bläddra i...om inte annat så kan man ju slå ihjäl någon med den

Den är förövrigt gratis att beställa för er som undrar...

Till Tim: Det är 10ggr lättare att tillverka i Sverige, tro mig. Den enda skillnaden är att vi inte kan köpa efedrin receptfritt i Sverige, däremot kan man köpa det rent lite överallt inom EU...
Citera
2004-12-12, 19:44
Bannlyst
Citat:
*suck*

Ett företag är alldeles utmärkt att ha till en massa fuffens, om man sköter det snyggt, har haft ett par stycken och det har aldrig varit några problem.

Att beställa allt man behöver ifrån samma ställe, det är INTE att sköta det snyggt...

Håller med om att Kebos orderbok är lite rolig att bläddra i...om inte annat så kan man ju slå ihjäl någon med den

Den är förövrigt gratis att beställa för er som undrar...

Till Tim: Det är 10ggr lättare att tillverka i Sverige, tro mig. Den enda skillnaden är att vi inte kan köpa efedrin receptfritt i Sverige, däremot kan man köpa det rent lite överallt inom EU...

Hur kan det då komma sig att så stor del av amfetaminet som tillverkas tillverkas i polen + att tjacket som tillverkas här till 98% är "vanligt" amfetamin och inte meth? vad jag förstått så är meth mycket lättare att tillverka än vanligt amfetamin, och inte heller lika farligt i processen (har läst att det är väldigt explosivt när man ska tillverka amfetamin) så om det vore enkelt är det ju knepigt att det inte görs! Rätta mig gärna om jag har fel i nån av punkterna ovan
Citera
2004-12-12, 20:55
Bannlyst
oops
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem