Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-03, 10:13
  #1
Medlem
Stor-Franks avatar
Yo. Jag antar att jag inte är den enda som har problem med sinnessjuk pump när jag är på...
För mig är ländryggen stället där det verkligen blir problem! Marklyft är bara att glömma om jag tex kör på dbol, pumpen blir outhärdlig, nästan som kramp och sitter i länge...
Var får ni problem och har ni kommit på något bra sätt att motverka?
Citera
2011-10-03, 10:41
  #2
Medlem
.zemuns avatar
Lägga mig på en rak bänk och sedan sakta men säkert få ner ländryggen på bänken. Detta är något som gör ganska ont, men fungerar hur bra som helst!

mvh
Citera
2011-10-03, 11:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Lägga mig på en rak bänk och sedan sakta men säkert få ner ländryggen på bänken. Detta är något som gör ganska ont, men fungerar hur bra som helst!

mvh


bra tips. ja själv brukar lägga mig på golvet i stretchrummet en stund.

men ännu bättre är att göra ryggresningar 2-3 ggr i veckan, stretcha som en idiot efteråt och smörja på lite liniment. gör så ett par veckor så släpper detta fenomen.
men glöm inte strectha noga.

/P
Citera
2011-10-03, 11:24
  #4
Medlem
Stor-Franks avatar
Tack för fina tips! Ska testas! Känns ju idiotiskt att inte kunna köra marklyft...
Citera
2011-10-03, 11:29
  #5
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Tack för fina tips! Ska testas! Känns ju idiotiskt att inte kunna köra marklyft...

Hehe, inte alls idiotiskt.. Jag själv kör inte bänk nuförtiden. Har så jävla dåliga axlar att jag inte pallar det helt enkelt.. det är väl lite värre då alla vill mäta sina penisar i bänkpressvikter.. hehe

mvh
Citera
2011-10-03, 12:12
  #6
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .zemun
Hehe, inte alls idiotiskt.. Jag själv kör inte bänk nuförtiden. Har så jävla dåliga axlar att jag inte pallar det helt enkelt.. det är väl lite värre då alla vill mäta sina penisar i bänkpressvikter.. hehe

mvh
Haha, nä precis... Bänkpress är tydligen definitionen av hur vältränad man är...
Citera
2011-10-03, 12:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Yo. Jag antar att jag inte är den enda som har problem med sinnessjuk pump när jag är på...
För mig är ländryggen stället där det verkligen blir problem! Marklyft är bara att glömma om jag tex kör på dbol, pumpen blir outhärdlig, nästan som kramp och sitter i länge...
Var får ni problem och har ni kommit på något bra sätt att motverka?

Kan hålla med om marklyfts pumpen helt galen, men som en ovan skrev. Stretcha och ta lite liniment så blir det hyfsat bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback