Har spelat musik såpass länge att jag vill börja spela in lite.
Undrar nu om ni kan länka lite utrustning som man kan ha till att börja med för att spela in akustisk gitarr + sång med!
Någon måste kunna länka inspelningsutrustning för att spela in egna låtar med sång + akustisk gitarr? är ju nybörjare så inget fööör advancerat eller för dyrt. Vill börja lite lätt som sagt.
Någon måste kunna länka inspelningsutrustning för att spela in egna låtar med sång + akustisk gitarr? är ju nybörjare så inget fööör advancerat eller för dyrt. Vill börja lite lätt som sagt.
Lite får du faktiskt göra själv. Kan hjälpa dig till viss del men utrustningen får du gå och välja ut själv beroende på hur mycket du vill lägga.
Du behöver:
Ett ljudkort
En mick
Ett stativ
En mickkabel
Ett program för att spela in i datorn
Där har du ett förslag på saker du behöver! Vill absolut inte hävda att det kanske är det mest ultimata för dig, men eftersom det var ungefär detta som efterfrågades bestämde jag mig för att hjälpa till! Lycka till!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!