2011-10-02, 22:12
Medlem
Hur kan jag rekursivt ändra behörighet på en folder i windows 7, dvs. på foldern inklusive alla underkataloger/filer?

När jag provar egenskaper -> Säkerhet -> Redigera så utförs inte detta rekursivt och det är alldeles för många filer i en för djup katalogstruktur för att göra det manuellt. Egentligen vill jag bara rensa hela katalogen men det går inte förräns jag har ändrat behörigheterna.
Citera
2011-10-02, 22:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är du inloggad som administratör?
Citera
2011-10-02, 22:14
Medlem
Andreasvbs avatar
Testa fileacl, https://www.flashback.org/p13431310#p13431310
Citera
2011-10-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hur kan jag rekursivt ändra behörighet på en folder i windows 7, dvs. på foldern inklusive alla underkataloger/filer?

När jag provar egenskaper -> Säkerhet -> Redigera så utförs inte detta rekursivt och det är alldeles för många filer i en för djup katalogstruktur för att göra det manuellt. Egentligen vill jag bara rensa hela katalogen men det går inte förräns jag har ändrat behörigheterna.

Gå in i Egenskaper -> Säkerhet -> Redigera -> avancerat -> ändra behörigheter sen klicka i "ändra alla underordnade..." när du ändrat de behörigheter du önskar...
Citera
2011-10-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zondar
Gå in i Egenskaper -> Säkerhet -> Redigera -> avancerat -> ändra behörigheter sen klicka i "ändra alla underordnade..." när du ändrat de behörigheter du önskar...

Jag hade provat det där tidigare utan att lyckas men provade igen nu och det funkade faktiskt den här gången, tackar!

Och ja jag körde som en användare med admin-rättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in