Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-06, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Du har säkert redan bränt allt serotonin redan dag 1, därför får du minimala effekter på samma dos nu.
3Timmar bör det inte ta innan det slår på även fast man käkat iaf.
E är värdelöst att ta för ofta. Det tar tid för serotonin receptorerna att återhämta sig,
jag har själv försökt käka E dagen efter, och har tom dubblat dosen utan bra resultat.

Ja, det var inte tal om någon fördröjd effekt. Det gick helt enkelt inte att jämföras.. Har alltid varit noga med att bygga upp serotoninet annars & sitter liksom inte & väntar på "dag 90" för att sedan börja om utan kan gå upp till år mellan användningstillfällena. Jag förväntade mig inte ett lika schysst rus som kvällen innan men samtidigt trodde jag att det skulle slå hårdare än vad det gjorde. Jag visste ju inte ens om jag var påverkad eller inte. Otroligt stor skillnad på dag 1 & dag 2, som natt & dag.

Om du som läser detta i framtiden funderar på att göra som mig & äta 2 dagar i rad. Gör det inte. Kan ha varit bland de sämsta gångerna jag brukat droger. Dag 1 = 100%. Dag 2 = 5-10%. Med tömda depåer så var ruset relativt obehagligt/konstigt/kemiskt. Kände saker som jag inte tidigare känt under en "x-kväll" & samtidigt så saknades den huvudsakliga biten av ruset. Inget att hänga i granen. I slutet mådde jag bara "dåligt" & önskade att effekterna skulle försvinna, brukar inte känna så annars i slutet av ett rus, snarare tvärtom.
Bottennapp utan dess like!
Citera
2020-07-06, 14:29
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudeHedi
Ja, det var inte tal om någon fördröjd effekt. Det gick helt enkelt inte att jämföras.. Har alltid varit noga med att bygga upp serotoninet annars & sitter liksom inte & väntar på "dag 90" för att sedan börja om utan kan gå upp till år mellan användningstillfällena. Jag förväntade mig inte ett lika schysst rus som kvällen innan men samtidigt trodde jag att det skulle slå hårdare än vad det gjorde. Jag visste ju inte ens om jag var påverkad eller inte. Otroligt stor skillnad på dag 1 & dag 2, som natt & dag.

Om du som läser detta i framtiden funderar på att göra som mig & äta 2 dagar i rad. Gör det inte. Kan ha varit bland de sämsta gångerna jag brukat droger. Dag 1 = 100%. Dag 2 = 5-10%. Med tömda depåer så var ruset relativt obehagligt/konstigt/kemiskt. Kände saker som jag inte tidigare känt under en "x-kväll" & samtidigt så saknades den huvudsakliga biten av ruset. Inget att hänga i granen. I slutet mådde jag bara "dåligt" & önskade att effekterna skulle försvinna, brukar inte känna så annars i slutet av ett rus, snarare tvärtom.
Bottennapp utan dess like!
Hoppas att du drar lärdom av detta - det är verkligen ingen hälsokur att ta serotonerga droger för ofta (även om man ibland pratar med en och annan tuffing som minsann har tagit MDMA si och så många dagar i rad utan att ta permanent skada).

Det finns goda anledningar att läsa på innan man experimenterar med nya droger, högre doser, mer frekventa doseringar eller liknande. Stay safe!
Citera
2020-07-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Hoppas att du drar lärdom av detta - det är verkligen ingen hälsokur att ta serotonerga droger för ofta (även om man ibland pratar med en och annan tuffing som minsann har tagit MDMA si och så många dagar i rad utan att ta permanent skada).

Det finns goda anledningar att läsa på innan man experimenterar med nya droger, högre doser, mer frekventa doseringar eller liknande. Stay safe!

Ja, jag kommer inte att göra om det var så säker. Jag visste ju mer eller mindre att det skulle bli ett sämre rus, men att det skulle vara så stor skillnad trodde jag aldrig. Hade en liten svag stund där & då. I övrigt så brukar jag väldigt lite droger & har väldigt stor respekt för saker som jag pillar i mig. Detta är det enda tillfället då jag inte "skött det snyggt" & det fick jag äta upp som ett brev på posten.

Angående permanent skada så är det ju väldigt svårt att avgöra, är såklart individuellt. Känner mig "normal" i övrigt & inte direkt "nere" som många vittnar om efter 1 kväll. Tar små doser & väldigt sällan så tror (hoppas) att min hjärna är relativt okej trots skiten jag lät den utstå. Oavsett vad så vill jag bara statuera som exempel för framtida brukare som får för sig att det kanske vore "fett" med två dagar i rad. It's not! Waste of time, waste of money & framförallt - tänk på din kropp!
Citera
2020-07-09, 14:36
Medlem
Kan någon förklara varför båda mina E-rfarenheter den senaste tiden har varit usla? Var rosa fc barcelona 260mg. Började med en halva första gången och det ruset blev kasst trots att jag fyllde på. Några dagar (3-4) senare försöker jag igen med en hel knapp den här gången men det ruset suger också... Väldigt vagt rus.

Senaste gången jag tog e innan detta var i januari. Har rökt brass, tagit tramadol och ibland en näsa amfetamin den senaste tiden också.
Citera
2020-07-09, 14:46
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Ocean
Kan någon förklara varför båda mina E-rfarenheter den senaste tiden har varit usla? Var rosa fc barcelona 260mg. Började med en halva första gången och det ruset blev kasst trots att jag fyllde på. Några dagar (3-4) senare försöker jag igen med en hel knapp den här gången men det ruset suger också... Väldigt vagt rus.

Senaste gången jag tog e innan detta var i januari. Har rökt brass, tagit tramadol och ibland en näsa amfetamin den senaste tiden också.

Har du tagit själv? Det jag undrar är om någon annan prövat samma tabs och rollat ordentligt?

Vad kranen säger om mängd mdma är helt orelevant..såklart..
Citera
2020-07-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Har du tagit själv? Det jag undrar är om någon annan prövat samma tabs och rollat ordentligt?

Vad kranen säger om mängd mdma är helt orelevant..såklart..
Har rullat ensam.
Citera
2020-07-09, 15:19
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Ocean
Har rullat ensam.

då är det stor risk att du fått kassa piller.
Citera
2020-07-10, 16:55
Medlem
Tog ectasy för första gången och de va de sjukaste jag gjort

Igår tog jag ectasy för första gången igår, de var en 250mg redbull blå. Jag började med en fjärdedel av den för att vara safe, en timme senare känner jag inte ett piss så jag tog resten och hade i mig totalt 250mg ectasy.

Ca 20 min senare började de, jag märkte att jag blev riktigt varm i kroppen och blev överdrivet social. 30 min senare så märkte jag att allt lyste mycket mer, lampor lyste rakt i mina ögon himlen va hur fin som helst och löven på träden va magiska. 1 timme inne i ruset så märkte jag att jag kunde se 180 grader, om jag tex titta rakt fram kunde jag se allt som hände 90 grader höger och vänster om mig hur tydligt som helst, allt började bli slowmotion också och de kändes som att jag gick på månen.

De var nog de sjukaste jag gjort i hela mitt liv men har lite frågor.

Dedär med att jag kunde se allt som hände 180 grader framför mig var nog se sjukaste av allt, har de hänt er också är de normalt?

Är 250mg en stor dos för första gången? Väger ca 57kg.
Citera
2020-07-10, 17:01
Medlem
Airwave92s avatar
250 mg är en jävligt stark dos, speciellt om man inte väger mycket som du
Citera
2020-07-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
250 mg är en jävligt stark dos, speciellt om man inte väger mycket som du

Jag tänkte också de, min langare kanske ljög. Men efter ruset så mådde jag precis som vanligt, jag kunde äta sova osv.
Citera
2020-07-10, 17:04
Medlem
Glömde en fråga

Jag har försökt hitta bilder på internet på hur de kan se ut att ta ectasy (eller videos). Men jag hittar inte ett jävla pidd som liknar de jag såg, alla skriver deras rus och min är jävligt likt de flesta men ändå hittae ja inge.

Vet ni var man kan hitta sånna bilder?
Citera
2020-07-10, 17:18
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Tog ectasy för första gången och de va de sjukaste jag gjort infogad.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in