Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-07, 09:37
Medlem
KringExs avatar
Kan man bli jävligt trött av Mdma? Köpte ett halvt gram vita stenar, började med ca 100 mg, kände inte så mkt så tog 100 mg till och blev jävligt glad och pratglad men TRÖTT! Hallucinerade ganska mkt också
Är det vanligt?
Citera
2017-09-07, 19:33
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Oj jag tror man ska vänta betydligt längre än 2-3 veckor emellan, snarare 3 månader. Tror också detta är mycket mer viktigt än huvida man blandar med något eller inte, självklart beroende på vilken substans det handlar om. Gaba-droger tror jag är rätt safe att ta i samband.

Hur menar du "skada dina hjärnreceptorer"? Opioidreceptorer tex ökar i antal om man tillför opiater ofta, men jag har aldrig hört att dom kan ta skada, eller det kanske dom kan?

Jag bombade 300ug MDMA första gången utan att känna av "dagen efter" mer än om jag jämförelsevis skulle sänka några rejäla groggar under en helkväll. Som det tidigare har skrivits om i tråden gäller det att vara försiktig med psykedeliska preparat, annars kan man sluta som livstidsbrukare av Lyrica.

Du skrev att du tar många piller för att fylla på ditt serotonin- och dopamin-förråd, detta samtidigt som du proklamerar att man inte ska ta Molly mer än var fjärde månad. Allt är relativt, jag tvivlar på att rejvare är återhållsamma med Molly och vissa är nog tåligare än andra utan att behöva ta andra uppåttjack för att må bra.
Citera
2017-09-07, 19:51
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKoHumoR
Tjaba!

Droppade 220+150 mg mdmakristaller igårkväll. Fick en ridtur på ca 4 timmar av detta. Ruset avtog vid ca 00.30. Lite klent tycker jag om jag jämför med vissa E jag tagit genom åren.

Min fråga är om jag kan ta sub idag och om det kommer ge samma effekt som vanligt? Behöver jag mer sub? Är det alternativt farligt?

För övrigt har jag sovit ut ordentligt och mår oförskämt bra idag förutom att jag är lite trött.

Tro inte att du kommer att nå nirvana igen, bara dagen efter att ha bombat 370ug Molly.

Mitt råd:börja konditionsträna och träffa och umgås med bra vänner för att frigöra endorfiner.
Citera
2017-09-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag bombade 300ug MDMA första gången utan att känna av "dagen efter" mer än om jag jämförelsevis skulle sänka några rejäla groggar under en helkväll. Som det tidigare har skrivits om i tråden gäller det att vara försiktig med psykedeliska preparat, annars kan man sluta som livstidsbrukare av Lyrica.

Du skrev att du tar många piller för att fylla på ditt serotonin- och dopamin-förråd, detta samtidigt som du proklamerar att man inte ska ta Molly mer än var fjärde månad. Allt är relativt, jag tvivlar på att rejvare är återhållsamma med Molly och vissa är nog tåligare än andra utan att behöva ta andra uppåttjack för att må bra.
Jag förstår inte riktigt vad det är du tycker är konstigt. Det som spelar roll är VAD det är piller man tar och inte hur många. Gaba-preparat har väldigt lite med serotoninet att göra, skulle jag gissa. För att fylla på serotoninförrådet kan möjligen 5-htp hjälpa, iaf teoretiskt. Och ja du har rätt, tar man tillräckligt sällan och dessutom ren MDMA verkar det inte vara mån baksmälla att tala om. För övrigt förstår jag inte vad det är du vill säga, förutom att du verkar tro att man kan skada sina "hjärnreceptorer ".

Edit1: Att använda hålögda "rejvare" som referensgrupp för hur man bör och inte bör knarka är nog inte så bra.

Edit2: phenibut och lyrica är inga uppåttjack.
Senast redigerad av SmileyCulture 2017-09-08 kl. 13:36.
Citera
2017-09-09, 15:12
Medlem
Det är väldigt dålig information om hur MDMA/E funkar vad jag läst här i alla fall. I alla fall negativa effekterna av att ta för mycket, det är inte att leka med! De inte bara att du blir lite deppig och hjärnan får jobba lite att producera serotoninet du förlorat. Att få tillräckligt låga nivåer av serotonin kan vara livsfarligt, serotonin gör dig inte bara glad det används för att tex reglera din kroppstemperatur m.m , låg serotoninnivå ger hjärnan en kemisk obalans och du kommer må piss! Kallsvettas, ha ont i kroppen, huvudet, deprimerad, mardrömar som får dig att vakna på natten i panik och inte vilja somna om. Att ta för många E under en kort period är största misstaget jag gjort i mitt liv. Tillräckligt låg nivå och det kan till och med orsaka hjärnblödning. Balans i kemin i hjärnan är otroligt viktig. Önskar jag visste det här innan jag började med E... Du kan få skador permanent, bli permanent deprimerad. Så lyssna verkligen på rekomenderade doserna , ta inte för ofta!! 3 månader paus minst mellan gångerna.
Citera
2017-09-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Kan man bli jävligt trött av Mdma? Köpte ett halvt gram vita stenar, började med ca 100 mg, kände inte så mkt så tog 100 mg till och blev jävligt glad och pratglad men TRÖTT! Hallucinerade ganska mkt också
Är det vanligt?
Ja det händer när man ta för mycket så va försiktig! Jag tog för mycket , hände samma sak blev trött började typ drömma ståendes, och nu efter mår jag piss. När man börjar bli trött o hallucinera är det ett tecken på att du fått i dig för mycket! Så ta en paus låt hjärnan återhämta sig några månader du vill inte hamna där ja hamnat...
Citera
2017-09-09, 17:20
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p763
Det är väldigt dålig information om hur MDMA/E funkar vad jag läst här i alla fall. I alla fall negativa effekterna av att ta för mycket, det är inte att leka med! De inte bara att du blir lite deppig och hjärnan får jobba lite att producera serotoninet du förlorat. Att få tillräckligt låga nivåer av serotonin kan vara livsfarligt, serotonin gör dig inte bara glad det används för att tex reglera din kroppstemperatur m.m , låg serotoninnivå ger hjärnan en kemisk obalans och du kommer må piss! Kallsvettas, ha ont i kroppen, huvudet, deprimerad, mardrömar som får dig att vakna på natten i panik och inte vilja somna om. Att ta för många E under en kort period är största misstaget jag gjort i mitt liv. Tillräckligt låg nivå och det kan till och med orsaka hjärnblödning. Balans i kemin i hjärnan är otroligt viktig. Önskar jag visste det här innan jag började med E... Du kan få skador permanent, bli permanent deprimerad. Så lyssna verkligen på rekomenderade doserna , ta inte för ofta!! 3 månader paus minst mellan gångerna.

Det är fint att du redogör för dina erfarenheter i tråden fast det verkar som att du är känslig mot att regelbundet ta MDMA. Får du lätt panikattacker så bör du välja bort Ecstacy som också brukar innehålla amfetamin och bara köra med lägre doser av Molly.

Jag hade min premiär för bara två veckor sedan och igår natt tog jag 200ug pga att jag lider av sk svår tinnitus sedan flera år tillbaka. Det är ett ständigt närvarande, statiskt fantomljud i huvudet som jag hela tiden resultatlöst försöker att filtrera bort. Förut så har jag brukat ta Paracetamol eller Alvedon när jag blir trött i huvudet av ljudet men det fungerar inte alltid som lindring.
Efter mitt intag av Molly så lade sig brusandet och susandet på en gång och det är väl ett bra bevis på att drogen öppnar upp kommunikationen mellan hjärnans alla neuroner.

Det enda biverkning som jag personligen känner efter ett intag är att mina käkar spänns väldigt hårt så jag har lite svårt att öppna och stänga munnen.

http://mixmag.net/read/scientists-have-completed-trials-attempting-to-cure-tinnitus-with-mdma-news
Citera
2017-09-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Det är fint att du redogör för dina erfarenheter i tråden fast det verkar som att du är känslig mot att regelbundet ta MDMA. Får du lätt panikattacker så bör du välja bort Ecstacy som också brukar innehålla amfetamin och bara köra med lägre doser av Molly.

Jag hade min premiär för bara två veckor sedan och igår natt tog jag 200ug pga att jag lider av sk svår tinnitus sedan flera år tillbaka. Det är ett ständigt närvarande, statiskt fantomljud i huvudet som jag hela tiden resultatlöst försöker att filtrera bort. Förut så har jag brukat ta Paracetamol eller Alvedon när jag blir trött i huvudet av ljudet men det fungerar inte alltid som lindring.
Efter mitt intag av Molly så lade sig brusandet och susandet på en gång och det är väl ett bra bevis på att drogen öppnar upp kommunikationen mellan hjärnans alla neuroner.

Det enda biverkning som jag personligen känner efter ett intag är att mina käkar spänns väldigt hårt så jag har lite svårt att öppna och stänga munnen.

http://mixmag.net/read/scientists-have-completed-trials-attempting-to-cure-tinnitus-with-mdma-news
MDMA öppnar inte upp kommunikationen i hjärnan, det gör att seratoninet frigörs i stora mängder och blockerar återupptaget av det. I normala fall när seratonin frigörs så tar hjärnan upp det igen, det studsar tillbaka kan man säga. MDMA hindrar just det. Jag tog 12-13 knappar på 3 månader, det är väldigt mykt. att ta 200mg var tredje månad är okej. Jag har väl fått i mig ca 2000-3000mg på 3 månader. Man ska egentligen inte ta mer än 1000mg per år. Att du tog 200mg en gång är ju inte farligt, de om du skulle börja ta det varje vecka tex.
Citera
2017-09-10, 11:15
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p763
MDMA öppnar inte upp kommunikationen i hjärnan, det gör att seratoninet frigörs i stora mängder och blockerar återupptaget av det. I normala fall när seratonin frigörs så tar hjärnan upp det igen, det studsar tillbaka kan man säga. MDMA hindrar just det. Jag tog 12-13 knappar på 3 månader, det är väldigt mykt. att ta 200mg var tredje månad är okej. Jag har väl fått i mig ca 2000-3000mg på 3 månader. Man ska egentligen inte ta mer än 1000mg per år. Att du tog 200mg en gång är ju inte farligt, de om du skulle börja ta det varje vecka tex.

Jag förstår vad du menar med att MDMA skjuter fart på både dopamin som seratonin-halterna under själva ruset.
Det finns rapporter på nätet om hur hjärnans kemiska balans förändras och nervceller som tidigare inte har kommunicerat med varandra börjar göra det.
Så bra att du kände av att det var dags att sluta upp med E så att du inte började fuska med opiater som bara leder till en mörk evighetscirkel.

Jag har läst om amerikanska soldater som har hemska, traumatiserade minnen från krigen i Irak och Afghanistan då de lider av PTSD (Post-traumatiskt-stress-symptom). Många orkar inte med att leva längre utan tar istället livet av sig, men de som går in i en behandling med MDMA blir faktiskt botade när de känner av tryggheten.
Citera
2017-09-10, 12:11
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Hur pass farligt är det att ta 200mg mdma varannan vecka i 3 månader? Ibland tänkte jag ta lsd också eller kokain, när jag tar kokain blir det bara det. Lyrica också. Tänker mig, mdma en dag, en vecka senare, lyrica, en vecka senare kokain, sen lsd eller lsd + mdma. Hur pass farligt är detta? Kanske inte ens blir varannan vecka bara var tredje var fjärde.
Skiter i om det bara gör mig deprimerad, är redan deprimerad utav bara helvete. Men vill inte få bestående men.
Citera
2017-09-11, 20:01
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Hur pass farligt är det att ta 200mg mdma varannan vecka i 3 månader? Ibland tänkte jag ta lsd också eller kokain, när jag tar kokain blir det bara det. Lyrica också. Tänker mig, mdma en dag, en vecka senare, lyrica, en vecka senare kokain, sen lsd eller lsd + mdma. Hur pass farligt är detta? Kanske inte ens blir varannan vecka bara var tredje var fjärde.
Skiter i om det bara gör mig deprimerad, är redan deprimerad utav bara helvete. Men vill inte få bestående men.
Vad är din definition på 'farligt'? Du verkar ju redan ha en plan och det är inte så att du kommer ta mindre doser om man säger till. Det mesta av 'skadan' sker redan dvs bla depression.
Citera
2017-09-12, 01:26
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Vad är din definition på 'farligt'? Du verkar ju redan ha en plan och det är inte så att du kommer ta mindre doser om man säger till. Det mesta av 'skadan' sker redan dvs bla depression.
Farligt är när man får såpass stora skador på hjärnan och serotoninreceptorerna att man aldrig återhämtar sig.

Lyrica + mdma, nån som vet hur det är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in