2011-10-02, 19:53
Bannlyst
Upptäckte precis att jag glömt att hämta ut skatteåterbäringen eftersom den råkat hamna i en hög med papper pga att jag precis flyttat. Finns det någon chans att man kan få ut dessa eller är det kört nu? Avin gick ut 30/9-2011 om det spelar någon roll. Är riktigt förbannad på mig själv för att jag slarvat med detta. Finns det någon chans att få ut dessa pengar vid ett senare tillfälle eller är det bara att glömma?
Citera
2011-10-02, 19:55
Medlem
Pengarna finns på ditt skattekonto hos Skatteverket. Logga in och begär dem utbetalda.
Citera
2011-10-02, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Pengarna finns på ditt skattekonto hos Skatteverket. Logga in och begär dem utbetalda.

Okej, kan man låta dom ligga kvar där eller måste jag hämta ut dom snabbast möjligt? Jag är egentligen inte behov av pengarna, men surt att förlora flera tusen för en sådan här sak.
Citera
2011-10-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Okej, kan man låta dom ligga kvar där eller måste jag hämta ut dom snabbast möjligt? Jag är egentligen inte behov av pengarna, men surt att förlora flera tusen för en sådan här sak.

Du kan låta dem ligga kvar; de försvinner inte.
Citera
2011-10-03, 22:32
Medlem
Everclear88s avatar
Citat:

Jodå, den där staten stjäl säkert hans pengar.
Citera
2011-10-03, 23:52
Bannlyst
Citat:

Skönt. Tack för hjälpen!
Citera
2011-10-04, 00:09
Medlem
bernankes avatar
Affärsbankerna har möjlighet att trassera BG-utbetalningsavier upp till fem bankdagarna efter förfall. Dock vet de flesta bankanställda knappt detta - men påtala att de kan göra en giltighetsförlängning i bankgirocentralens system EIBGC så klarnar det kanske för dem... Du borde alltså ha till och med onsdag på dig.
Citera
2013-10-04, 12:40
Medlem
bumpar tråden, glömt att hämta ut och sista dagen var den 30de september. loggar in på min skattesida och det står att jag inte har något att hämta ut.. vad ska jag göra
Citera
2013-10-04, 13:06
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
bumpar tråden, glömt att hämta ut och sista dagen var den 30de september. loggar in på min skattesida och det står att jag inte har något att hämta ut.. vad ska jag göra

Du får vänta ett tag innan pengarna återförs till ditt skattekonto. Tar väl kanske 1-2 veckor.
Citera
2013-10-04, 14:56
Bannlyst
hur kan man glömma detta
lilla julafton jue
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in