Är det någon som vill haka på att sluta röka och/eller sluta snusa den sista okt.
Jag tänker att den sista okt. är den sista dagen vi avnjuter detta gift.
Om vi är många som slutar samtidigt, peppar varandra och ger varandra tips, delar med oss av våra krämpor, problem, svettningar, sömnlöshet etc. så kanske vi kan lyckas.
Hur många få vi med oss?
Den dagen då man är redo kommer aldrig, det finns alltid en ursäkt! Eller?
Inget illa ment, talar av egen erfarenhet.
Själv vill jag göra ett seriöst försök.
Jag slutade i somras. Jag tänkte först, ok efter semestern så ska jag sluta.
Men sedan tänkte jag att vafan, likabra att sluta NU! Inte tagit varken en cigg eller snus sedan dess, och idag har jag glömt bort att jag nånsin varit nikotinbrukare.
Sluta NU istället. Du har ingen anledning att fortsätta!
Jag slutade snusa i igår, har varit nikotinfri i nästan ett dygn.
Jag gick och tänkte att det är fan dags att sluta snusa nu, det börjar bli löjligt att få hjärtklappningar på kvällarna så fort man glömt köpa snus och liknande. Det har gått för långt. Så jag bestämde mig för att sluta direkt, inget trams om att ge det 1 månad till, det är önsketänkande. Gör det direkt.
Jag slutade snusa i igår, har varit nikotinfri i nästan ett dygn.
Jag gick och tänkte att det är fan dags att sluta snusa nu, det börjar bli löjligt att få hjärtklappningar på kvällarna så fort man glömt köpa snus och liknande. Det har gått för långt. Så jag bestämde mig för att sluta direkt, inget trams om att ge det 1 månad till, det är önsketänkande. Gör det direkt.
Helt rätt tänkt! Lycka till! Löjligt att man varit slav under nåt under så lång tid!
Den dagen då man är redo kommer aldrig, det finns alltid en ursäkt! Eller?
Inget illa ment, talar av egen erfarenhet.
Själv vill jag göra ett seriöst försök.
Då ska man ju sluta rakt av och inte vänta till den sista Oktober
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!