• 1
  • 2
2004-12-11, 21:42
Medlem
Grodkäftens avatar
Vad gör man när ens partner deppar ihop. Snackar om att ta livet av
sig.Inte som hot utan seriöst!
Kontaktar psyket - hur gör man det?
Akuten - hur gör man det
Ber kompisar om hjälp?
Ja, va ska man ta sig till???
ALLA tips är väldigt välkomna.
Det är allvar här. Fan
Citera
2004-12-11, 21:46
Medlem
Boogie-ads avatar
Kontakta ditt sjukhus eller vårdcentral och be att få prata med eller nummret till psykjouren och därifrån får du hjälp. Svårare än så är det inte..

Man blir som Ladyn säger lite skeptisk med alla smileys, men det kanske inte va menat att ha dom där.

MvH Boogie
Citera
2004-12-11, 21:48
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodkäften
-------------
Sorry, jag råkade trycka fel efter typ 4 glas vin
- det ÄR på Allvar

Ring 112, har fått göra samma sak efter min syster kompis däckade totalt efter sprit/dumpad via sms de hämtade henne på stört, men det funkar bara om hon vill åka med själv
Citera
2004-12-11, 21:49
Medlem
En tjejkompis väninnas partner tog livet av sig helt oväntat för bara några dagar sedan, läskigt när det inte längre bara är något som "står i tidningarna"( om det ens gör det).

Glädjer mig att du bryr dig om din partner ( såklart), hoppas ni finner hälp. ( har tyvärr inga råd)
Citera
2004-12-11, 21:49
Medlem
Boogie-ads avatar
0910-771919 är psykjouren i skellefteå men dom kopplar dig säkert dit du ska om du inte hittar nått annat nummer
Citera
2004-12-11, 21:53
Medlem
M2ks avatar
Citat:
-------------
Sorry, jag råkade trycka fel efter typ 4 glas vin
- det ÄR på Allvar
Utöver råd om kontakt med myndigheter etc. Ha stenkoll på läget, allt under uppsikt. Ingen upprepning av brottar-Ljungberg-scenariot, dvs första försöket (misslyckat) på fredag, genomfört (utan upptäckt) på söndag.
Citera
2004-12-11, 21:54
Medlem
Grodkäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
0910-771919 är psykjouren i skellefteå men dom kopplar dig säkert dit du ska om du inte hittar nått annat nummer
--------------------------------
Skellefteå är ju en bit bort - vad har dom som andra landsting inte har?
Citera
2004-12-11, 21:59
Medlem
Boogie-ads avatar
Eftersom det lät på dig som att det va bråttom och det va allvarligt så fick du nummret till en psykjour och eftersom jag jobbar där så var det naturligt att du fick just den.. Du kan ringa vilken vårdcentral du vill alla ha nån du får prata med
ang detta.

MvH Boogie
Citera
2004-12-11, 22:09
Medlem
Grodkäftens avatar
Tack alla!
Vi ska fixa detta.
Vi har en gäng ungar åxå.
Små är dom
Citera
2004-12-11, 22:25
Medlem
-jOE!s avatar
Vill inte leka hobby-psykolog, hänvisar direkt till:

http://www.vardguiden.se/Theme_Startpage.asp?c=2982
Citera
2004-12-11, 22:38
Medlem
Odrägligs avatar
En till tips på instanser som sysslar med att bota psykisk ohälsa:

PBU om du är under 18
Ungdomsmottagningen om du är under 22 för tjejer, under 26 för killar (tror jag)
Stadsmissionen är gratis om du är under 20 eller går gymnasiet, kostar 60:-/timmen annars. De är bra har jag hört.

Annars kan jag tänka mig att du kan ringa till socialstyrelsen och helt enkelt fråga. Tror dessutom som någon tidigare sa att hon inte kan tvågsomhändertas utan hon måste vilja gå i terapi. Lycka till, du kanske också borde prata med någon eftersom du mår dåligt av det.
Citera
2004-12-11, 23:44
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Vad gör man när ens partner deppar ihop. Snackar om att ta livet av
sig.Inte som hot utan seriöst!
Kontaktar psyket - hur gör man det?
Akuten - hur gör man det
Ber kompisar om hjälp?
Ja, va ska man ta sig till???
till och börja med kanske du ska fråga din partner om hon vill ha hjälp? och föresten, vad är det för fel på henne, jag menar _varför_ är hon så deprimerad? är hon psykotisk eller handlar det om ngn form av kris?
om hon inte är psykotisk eller hänger på balkongräcket ser jag ingen anledning till 112 (som ngn hade ringt). att du ska blanda i kompisar i hennes problem tycker jag verkar onödigt (om de inte är så att de direkt påverkar hennes tillstånd).

(ang. Stalins inlägg: lite humor och distans till saker får ni ju ha...)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in