Misstänker att jag har några blodsugande insekter i mitt sovrum, förmodligen är det fågelkvalster, men det kan även vara vägglöss

. Nu har jag läst på om dessa otäcka insekter och även sett folk som byggt koldioxidfällor för att lura dessa kryp i fällor. Förmodligen utrotar man dem inte på detta enkla vis, men man får iaf några levande exemplar så man vet vad det är man har och hur man ska gå vidare med utrotningen.
Hur som helst, vissa använder torris som koldioxidkälla och andra använder en blandning av vatten, socker och torrjäst. Då det verkar krångligt att få tag i torris tänkte jag bygga en koldioxidgenerator av en PET-flaska som jag fyller med ljummet vatten, torrjäst och socker i rätt proportioner.
Undrar nu om det finns någon kemisk formel så man kan uppskatta ungefärlig output av CO2 som avges baserat på hur mycket jäst, socker och vatten man blandar ihop. Undrar även om det kommer finnas någon risk att generera så mycket CO2 att det blir hälsovådligt för en själv (tänkte ha den igång i sovrummet)? Sovrummet är ca 30 m3 stort och har inte världens bästa ventilation om det nu skulle ha någon betydelse. Målet är att försöka få ett ungefär lika stort CO2-flöde som två människor i vila genererar.