• 1
  • 2
2011-10-02, 13:05
Medlem
heroinsunrises avatar
Har en polare som är med i Subprogrammet. Han får mer än vad han behöver, och vill kunna sälja det han inte behöver.

Han är övervakad av en sjuksköterska när han tar subben, och de vill att man ska sitta tills de har smält.

Han försökte förra helgen att lägga dem på tungan, vänta tre min, och sen ner under tungan för att visa att de hade smält litegrann i varje fall, sen upp på tungan igen och spotta ut det. Dom hade smält alldeles för mycket, av en hel sub var typ halva kvar.

Hur gör ni som är med i programmet, och tar tabletterna övervakat, och säljer några på sidan. Vad gör jag fel? Kan inte ge mer än en guldstjärna i kanten för tipsen, men all hjälp uppskattas väldigt mycket.
Citera
2011-10-02, 18:17
Medlem
flygandApans avatar
Vänta tills han får börja ta med sig hem, eller har h*n nyss börjat? Försök att släppa ner en i tröjan, ner i armen sas, vet en del som brukade göra så.
Citera
2011-10-02, 18:47
Medlem
Ari.Vs avatar
Se till att torka torrt under läppen innan intag och tryck upp det där, det brukar funka. Ha bara i åtanke vad som kan hända om det upptäcks.
Citera
2011-10-03, 05:42
Medlem
heroinsunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.V
Se till att torka torrt under läppen innan intag och tryck upp det där, det brukar funka. Ha bara i åtanke vad som kan hända om det upptäcks.

Sidan av läppen lär funka bra. Ifall de vill titta under tungan, då?
Citera
2011-10-03, 09:20
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heroinsunrise
Vad gör jag fel?

Du? Var det inte en kompis till dig nyss?

Anyways, tycker sådant där är sk*t, förr eller senare åker du, förlåt, din kompis, dit och då får du, jag menar din kompis, inget alls. Och det är rätt åt dig. Eller din kompis.
Citera
2011-10-04, 19:14
Medlem
heroinsunrises avatar
Fler tips på hur man undviker att de smälter så jävla mycket näe man har dem på tungan? De sub jag har köpt av folk som haft den på tungan har varit nästan helt intakta.
Citera
2011-10-04, 19:16
Medlem
heroinsunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Du? Var det inte en kompis till dig nyss?

Anyways, tycker sådant där är sk*t, förr eller senare åker du, förlåt, din kompis, dit och då får du, jag menar din kompis, inget alls. Och det är rätt åt dig. Eller din kompis.

Skrivfel. Vad du tycker skiter jag fullständigt i.
Citera
2011-10-04, 19:30
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Skrivfel. Vad du tycker skiter jag fullständigt i.
Tips, trevligare inställning ger dig mer hjälp! Är du otrevlig så tror jag ingen vill hjälpa dig!

I övrigt håller jag med Charmaine. Programmet finns för att hjälpa folk och fuskas det där så kommer det bara leda till dels färre som får hjälp, hårdare krav för att få komma in i programmet och mer restriktioner vid intag!
Citera
2011-10-05, 01:54
Medlem
Tryck upp i näsan när de kollar bort :P
Citera
2011-10-05, 06:19
Medlem
heroinsunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Tips, trevligare inställning ger dig mer hjälp! Är du otrevlig så tror jag ingen vill hjälpa dig!

I övrigt håller jag med Charmaine. Programmet finns för att hjälpa folk och fuskas det där så kommer det bara leda till dels färre som får hjälp, hårdare krav för att få komma in i programmet och mer restriktioner vid intag!

Du har rätt, angående inställningen. Var aningen packad igår.

Min vän fuskar för att han knappast behöver den dos han får, och behöver pengar. Detta leder väl till fler Subutex på gatan, och färre heroinister som tar heroin i väntan på att komma in i programmet?

Jag vet flertalet personer som köper Subutex i väntan på att få komma in i programmet, då de vill bli drogfria. Finns det inte Subutex att köpa så blir de självfallet dåliga (abstinenta), och köper då heroin eller andra opiater. Ser man det ur det perspektivet är det en god gärning.
Citera
2011-10-05, 09:21
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Du har rätt, angående inställningen. Var aningen packad igår.

Min vän fuskar för att han knappast behöver den dos han får, och behöver pengar. Detta leder väl till fler Subutex på gatan, och färre heroinister som tar heroin i väntan på att komma in i programmet?

Jag vet flertalet personer som köper Subutex i väntan på att få komma in i programmet, då de vill bli drogfria. Finns det inte Subutex att köpa så blir de självfallet dåliga (abstinenta), och köper då heroin eller andra opiater. Ser man det ur det perspektivet är det en god gärning.
Det är lugnt ang inställningen, vi har alla dåliga dagar!

Jo, jag förstår att och varför folk fuskar, det är inte det, men sett från de som bestämmers perspektiv, så tror jag tyvärr inte de resonerar så som du beskriver. Men det är ju å andra sidan ingen nyhet att detta är ett stort problem, dessa ständiga moment 22 i olika former!
Citera
2011-10-05, 10:51
Medlem
enemyofmankinds avatar
Kanske kan testa någonting som gör en torr i munnen så man kan ha den på ett ställe så max 1mg försvinner, t.ex Imovanetabletter gör en jävligt torr i munnen, tror inte dom skulle visa på ett up, men man vet aldrig. Eller, jag vet inte hur pass hård just övervakningen är men har en polare som gör så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in