2011-10-01, 20:38
Medlem
Tjena!
Har äntligen bestämt mig för att börja gymma regelbundet. Då jag inte är erfaren så hade jag tänkt följa diverse guider som finns här på FB. Men problemet är bara att jag har ingen aning om vilket gym jag skall gå till.
Då jag inte är den rikaste så söker jag ett någolunda billigt men prisvärt gym runt centrala Uppsala/norra Uppsala.

Har tittat runt lite men t.ex det nya kraftkällan Tornet går ju på runt 400 bagare/månaden. är det det man kommer att ligga runt ungefär?

Skapade tråden då de andra var väldigt out-dated imo.
Citera
2011-10-01, 21:37
Medlem
dreamdreams avatar
Friskis och Svettis finns på tre ställen i Uppsala: Väderkvarnsgatan, Ekeby och Ultuna. Billigt årskort också på typ 2.700:- tror jag.
Citera
2011-10-02, 01:07
Medlem
Kraftkällaren! Välj inte Nautilus (stavning?). De försöker bara trycka i dig massa propaganda som är dynga!
Citera
2011-10-02, 16:47
Medlem
Ja kanske får bli kraftkällan Tornet då det är nära mig. Bör man ha instruktörer?
Citera
2011-12-11, 19:51
Medlem
Snurrefetts avatar
Strunta i instruktörer och maskiner, kör med fria vikter då det ger den mest naturliga rörelsen för dina muskler. Bästa gymmet i Uppsala enligt mig är workoutcenter.
Citera
2011-12-11, 20:44
Medlem
Finns ett riktigt harcore-UTK( Uppsala tyngdlyftnings klubb ) ligger i fyrishov, billigt är de oxå!
Citera
2011-12-11, 22:21
Medlem
ulexs avatar
Bor inte i Uppsala, har heller aldrig gjort. Men med några år i gemet har man ju hört talas om olika gym runt om i landet. Antonys har jag hört gott om, men det finns säkert personer har som kan bekräfta eller dementera huruvida det är bra eller ej.
Citera
2011-12-12, 00:05
Medlem
AoE3#1s avatar
Antonys är helt okej. Bra för "skumma" typer som kanske vill träna på natten eller flera gånger per dag - vad vet jag. Priset vet jag inte, brukar smyga in med en polare ibland på nätterna.

Friskis är väldigt mainstream, körde där förra året. För det mesta i Ultuna. Den i Ultuna tyckte jag var vädligt liten då du ser hela gymmet om du står vid fria vikterna och allting känns så pressat. Väldigt många barn också. Cirka 2500 per år

Förra veckan köpte jag årskort i nya nautilus. ACTIC. Den Actic jag var i är i boländerna. Den var väldigt stor och bra strukturerad. De har flera "rum" om man vill kalla dem så. Ett för tjejer(ja, det heter tjejrum), ett för fria vikter, ett för tyngre maskiner och smiths, ett för cykel osv. De har också tv-station med spinning så man kan kolla på TV medan man dödar tid. Cirka 4000per år

SATS lär vara ganska likt Actic i prisklass. Men aldrig varit inne i en av deras lokaler.

Var bor du, TS?
Citera
2011-12-21, 23:16
Medlem
Snurrefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Bor inte i Uppsala, har heller aldrig gjort. Men med några år i gemet har man ju hört talas om olika gym runt om i landet. Antonys har jag hört gott om, men det finns säkert personer har som kan bekräfta eller dementera huruvida det är bra eller ej.

Antonys är hyfsat bra, erfarna människor och fräscha lokaler till skillnad från workoutcenter som jag nämnde tidigare i tråden. De på Antonys är mer hjälpsamma och vet vad de håller på med samtidigt som SATS och FoS är mer mainstream för färskinggymmare som gärna stirrar argt på dig medans de fyller i sina anteckningsblock.
Citera
2011-12-26, 19:39
Medlem
Friskis och Svettis är jag riktigt nöjd med. Om du är student så får du ett årskort för 2000, vilket är värt. Gymmet på väderkvarnsgatan är nyrenoverat och alla deras lokaler känns fräscha och de har även många och bra pass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in