2011-10-01, 11:29
Medlem
Tjena!

Funderar på att handla lite grejer från nhl's officiella shop, men hur funkar det med frakt osv, hur mycket kommer det kosta? Kommer det vara värt det? Finns det något annat alternativ till att handla nhl merchandise?

Tack på förhand
Citera
2011-10-01, 13:13
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasher
Tjena!

Funderar på att handla lite grejer från nhl's officiella shop, men hur funkar det med frakt osv, hur mycket kommer det kosta? Kommer det vara värt det? Finns det något annat alternativ till att handla nhl merchandise?

Tack på förhand
Vad sägs om att lägga dina varor i varukorgen för att sedan gå till kassan och kolla hur mycket det kostar? Jag "köpte" en NYR-matchtröja och då hamnade priset på:
Citat:
International Express Delivery - $68.92
International Handling Fee(There will not be any additional charges due upon delivery): $77,57

Dyrt? Hyffsat. Verkar vara dyrare nu än när jag beställde för cirka tre år sedan. Sen törs jag inte svara på om det är billigare frakt om man beställer tex en keps. Frakten fungerar som så att du får paketen hemlevererade av UPS. Det finns fler trådar om dina frågor på forumet, sök fram dem och läs.

Andra alternativ: Det finns svenska butiker på nätet som säljer merchandise. Men tex matchtröjorna har oftast tryckt logga, inte broderad. Mitt tips är att åka till New York och gå in på NHL-store. Finns massa gott där till hyfsade priser. Förutom deras nyckelringar som kostar $20 styck.

Värt det? Upp till dig att bestämma.
Senast redigerad av Punchline 2011-10-01 kl. 13:16.
Citera
2011-10-01, 13:25
Medlem
flightsuitups avatar
Känns sådär att att betala 500 spänn i frakt, finns det någon svensk shop säljer NHL merchandise?
Citera
2011-10-02, 08:33
Medlem
Ja det finns det. Detta hittade jag efter lite googling.

http://www.cfsport.se/

står att de har europas största utbud, men det har jag ingen aning om.

De ska ha merch från alla lagen, men på en del verkar de bara ha matchtröjor.

Sen var de inte billiga heller. 799:- kostar en matchtröja, vill du lägga till tryck så kostar det 195:-

Frakten går på typ 80kr.
Men om man vill beställa från Sverige så kanske det är värt det. Står att företaget finns i göteborg.
Citera
2011-10-02, 10:36
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom

Sen var de inte billiga heller. 799:- kostar en matchtröja, vill du lägga till tryck så kostar det 195:-

Frakten går på typ 80kr.
Men om man vill beställa från Sverige så kanske det är värt det. Står att företaget finns i göteborg.

Det är inte äkta matchtröjor heller, det är kopior. Fast 799 kr är rätt bra pris.
På NHL-premiären tog dem 1000 kr för en sådan.
De hade inte äkta matchtröjor där på premiären, blev ruskigt besviken på det. De kostar mellan 2-3000.
Citera
2011-10-02, 14:19
Medlem
Citat:

Frakten går på typ 80kr.

Dom vet jag har matchställ, dock var jag ute efter lite andra grejer så som tröjor, kepsar osv, vilket dom inte har. På ebay kan man hitta en del grejer, är de någon som har erfarenhet av det?
Citera
2011-10-02, 16:38
Medlem
http://www.supportersplace.com/se/category/1805/Ishockey.html

här finns lite mössor å tröjor sånt..
Citera
2011-10-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
Det är inte äkta matchtröjor heller, det är kopior. Fast 799 kr är rätt bra pris.
På NHL-premiären tog dem 1000 kr för en sådan.
De hade inte äkta matchtröjor där på premiären, blev ruskigt besviken på det. De kostar mellan 2-3000.

Okej trodde faktiskt tröjorna var billigare än så, mitt misstag. Såg att en tröja kostar ca 120 dollar på NHL.COM är inte det äkta matchtröjor?
Citera
2011-10-05, 09:24
Medlem
Citat:
Okej trodde faktiskt tröjorna var billigare än så, mitt misstag. Såg att en tröja kostar ca 120 dollar på NHL.COM är inte det äkta matchtröjor?

Jo om du köper från NHL's egna shop ska det vara riktiga grejer.
Citera
2011-10-05, 14:43
Medlem
melackos avatar
Tröjorna man köper i shopen är aldrig riktiga utan alltid så kallada replicas, även om de nästan är identiska.
Citera
2011-10-05, 22:03
Medlem
Replicas är "riktiga" tröjor...de säljs i alla licencerade nhl-butiker...80% av fansen har replicas...det är tröjor för oss vanliga fans....däremot de som är riktigt inbitna fans i NHL och köper säsongskort för ca 2000kr/mån*8 mån må ha de riktiga tröjorna för 3000 kr...
Citera
2011-10-10, 00:42
Medlem
SamSpeeds avatar
Jag har handlat en del från whatjersey.com. $45 för en tröja, inkl frakt. Snabb leverans också. Inte äkta grejer, förmodligen gjorda i Kina eller liknande. Helt okej kvalitet dock, jag rekommenderar varmt om du bara är ute efter en tröja och inte är petnoga med att varenda söm ska vara symmetrisk och spikrak. Broderade loggor o s v, inget tryck.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in