2011-10-01, 07:55
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Jag funderar p att infrskaffa mig mitt frsta hemmabiosystem av den enkla anledningen att en modern tvs hgtalare verkligen suger.
Jag har inte ngon lust att lgga miljoners miljoner p en anlggning utan vill bara ha det s simpelt som mjligt.

Krav jag har r att det ska vara en separat frstrkare - allts inget "Blueray och frstrkare i ett".
Prisklass ~*5000 kr.

Nu vet jag att Hifiklubben inte r de bsta hr i vrlden men det knns smidigt att g dit.
Det jag tnkte mig var deras billigaste hemmabioreciever, en Denon AVR 1312 och sedan komplettera detta med ett hgtalare.

Jag tnkte d fyra stycken Argon 6220 och komplettera detta med Argon 6344c och vid behov Argon sub640.

Totalpris hamnar d p 5148 kronor. r detta en ngorlunda vettig lsning eller r det bara skit rakt igenom? Jag kommer inte ha systemet fr att spela musik d min 2-kanalsanlggning klarar detta alldeles ypperligt utan det r helt enkelt fr att kunna se p serier eller film utan att det skrrar frn tvn.

Gllande recievern s vill jag ha i alla fall 4 HDMI-ingngar. The more the marrier, men 4 r minimum.

Edit: Det gr sjlvklart bra att bestlla reciever p ett stlle och hgtalare p ett annat.
Senast redigerad av Bengt-Olov 2011-10-01 kl. 08:02.
Citera
2011-10-02, 08:14
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Ngon av dessa tre kanske skulle kunna fungera?
1
2
3

Eller r det hr smre n det jag snickrade ihop via Hifiklubben?
Citera
2011-10-02, 12:47
Medlem
microtn1s avatar
Mitt frslag: dynavoice+pioneer
Citera
2011-10-02, 19:00
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Ser ju inte helt tokigt ut. Ngot du har testat sjlv och vet vad det gr fr?
Citera
2011-10-05, 23:38
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Bumpar.
r det ngon som har testat microtn1s frslag och vet om det r ngot att ha?
Mitt tv-rum r ganska litet s jag r orolig att det blir problem med ett s pass stort system.

Nr jag kollar p priserna r det extremt lga priser vilket avskrcker mig lite. r det vldigt lga priser brukar ju resultatet inte vara helt lysande.
Senast redigerad av Bengt-Olov 2011-10-05 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in