2011-10-01, 02:44
Medlem
krautbrains avatar
Hela bannern på youtube täcks med reklam för helt magiskt på SVT. Varför används licenspengar på reklam och får de verkligen lägga pengar på reklam? Reklam är väl i första hand för att tjäna pengar, inte att upplysa folk som inte orkar läsa en TV-tablå.
Citera
2011-10-01, 02:51
Medlem
crillecrilles avatar
Kan det vara så att programmet inte produceras av SVT?
Citera
2011-10-01, 02:53
Medlem
UNIKEFFs avatar
Anmäl det till EU för prövning.
Citera
2011-10-01, 03:01
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Skillnad på reklam och reklam.

De kan upplysa om olika program som de sänder, men de säljer inte plats för produktreklam på kanalen. (så jag har tolkat det i alla fall, antar att jag kan ha missuppfattat)
Citera
2011-10-01, 18:24
Medlem
Nalle-Brums avatar
Det är även reklam på tv.nu som ägs av bl a Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Schibsted Sverige.

Har även sett reklam för programmet Hübinette där för ett tag sedan.
Citera
2011-10-01, 18:39
Moderator
skunkensunes avatar
//M&J-►R&M

mod
Citera
2012-08-27, 05:19
Medlem
Dårhushjons avatar
Bumpar lite.

Satt precis & slösurfade diverse klipp på youtube. Där har ett för mig nytt fenomen uppenbarat sig.

Fenomenet artar sig i att svt har i vart & vartannat klipp jag klickar på lagt in en reklam/programinfo för deras senaste påhitt "fridlyst".

Detta finner jag ytterst irriterande!

Reklamsnutten är nämligen 15 sekunder lång, är alltid i början av klippen & går ej att undvika. Man måste alltså genomlida skiten om man vill se videoklippet man klickat på.

Varför i hela helvetet räcker det inte med att ha kollat på reklamskiten i sin helhet en gång? Kunde de inte åtminstone göra den "kryssbar" efter första visningen, jag har ju redan tagit del av den? Verkligen public O-service

Det som gör mig mest irriterad är att det inte är en produkt som något företag vill få mig att köpa. Det är ju en redan finansierad verksamhet som svt väljer att betala youtube reklamtid för. D v s en totalt onödig utgift.

Får de verkligen göra av med radiotjänsts tv-avgifts pengar på sådan marknadsföring?

Någon mer som lagt märke till denna styggelse?
Citera
2012-08-27, 16:49
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dårhushjon
Bumpar lite.

Satt precis & slösurfade diverse klipp på youtube. Där har ett för mig nytt fenomen uppenbarat sig.

Fenomenet artar sig i att svt har i vart & vartannat klipp jag klickar på lagt in en reklam/programinfo för deras senaste påhitt "fridlyst".

Detta finner jag ytterst irriterande!

Reklamsnutten är nämligen 15 sekunder lång, är alltid i början av klippen & går ej att undvika. Man måste alltså genomlida skiten om man vill se videoklippet man klickat på.

Varför i hela helvetet räcker det inte med att ha kollat på reklamskiten i sin helhet en gång? Kunde de inte åtminstone göra den "kryssbar" efter första visningen, jag har ju redan tagit del av den? Verkligen public O-service

Det som gör mig mest irriterad är att det inte är en produkt som något företag vill få mig att köpa. Det är ju en redan finansierad verksamhet som svt väljer att betala youtube reklamtid för. D v s en totalt onödig utgift.

Får de verkligen göra av med radiotjänsts tv-avgifts pengar på sådan marknadsföring?

Någon mer som lagt märke till denna styggelse?

Exakt. Genomlida reklam som företaget (SVT) inte ens tjänar pengar på känns surealt.

Ps. Använd Adblock plus till Mozilla. Den tar bort 99% av all reklam. Även reklamfilmer på youtube.
Citera
2012-08-27, 17:43
Medlem
Dårhushjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Exakt. Genomlida reklam som företaget (SVT) inte ens tjänar pengar på känns surealt.

Ps. Använd Adblock plus till Mozilla. Den tar bort 99% av all reklam. Även reklamfilmer på youtube.

Tack för tipset med adblock, ska provas per omgående.
Citera
2012-08-28, 16:12
Medlem
cap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Hela bannern på youtube täcks med reklam för helt magiskt på SVT. Varför används licenspengar på reklam och får de verkligen lägga pengar på reklam? Reklam är väl i första hand för att tjäna pengar, inte att upplysa folk som inte orkar läsa en TV-tablå.

För att din hjärna inte är tillräckligt utvecklad för att förstå att kanaler och program behöver tv-tittare för att överleva och därmed tjäna pengar. Spelar inte roll om det är statligt ägt eller inte - om inga tittar på kanalen på grund av att "det inte finns något att kolla på" på grund av att de inte vet om de nyaste programmen så kan de sopa tv-licensen och därmed kapa inkomsten för dessa.

Det är fel att Försvarsmakten gör reklam hela tiden på YouTube? ffs
Citera
2012-08-29, 03:10
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cap0
För att din hjärna inte är tillräckligt utvecklad för att förstå att kanaler och program behöver tv-tittare för att överleva och därmed tjäna pengar. Spelar inte roll om det är statligt ägt eller inte - om inga tittar på kanalen på grund av att "det inte finns något att kolla på" på grund av att de inte vet om de nyaste programmen så kan de sopa tv-licensen och därmed kapa inkomsten för dessa.

Det är fel att Försvarsmakten gör reklam hela tiden på YouTube? ffs

Verkligen nyskapande att presentera dina argument med en dos påhopp.

SVT har dagsläget väldigt många program i tittartoppen och således är det väldigt onödigt att göra reklam. Utöver detta så sänder SVT en hel del väldigt smala program som ingen av reklamkanalerna skulle sända. SVT har således väldigt låga krav på antalet tittare (tror det är 5%).

Byt din blöja emellanåt då gammalt urin avger ammoniak som påverkar din hjärna negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in