• 2
  • 3
2012-05-07, 17:42
Medlem
ANVÄND ALDRIG SKANDIA. Har aldrig varit med om så okunnig, inkompetent och oproffsig kundtjänst. Pratade med en kille som hävdade att jag hade 10 000 kr mer än vad jag egentligen hade på kontot.
Kundtjänsten går hem 30 min för tidigt än vad de egentligen ska. Blir kopplad till en annan avdelning utan att någonting händer..

Handelsbanken is the shit. Kundtjänst öppet 24/7 365 dagar om året, MAX 30 sek väntetid. Aldrig något strul
Citera
2012-05-29, 12:03
Medlem
Jag tycker Handelsbanken är bäst! Jag har sällan blivit besviken på deras service.
Citera
2012-06-08, 00:16
Medlem
Jag valde tillsist Forex. Inga avgifter på vare sig kort eller internet. Sen får man 2,25% på den summa man har på sitt konto. Jag är nöjd med dem.
Citera
2012-07-13, 09:57
Medlem
Pappersvargens avatar
Det är dags för mig att byta bank. Jag har haft samma sedan jag föddes och nu känner jag väl att det är dags att byta. Mest för att jag inte bor i närheten av den bank jag har idag och vill kunna gå in på bankkontoret för att kunna till exempel se över finanserna, förhandla om lån och liknande.

Jag har sneglat lite på ICA-banken då jag gör alla mina matinköp på ICA. Hur är det med bolån hos dem? Förr eller senare kommer jag att vilja låna några miljoner för att köpa en bostad och vill gärna inte ha två olika banker.
Citera
2012-07-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det är dags för mig att byta bank. Jag har haft samma sedan jag föddes och nu känner jag väl att det är dags att byta. Mest för att jag inte bor i närheten av den bank jag har idag och vill kunna gå in på bankkontoret för att kunna till exempel se över finanserna, förhandla om lån och liknande.

Vill du verkligen gå in på banken? Du kan ju kolla de flesta sakerna via Internet eller bara ringa kundservice.

Det är väldigt ovanligt att en kund besöker bankkontoret oftare än 4 ggr per år. Faktum är att de flesta besöker banken max 1 gång per år.
Citera
2012-09-03, 10:51
Medlem
Jag har SEB nu och är nöjd, deras Internetkontor är riktigt bra och det är smidigt via telefonen osv. Bra kundservice och hyfsad placeringsränta.

Många säger att Avanza är bra. Är det värt att byta, eller vad är bättre än de andra?
Citera
2012-09-04, 23:00
Medlem
Hmmm, har tidigare varit nöjd med Handelsbanken, men så fort alla bostadslånen inte länge är bundna ska jag byta illa kvickt!

För det första tar de ut 100kr i avfift om man får underskott på kontot. Detta händer tyvärr då och då när affärerna drar pengarna lite när de själva känner för det. (Visst är detta även mitt eget fel).

45kr avgift om man tar ut valuta ur en bankomat i ett icke euroland (är ofta i danmark)
50kr i avgift för att växla hos dem, inte så konstigt kanske, men de verkar vara ensamma med att ta 45kr när man betalar med kort hos Forex.
Eftersom vårt hus inte ligger i "storstan" max 75% bottenlån. Förlorar ganska mycket på det jämfört med om vi haft 85 eller 95%.

Må vara "bra och stabil", men detta och mycket som glömts bort, tillsammans inte så sammarbetsvillig personal gör att jag vill byta...
Citera
2012-09-05, 09:54
Medlem
Perfectkirbys avatar
Jag har tänkt att byta bank från Nordea, men alla banker verkar vara samma skit om man inte känner "rätt" person. Är det någon som har Länsförsäkringar som bank? Hur är de i så fall?

Lutade åt SEB eller Handelsbanken, men blev lite avskräckt i denna tråden.

Vore Swedbank ett bra alternativ?
Citera
2012-09-06, 02:26
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Är det dig man får som säljare *host* rådgivare på Swedbank om man betalar 165 kr per månad för att bli Premiumkund? http://4.bp.blogspot.com/-Tivu_eoOkJ...edbank_jas.png

Nepp.
Citera
2012-09-06, 02:26
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectkirby
Jag har tänkt att byta bank från Nordea, men alla banker verkar vara samma skit om man inte känner "rätt" person. Är det någon som har Länsförsäkringar som bank? Hur är de i så fall?

Hur kommer detta sig? Man kan ju alltid höra av sig till banken för att klaga.
Citera
2012-09-06, 03:00
Medlem
Nlesjems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectkirby

SHB utan tvekan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här