2011-09-30, 20:12
Medlem
District9s avatar
Alltså nu får det vara nog. Varje gång jag har beställt varor från Elgigatens Collect@Store så har förpackningen sett "suspekt" ut, trasig eller så. Nu börjar jag STARKT tro att Collect@Store varor är varor som folk returnerat och återställts till "ny skick" men är i princip begagnade varor som säljs!

Idag slösa jag 45 km bilkörning för att få en luftrenare vars förpackning var helt jävla trasig och jag vägrade ta emot den. Killen sa att den var ny, men jag tror starkt till att han ljuger... Jag sa till han att han kunde behålla den om jag inte fick en ny.. oh nej.. han hade tydligen inte en annan.

Så jag tog inte emot varan. Jag vill inte andas in luft från någon annan jävla äcklig människas hus. Eller köpa en bakmaskin eller någon mixer som någon annan haft. Jag har ju t.o.m. provat en rakapparat som var skit och lämnat tillbaka det till Elgiganten. Inte vill jag köpa en begagnad rakapparat som har rivit en annan kanske 50 årig gubbes hud får att jag sen ska använda den på min hud.

När jag köper en ny vara vill jag ha en ny vara. ALDRIG begagnad.

Har ni andra också haft liknande erfarenheter av elgigantens collect@store koncept? Det är ett koncept som säljer begagnad varor men dom påstår att det är nytt? Vad i helvetet?
Citera
2011-09-30, 21:06
Medlem
Jarnvargs avatar
Om du vill vara någorlunda säker på att få nya prylar när du handlar så besök butiker som inte har generösa prova-på / öppet-köp regler. Många tycker det är bra och smidigt att köpa en kamera, telefon, tv, what ever och sen lämna tillbaka. Jag kan upplysa om att dessa prylar inte går upp i rök utan omsätts i handeln igen, ibland som demo, ibland som rekonditionerade, ibland som nya...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in