• 1
  • 2
2011-09-30, 13:21
Medlem
Hysteria90s avatar
Är 21 år och har använt narkotiska preparat regelbundet, dock enbart för nöjes skull, i 3½ år. Har känt att det börjar bli alldeles för mycket till "vardags" och inte lika festligt och speciellt som det en gång var.

LSD, cannabis, amfetamin och MDMA är de primära drogerna jag använt för att krydda till tillvaron och boosta mitt redan goda humör. Har beslutat mig för att ta ett uppehåll tills jag är 24 år för att bevisa för mig själv och omvärlden att människor kan bruka illegala substanser utan att hamna i missbruk.

Mitt uppehåll kommer att vara i cirka 30 månader.

Det som är komplicerat är att man har mer eller mindre bundit upp sig till vissa kompiskretsar där cannabis är ett naturligt inslag. Kommer att distansera mig från dessa kretsar och enbart träffa dem utomhus eller på fester. Har trots allt många drogskeptiker som vänner och dessa kommer jag utveckla min vänskap med trots att jag har sjukt tråkigt tillsammans med dem.

Ser det som en självklarhet, kommer inte att bli någon direkt utmaning då jag kommer att få en stor kick och förstärkt självkänsla efter uppehållet. Har mycket annat som motiverar mig, kommer även att fortsätta både kaffe och öl.

Ni som har problem med droger, ställ gärna era frågor så jag kan dela med mig av mitt tankesätt och försöka belysa hur jag tänker kring narkotika preparat för att kunna hålla en distans till det.
Senast redigerad av Hysteria90 2011-09-30 kl. 13:27.
Citera
2011-09-30, 14:29
Medlem
Bra initiativ!

Vilken substans kommer du att sakna mest?
Citera
2011-09-30, 14:36
Medlem
Sett dig skriva här sedan 08 när du var en liten haschtomte, vad tiden går.

Önskar dig lycka till och ett trevligt liv trots drogbristen.
Citera
2011-09-30, 14:59
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpHate
Bra initiativ!

Vilken substans kommer du att sakna mest?
Kommer att sakna alla substanser på ett eller annat sätt förutom MDMA, för det har jag förätit mig på. Vet att jag kommer behöva vänta ett par år innan jag kan få en värdefull upplevelse igen, allt annat vore idiotiskt. Nästa gång jag blir erbjuden MDMA så kommer jag skaka på huvudet och säga "nej tack, inte ännu." med glimten i ögat.

Cannabis kommer också bli lätt då jag upptäckt att det har en stark bieffekt, jag blir socialt avskärmad och dimmig. Har haft en påse gräs här hemma i två veckor utan att röra den då jag fått avsmak för det trots att jag gillar medvetandetillståndet man hamnar i efter en spliff.

Amfetamin är väl det jag kommer sakna absolut mest som festdrog. Får energi till att hålla igång och dansa mycket längre på fester, knyta kontakter och vara socialt framgångsrik. Känns dock som att jag utvecklats färdigt av amfetamin och att jag inte har något mer att vinna på det de närmaste åren. Bör söka efter andra utvecklande aktiviteter och hålla mig till öl. Kanske plugga någon kurs på universitetet?
Senast redigerad av Hysteria90 2011-09-30 kl. 15:29.
Citera
2011-09-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Bör söka efter andra utvecklande aktiviteter och hålla mig till öl. Kanske plugga någon kurs på universitetet?
Lev som du hade gjort om detta var ett permanent drogslut, då kommer du vara i bästa möjliga sits när du är 24 och det är dags igen.
Citera
2011-09-30, 15:17
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajah
Lev som du hade gjort om detta var ett permanent drogslut, då kommer du vara i bästa möjliga sits när du är 24 och det är dags igen.
Ja, det är precis det som är tanken!

Kommer att kunna ge mitt stöd till folk som har verkliga problem med att sluta också. Värt att tillägga är att jag aldrig blivit dömd för något brott och är omtyckt av samhället, vilket gör det enklare för mig att sluta än många andra som sysslar med droger.
Senast redigerad av Hysteria90 2011-09-30 kl. 16:12.
Citera
2011-10-03, 18:22
Medlem
redbullzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Kanske plugga någon kurs på universitetet?

De var iofs när jag började på Universitetet som jag påbörjade min droganvändning bestående av Benzo, Traddar och Oxycontin just heads up, såg inte någon av dom drogerna på din lista men kan garantera dig att dom är också lättälskade
Citera
2011-10-04, 16:03
Medlem
Roxanas avatar
Är din omgivning verkligen fri från triggers?

Det där är min största Akilleshäl gällande uppehåll.

Finns tillfällen då jag inte ens kan gå i här i drogdelen utan att bli helt gråtfärdig och sömnlös pga suget.

Eller känslan av en The Shining-psykos.
Man öppnar en bok och allt man läser är *drogens namn*, man kollar på tv/film och tycker att allt tycks handla om *drogens namn*. Tom vänner som aldrig varits ärskilt intresserade av justd ne drogen, börjar man märkligt nog förknippa med *drogens namn*.

Den är överallt.
Citera
2011-10-04, 16:21
Medlem
Om du nu klarar att vara utan droger så förstår jag ingen mening att ta upp det igen. Jag har hållt på i 13 år och har ett helvete att fixa det. 3/2 år är inte mycket och jag tvekar att du har mycket tips att komma med med din inställning. Du är 21 år och har ingen som helst erfarenhet av tunga droger som tex Heroin, kokain, benz Så akta dig så du inte blir fast vilket du med 100 % kommer bli om du fortsätter. Själv har jag trott att man haft kontroll hela tiden men det har man inte. Finns inte något positivt med att ta grejjer, så småningom förlorar man allt. Men lycka till anyway.
Senast redigerad av mackman99 2011-10-04 kl. 16:29.
Citera
2011-10-04, 16:49
Medlem
Om du vill bevisa för omvärlden att man kan bruka illegala droger utan att fastna så tycker jag du ska testa att ta heroin i 2 veckors tid. Sen kan du skriva om hur det går. Varken E eller LSD skapar ett fysiskt beroende. Väx upp och skippa ALLA droger.
Citera
2011-10-04, 16:54
Medlem
xanax99s avatar
Framför allt så är inte Amfetamin fysiskt beroendeframkallande
Citera
2011-10-04, 17:08
Medlem
Inte Cannabis heller. Undrar vilka tips som kan ges här gällande missbruk;-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in